Οι ταινίες της εβδομάδας (3-9/2)
Πέντε ταινίες αυτήν την εβδομάδα και ανάμεσα τους το Million Dollar Baby του Κλιντ Ίστγουντ, με μια καταπληκτική Χίλαρυ Σουάνκ και τους Μόργκαν Φρήμαν και Κλιντ Ίστγουντ στα καλύτερα τους παρά το προχωρημένο της ηλικίας τους!
Ταινία της εβδομάδας:
Million Dollar Baby του Κλιντ Ίστγουντ, με Χίλαρυ Σουάνκ και Μόργκαν Φρήμαν
Εξαιρετική δουλειά από τον παλαίμαχο του Χόλλυγουντ ο οποίος μας υποψιάζει στην αρχή για μια κλασική Χολλυγουντιανή ταινία πάνω στο θέμα της ανόδου κάποιου άσημου σούπερ σταρ, ενώ στην πραγματικότητα τα σχέδια του αποκαλύπτονται στο φινάλε όπου εκείνο το οποίο αποκαλύπτεται πως είναι ο στόχος της ταινίας δεν είναι τίποτε άλλο από το θέμα της αθανασίας και του περάσματος του χρόνου με όλες τις οδυνηρές αλλά και βαθιά στοχαστικές ιδέες που μπορεί να κουβαλήσει μαζί του. Αργό και υποβλητικό μοντάζ στην παρουσίαση της ιστορίας της ανόδου και της πτώσης μιας μεγάλης πυγμάχου στην οποία ο δύσθυμος υπερήλικας προπονητής της επενδύει συναισθηματικά, καθώς αναπληρώνει μέσα του κάτι ανάμεσα σε κόρη και ερωμένη, αίσθημα. Κατά την γνώμη μου κάπως κατώτερο από την προηγούμενη ελλειπτική τραγωδία του, το Mυστικό Ποτάμι, αλλά ούτως ή άλλως αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να κατατάξει αυτήν την ταινία σε κάποια κατηγορία που έχει να κάνει με λιγότερα από τέσσερα αστέρια!
**** διάρκεια 137 λεπτά, διανομή ODEON
Κίνσευ, ας μιλήσουμε για το σέξ - Kinsey του Μπιλ Κόντον, με τον Λάιαμ Νήσον, τον Τίμοθυ Χάτον και την Λόρα Λίνεϋ
Η ιστορία του πρωτοπόρου εντομολόγου Άλφρεντ Κίνσεϋ, ο οποίος είχε ουσιαστικά σηκώσει για ένα διάστημα μόνος, στον επιστημονικό χώρο των Ηνωμένων πολιτειών, το λάβαρο της σεξουαλικής επανάστασης και έρευνας. Συμπαθητική δουλειά με μια σκηνοθεσία η οποία κινείται στα πρόθυρα του ακαδημαϊκού και παρ'ότι είναι μεστή και το θέμα ενδιαφέρον εμένα δεν κατάφερε να με πείσει για το μέγεθος της κινηματογραφικής της ποιότητας, μιας και με ενδιαφέρει περισσότερο στο αφηγηματικό σινεμά η αναζήτηση νέων μορφών αφήγησης παρά η συντήρηση των ήδη υπαρχόντων. Και ας είναι βιομηχανική τέχνη το σινεμά. Ποσώς με ενδιαφέρει!
** διάρκει 118 λεπτά, διανομή ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
Eξόριστοι - Exils τoυ Τόνυ Γκάτκλιφ, με Ρομαίν Ντιρίς και Λούμπνα Αζαμπάλ
Μου αρέσει ο Τόνυ Γκάτκλιφ και μάλιστα μου αρέσει πολύ! Σαν σκηνοθέτης δημιουργεί έναν εκστατικό και μάλιστα γεμάτο αυτοσχεδιασμό σινεμά το οποίο μας αφήνει συνεχώς άναυδους και αυτό είναι το οποίο δεν μπορεί να αλλάξει ούτε και τις φορές που όλα αυτά μοιάζουν να φεύγουν σε κάποιου είδους επανάληψη. Ο Γκάτκλιφ πήρε φέτος, σε μια πράξη αναγνώρισης της δουλειάς του, το βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάννες και αυτό είναι θετικό για έναν σκηνονοθέτη που προτιμά να απλώνει τις αφηγήσεις του στην μουσική παρά να ασχολείται με το πόσο θα προσεγγίζει τον ακαδημαϊσμό ή τις παρωχημένες πρωτοπορίες του πενήντα η δουλειά του. Πολύ καλό!
**** διάρκεια 104 λεπτά, διανομή Film Trade
Kαθαρή - Clean του Ολιβιέ Ασάγιας με Μάγκι Τσενγκ, Νικ Νόλτε, Μπεατρίς Ντάλ
Η Έμιλυ είναι η χήρα ενός μεγάλου μουσικού του ροκ που πέθανε κατά την διάρκεια ενός σκληρού "ταξιδιού" στον χώρο των ναρκωτικών και μάλιστα ενώ πειραματιζόντουσαν μαζί! Αυτό της στερεί προσωρινά την κηδεμονία της μικρής της κόρης και η ταινία γίνεται ένα βασανιστικό ταξίδι εξιλέωσης και αυτοανακάλυψης, συνοδευμένη κατά διαστήματα από την υπέροχη μουσική του Νταίηβιντ Ρόμπακ (Rain Parade, Mazzy Star). Καλή και μεστή σκηνοθεσία από ένα μεγάλο ταλέντο το οποίο κινούμενο χαμηλόφωνα καταφέρνει παρ'όλ'αυτά να κρατήσει το ενδιαφέρον μας σε πολύ καλά επίπεδα. Η δε ντίβα του σινεμά του Χόνγκ Κόνγκ, Μάγκυ Τσένγκ δίνει μια εκπληκτική ερμηνεία και η ταινία είναι φτιαγμένη για να αποκαλύπτει σε κάθε στιγμή αυτήν την μεγάλη μορφή της υποκριτικής τέχνης!
*** διάρκεια110λεπτά, διανομή Ρ.C.V.
Στο Πυρ το εξώτερον
Οι ταινίες First daughter και Τα Σύνεργα του Τρόμου των Φορέτς Γουίτακερ και Τόμπ Σούπερ αντίστοιχα!
Η πρώτη γιατί μια τόσο βαρετή κομεντί στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τηλεταινία ενώ στην χειρότερη είναι μόνο για το καλάθι των αχρήστων και είναι κρίμα που μια τόσο συντηρητική γλυκανάλατη ταινία την υπογράφει ο Φορές Γουίτακερ. Στην δεύτερη περίπτωση ο Τόμπ Σούπερ, του Σχιζοφρενή Δολοφόνου με το Πριόνι, μας αποκαλύπτει το δημιουργικό αδιέξοδο που έχει περιέλθει, βομβαρδίζοντάς μας με τόνους από κοινοτυπίες τρόμου. Κρίμα! <> και <> ενώ την διανομή την πραγματοποιούν η Odeon και η Σπέντζος αντίστοιχα.
Την επόμενη εβδομάδα θα βγούν στις αθηναικές αίθουσες ταινίες όπως το κλασικό Senso του Βισκόντι, η Πτήση του Φοίνικα, Τα Παιδιά της Χορωδίας, το πολύ καλό Cooler, η extreme περιπέτεια Αγγίζοντας το Κενό και Τα Πεθερικά της Συμφοράς με τον Μπέν Στήλερ, τον Ντάστιν Χόφμαν και τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο.