Ιστορία μιας μυθιστοριογράφου & η προσωπική ιστορία του Hong Sang-soo
"Σινεμά χαμηλών προϋπολογισμών και υψηλών επιδόσεων". Του Κώστα Καρδερίνη
Μας τον σύστησε ο Δημήτρης Εϊπίδης [Νέοι Ορίζοντες, 43ο ΦΚΘ] με ένα κουαρτέτο σε 4 κινήσεις: Tη μέρα που ένα γουρούνι έπεσε στο πηγάδι [1996], H δύναμη της επαρχίας Kανγκ-ουόν [1998], Η παρθένα που έγδυσαν οι μνηστήρες της [2000] και H περιστρεφόμενη πύλη [2002]. Μας ξάφνιασε με το ιδιόμορφο φιλμικό του σύμπαν. Θέλησαν να τον παραβάλλουν με τον Γούντι Άλεν αλλά ο Χονγκ Σανγκ-σου απάντησε διαμέσου της Ιζαμπέλ Ιπέρ και μας έστειλε Στη χώρα των άλλων [2012]. Ο ασιάτης Αντονιόνι ή ένας Γκοντάρ με πολύ συναίσθημα; Τσκ-τσκ-τσκ!!!
Μετά γνώρισε την ηγερία του, Kim Min-hee [2015, Right Now, Wrong Then]. That was then but this is now, που λέει και το τραγούδι της ερωτικής αλφαβήτας [ABC]. Γιόρτασε τη δημοσιοποίηση του έρωτά τους [2017] με την ταινία Η επόμενη μέρα μιας σχέσης. Ζήτησε διαζύγιο αλλά η πολιτεία αποφάσισε ότι δεν το δικαιούνται ο απατών και δεν του επέτρεψε να χωρίσει με τη σύζυγό του. Η κάμερα της Κλαίρης [2017] κατέγραψε τη συνάντηση λαγγεμένης μακρινής Ανατολής [Κιμ Μιν-χι] – νουβέλ κοντινής Δύσης [Ιπέρ]. Μετά ήρθε Η γυναίκα που έφυγε [2020] και μια νέα Εισαγωγή [2021].
Συνέχισε λοιπόν να κάνει σινεμά χαμηλών προϋπολογισμών και υψηλών επιδόσεων. Αρκετές φορές προλαβαίνει δυο ταινίες μέσα στην ίδια χρονιά. Έτσι έκανε και το 2022: Χωρίς ασανσέρ, Ιστορία μιας μυθιστοριογράφου. Στέρεψε, αυτο-[ψυχ]αναλύεται, απολογείται, εξομολογείται ή διαλύεται; Το φιλμ της συγγραφέως, η ταινία της/τους/του, ευφημισμός και αυτοαναφορικότητα. Ο Χονγκ τα κάνει όλα και συμφέρει [ακόμη και την μουσική]. Η αγαπημένη του μούσα Μιν-χι Κιμ είναι αυτή που μαθαίνει τη νοηματική γλώσσα. Ακόμα ψάχνει νέους τρόπους έκφρασης της τέχνης του.
Άνωθεν επιλεγμένη εργογραφία του Χονγκ Σανγκ-σου