In-Edit 2022 Edition στο Λιμάνι της μουσικής Θεσσαλονίκης
Ο Κώστας Καρδερίνης μας προϊδεάζει για τα 'ακροάματα και θεάματα' στην επιστροφή του καλού φεστιβάλ
Το θεσσαλονικιώτικο In-Edit επιστρέφει [Πέμπτη 5 ως Τετάρτη 11 Μαΐου 2022] εκεί απ’ όπου χοροπήδησε ελληνικά, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης [αίθουσες Τώνια Μαρκετάκη & Φρίντα Λιάππα], φιλοδοξώντας να το μεταμορφώσει εκ νέου σε Λιμάνι της μουσικής. Οι μουσικές του προτάσεις δεν είναι απλώς για το θεαθήναι, είναι βάλσαμο και μουσική για τα μάτια σου! αφιερωμένες, ψυχή τε και σώματι, στο φιλοθεάμον κοινό που θα το επισκεφτεί.
Πανηγυρική πρεμιέρα του φετινού In-Edit είναι το οσκαρούχο ντοκιμαντέρ Καλοκαίρι της Σόουλ, που αποθεώνει μετά από μισόν αιώνα εκείνο το ξεχασμένο θέρος του ’69 στο Πολιτιστικό Φεστιβάλ του Χάρλεμ. Στο κλείσιμο μάς περιμένει η πρώτη παρουσίαση στο παγκόσμιο κοινό του διαολεμένου κεραμίστα Νικ Κέηβ [This Much I Know to Be True - εν οίδε ότι ουδέν οίδε;] κάπου ανάμεσα στα Ghosteen και Carnage και εν τη γενέσει των διαδικτυακών προς θαυμαστάς επιστολών [The Red Hand Files].
Το απελευθερωτικό μέτωπο του προγράμματος περιλαμβάνει το "παράξενο φρούτο" της Μπίλι Χόλιντεϊ, την αγωνίστρια Τίνα Τέρνερ, την αειθαλή ποιήτρια Πάτι Σμιθ, την ανένταχτη ιρλανδή Σίνεντ Ο’Κόνορ [Nothing Compares (to her)] και τις θρασομεταλλούδες Σειρήνες της Βηρυτού.
Στα όρια και τους όρους δόμησης του νεότερου οπτικοακουστικού πολεοδομικού σχεδιασμού κινούνται τρία ιδιόμορφα πορτρέτα μουσικών και μουσικών, τρεις και μοναδικοί στο είδος τους [Moby doc, Laurent Garnier, Max Richter’s: Sleep]. Στα όρια αποδόμησης θρύλων και μύθων ακολουθούνε με τις μπάντες άλλοι τρεις [New Order: Decades, a-ha The Movie, ZZ Top: That Little Ol’ Band from Texas].
Κερασάκι στην τούρτα άλλη μια ξεχασμένη ιστορία, από το ’68 αυτή, που αναφέρεται στις περιπέτειες των Σκαθαριών στις Ινδίες [Οι Μπιτλς στην Ινδία] και απαντά στις φήμες που έσπειρε ο κολωνακιώτης μάνατζερ της Apple Corps Μάτζικ Άλεξ Μάρδας [1942-2017].
Από το εγχώριο ιστορικό μέτωπο ανθολογούνται η πορεία του φραγκοσυριανού Βαμβακάρη [Μάρκος] και της λαϊκότροπης διπλοπενιάς [Σπασμένος ήχος]. Στον νεότερο στίβο μεταγράφονται δυο αντί-διαμετρικές παράμετροι: ο "αγρότης βρετανός" σαξοφωνίστας που κατοικοέδρευσε στην ντουέντε θεσσαλική μεγαλούπολη [Τι έγινε στη Λάρισα; Μια μουσική ιστορία για τον Νατ Μπέρτσαλ] και ο βολιώτης νεοκλασικός δημιουργός που κατέλαβε το Κόβεν Γκάρντεν [Δημήτρης Σκύλλας: Afterpop].
Οι λάτρεις των μουσικών ντοκιμαντέρ είναι ήδη προσανατολισμένοι στο In-Edit. Για τους υπόλοιπους κοινούς θεατές που αναζητούν νέες συγκινήσεις δεν είναι ποτέ αργά. Πέραν των μεμονωμένων εισιτηρίων διατίθενται επιλογές τεσσάρων προβολών [In-Edit 2022 Combo ticket] και πλήρους πακέτου [In-Edit 2022 Full Pass].
Για δε τους μουσικόφιλους των ζωντανών εμφανίσεων υπάρχουν εξίσου ενδιαφέρουσες εκπλήξεις, εντός του λιμανιού αλλά και σε επιλεγμένα σημεία εντός πόλεως. Την ίδια εκείνη νύχτα πρεμιέρας [Πε05/05/2022] ακολουθεί ένα σχήμα πολύ πρωτότυπο [Kapten, Vikkie, Elephant Phinix, Dj Waif] που θα αναστατώσει το κοινό όπως πληροφορούμαι. Ψάχτε επίσης τον ντόπιο τροβαδούρο Tsop [skg] για μια διαφορετική μουσική εμπειρία. Αναζητείστε τη σελίδα του φεστιβάλ στο ελληνικό προσωποβιβλίο και ενημερωθείτε έγκαιρα.
Οι τίτλοι του In-Edit Thess 2022
ΥΓ: Κάποια έκπληξη ετοιμάζεται να ακολουθήσει και μετά τη λήξη του In-Edit. Κάτι σχετικά με τους Swans [έχει άραγε τελειωμό ο Michael Rolfe Gira;] το οποίο θα ανακοινωθεί κατά τη διάρκεια των κανονικών προβολών.