Peter Mullan, φανταστική συνέντευξη μ' έναν T-Rex
Γεννήθηκε σκοτσέζος το 1959. Ξεκίνησε από το θέατρο το 1988. Ήταν ηγετική φιγούρα του αριστερού θεατρικού χώρου. Ύστερα ήρθε το σινεμά κι η τηλεόραση. Ο Τυραννόσαυρος [Tyrannosaur, 2011] έφερε στο πρωταγωνιστικό δίδυμο [Olivia Colman / Peter Mullan] το βραβείο ερμηνείας και στον ηθοποιό-σκηνοθέτη Paddy Considine το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Σαντάνς. Δοθείσης της ευκαιρίας και μια που ο ίδιος ο Μούλαν είναι επίσης ηθοποιός-σκηνοθέτης, βρήκαμε έτοιμες απαντήσεις και φτιάξαμε τις κατάλληλες ερωτήσεις.
- Πώς αισθάνεσαι όταν σε σκηνοθετούν άλλοι;
Ως ηθοποιός ενδέχεται να ξοδέψεις πολύ χρόνο για να αντιπαλέψεις αυτό που ο σκηνοθέτης αντιλαμβάνεται πως είσαι. Και στις μισές τουλάχιστον περιπτώσεις οι σκηνοθέτες δεν ξέρουν καν ποιος είσαι!
- Ποιοι ηθοποιοί είναι φίλοι σου;
Οι περισσότεροι ηθοποιοί που γνωρίζω μεγάλωσαν σε ένα σκατένιο άθλιο περιβάλλον. Αν λοιπόν έφτασαν ως εδώ έχοντας ξαναχτίσει τη δική τους πραγματικότητα, αυτός ο νέος τόπος τούς είναι φιλικός, αγαπητός και οικείος. Κι εκείνο που γουστάρω περισσότερο στη μποέμικη αυτή σκηνή, είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς είμαστε μαλάκες, αταξικοί, χωρίς ρατσιστικούς διαχωρισμούς φύλου, χρώματος ή θρησκείας. Είμαστε το τέλειο είδος και η καλύτερη δράκα ανθρώπων για παρέα...
- Ποιά η διαφορά μεταξύ πραγματικού εγκληματία και ηθοποιού που τον υποδύεται;
Έχω "δουλέψει" με δολοφόνους για αρκετό διάστημα αφότου άφησα το πανεπιστήμιο. Το σημαντικότερο πράμα που συνειδητοποιείς για τις συμμορίες και τους κακοποιούς είναι ότι ερμηνεύουν ρόλους με άλλους, δικούς τους όρους. Αν μπουκάρεις σε τράπεζα ή κατάστημα και πρέπει να πιστέψουν ότι θα τους πυροβολήσεις κι ότι το εννοείς, αυτό είναι μια άσκηση ερμηνείας. Αν απευθύνεσαι σε κάποιον που κρατά μαχαίρι και του λες να το κατεβάσει γιατί αλλιώς θα χρησιμοποιήσεις εσύ το δικό σου, είναι κι αυτό μια άσκηση ερμηνείας. Εννιά στις δέκα περιπτώσεις οι εγκληματίες είναι αποτυχημένοι ηθοποιοί. [κακο-ποιός = κακός ηθοποιός]
- Είναι τόσο άγρια τα πράματα στο κόσμο του θεάματος;
Στην κινηματογραφική βιομηχανία; Εκεί είναι που συναντάς τους πραγματικούς κακοποιούς. Είναι άνθρωποι που δεν τους πιάνει κανένας νόμος - είναι τα αφεντικά των στούντιο που αρμενίζουν επιδεικτικά σαν κύκνοι με γιοτ των 80 εκατομμυρίων λιρών.
- Τι το ιδιαίτερο είχε η συνεργασία σου με τον Μελ Γκίμπσον;
Ο γενναιόκαρδος Braveheart ήταν πραγματικά το κάτι άλλο. Δεν είχαμε ποτέ στη ζωή μας ξαναδεί τους Σκότους ως ήρωες. Ήταν πάντα ανεκδοτολογικοί τύποι, μέθυσοι ή ό,τι νάναι.
Ιστορία ερμηνείας και σκηνοθεσίας
1991 Riff-Raff, του Ken Loach
1994 Shallow Grave / Μικρά εγκλήματα μεταξύ φίλων, του Danny Boyle
1995 Braveheart, του Mel Gobson
1996 Trainspotting, του Danny Boyle
1998 My Name Is Joe / Τ' όνομα μου είναι Τζο, του Ken Loach
1998 Orphans, του εαυτού του
1999 Miss Julie / Μις Τζούλια, του Mike Figgis
2000 Ordinary Decent Criminal / Ένας εντιμότατος κλέφτης, του Thaddeus O'Sullivan
2000 The Claim / Τα χρόνια της απληστίας, του Michael Winterbottom
2002 The Magdalene Sisters / Αδελφές του μίσους, του εαυτού του
2003 Kiss of Life / Το φιλί της ζωής, της Emily Young
2003 Young Adam / Ο νεαρός Αδάμ, του David Mackenzie
2005 On a Clear Day / Μια καθαρή μέρα, της Gaby Dellal
2006 Children of Men / Τα παιδιά των ανθρώπων, του Alfonso Cuaron
2007 Boy A, του John Crowley
2010 Neds / Ασυμβίβαστη γενιά, του εαυτού του
2010 Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1, του David Yates
2011 Tyrannosaur / Τυραννόσαυρος, του Paddy Considine
Top of the Lake
Αδελφές του μίσους / Οι κόρες της ντροπής
Μις Τζούλια, ένα φεγγάρι τον Αύγουστο
Ένα παιδί / Παιδί Άλφα / A Boy / Boy A