Richard Kern
Dirty rotten scoundrel movie slacker
Ο RICHARD KERN αυτοβιογραφείται.
Είναι απόγευμα του 1971, την κοπάνησα απ' τη 10η του σχολείου κι έκανα με ωτοστόπ 30 μίλια καταλήγοντας σε κάποιο μονοπάτι του Rocky Mount δίπλα στον διαπολιτειακό 95. Βόρεια, στο δρόμο της επιστροφής, σταμάτησε να με πάρει ένα ανοιχτό παλιό αυτοκίνητο, γεμάτο αστραφτερά κορίτσια από τη Νέα Υόρκη που γυρίζανε απ' τη Φλόριντα. Πήδηξα μέσα κι έπαθα πλάκα. Ήταν ένας κόσμος που τον ήξερα μόνο από τα περιοδικά και τις ταινίες. Μου λέγανε ιστορίες με αστέρες του ροκ με τους οποίους είχαν κάνει έρωτα. Είχαν περίεργα χτενίσματα, καυτά πλαστικά παντελόνια, σκισμένα σορτσάκια, ξώπλατα και plafforrn shoes που μόλις και μετά βίας κάλυπταν το σφρίγος τους. Κάθισα εκεί, στο πίσω κάθισμα, στριμωγμένος ανάμεσα στις δύο "γεροντότερες" (θά'ταν δε θά'ταν 18 ή 19) κι έχασκα σα χωριάτης που ήμουνα, με το στόμα ανοιχτό.
Είχα ήδη πάρει μια ιδέα περί φωτογραφίας από τον πατέρα μου. Η δουλειά του ως εκδότης στην τοπική εφημερίδα, περιελάμβανε και τη λήψη φωτογραφιών των συμβάντων που κάλυπτε. Τον συνόδευα στις νυχτερινές του αποστολές όπου φωτογράφιζε γεγονότα της υπαίθριας ζωής όπως σμπαραλιασμένα αυτοκίνητα, πνιγμούς και πολιτικές περιοδείες. Στο νεανικό μου μυαλό το σύνθημα "πρέπει να πάω να το απαθανατίσω" ακουγόταν ως μια περιπέτεια εν εαυτή. Ο πατέρας μου ενθάρρυνε το ενδιαφέρον μου μαθαίνοντάς με πώς να κατασκευάσω μια κάμερα από τενεκεδάκι και πώς να χρησιμοποιώ το σκοτεινό θάλαμο. Άρχισα αμέσως να καλλιεργώ τις ηδονοβλεπτικές μου τάσεις.Τώρα είμαι ένας χωριάτης που ζει στη Νέα Υόρκη. Όλες οι φωτογραφίες της σειράς New York Girls (με ελάχιστες εξαιρέσεις) έχουν τραβηχτεί εδώ, στα δύο διαμερίσματα που νοίκιαζα από το 1979. Το πρώτο μου διαμέρισμα / στούντιο ήταν ένας σιδηρόδρομος έξη δωματίων στη 13η οδό μεταξύ των λεωφόρων A και B. Στο ίδιο κτίριο υπήρχαν τρία διαμερίσματα όπου συσκεύαζαν και διακινούσαν ηρωίνη, δύο καταστήματα όπλων και διάφοροι νέοι καλλιτεχνίζοντες τύποι σαν του λόγου μου, που είχαν έρθει εκεί γιατί το νοίκι ήταν φτηνό. Διαμόρφωσα ένα δωμάτιο σε σκοτεινό θάλαμο και τρία άλλα τα έκανα ατελιέ όπου φωτογράφιζα τους φίλους μου για τα μικρά φωτοτυπημένα fanzine που έστηνα ο ίδιος. Το 1983 αγόρασα με πέντε δολάρια μια κινηματογραφική μηχανή Super-8 και άρχισα να καταγράφω τις θεατρινίστικες "δηλώσεις" των φίλων μου. Έσερνα μαζί μου την μηχανή προβολής στα τοπικά κλαμπ, όπου παρουσίαζα τα πρωτόλειά μου πριν από την εμφάνιση συγκροτημάτων ή κατά τη διάρκεια τεραστίων acid πάρτι. Σ' αυτά τα πρώτα μικρού μήκους εμφανίστηκαν οι Nick Zedd, Lydia Lunch, Lung Leg, Cassandra Stark, Sonic Youth, Tommy Turner, David Wojnarowitcz, Karen Finley, Audrey Rose, Clint Ruin και άλλοι. Χάρη στα μανιφέστα του Nick και τις δικές μου φωτογραφίες, γίναμε γνωστοί ως το "Σινεμά της Παραβίασης". Οι χαρακτήρες στις ταινίες μου καταστρατηγούν τα πάντα: χτυπάνε ενέσεις, τρυπιούνται ή πετσοκόβονται, χτυπιούνται μεταξύ τους, ρουφιούνται και γλείφονται, σκοτώνουν τους γέρους τους, βιάζουν νεαρές, κι όλ'αυτά με την υπόκρουση της τραχιάς και κακόφωνης μουσικής του φίλου μου Jim Thirlwell (βλέπε Foetus). Το πιο δημοφιλές απ' αυτά, το FINGERED, υπήρξε και το πιο αμφιλεγόμενο. Από προβολή σε προβολή, είτε εδώ είτε στο εξωτερικό, δέχτηκα κατ'επανάληψη γιουχαίσματα, επιθέσεις, προπηλακισμούς και διακοπή των προβολών. Ωστόσο την πρώτη φορά που η Lydia (ηθική αυτουργός και πρωταγωνίστρια της ταινίας) κι εγώ καθίσαμε και είδαμε το τελικό προϊόν, με κοίταξε και μου είπε ότι "Δεν είναι αρκετά σκληρό". Για μένα, κάνοντας τέτοια φιλμ, ήταν σα να παίρνω ένα τεράστιο βρωμερό σκουπιδότοπο, μετά να μακραίνω και να παρακολουθώ τους ανθρώπους να θαυματουργούν σ'αυτόν.
Γύρω στα 1987, η ζωή μου άρχισε να με παίρνει από κάτω. Ξεφορτώθηκα όλα μου τα υπάρχοντα, άφησα το σπίτι μου και πέταξα στο Σαν Φρανσίσκο. Ένας χρόνος εκεί, όπου κρυβόμουν από τον εαυτό μου και τριγυρνούσα με διάφορους σκιώδεις εγκληματίες, ήταν αρκετός για να με στείλει τρέχοντας πίσω στη Νέα Υόρκη.
Μέχρι το 1988, έμενα στην 3η οδό μεταξύ των λεωφόρων C και D. Οι φωτογραφικές μου μηχανές ήταν αυτές που δεν εγκατέλειψα ποτέ αυτή τη "σκοτεινή περίοδο" της ζωής μου. Άρχισα να δουλεύω σαν οικοδόμος την ημέρα και να τραβάω φωτογραφίες όποτε μπορούσα. Η Film Threat Video ανέλαβε τη διανομή των ταινιών που για χρόνια διακινούσα ο ίδιος και τις έκανε διαθέσιμες σ'όλο τον κόσμο. Η κακή φήμη που είχα αποκτήσει απ'αυτές, με βοήθησε να βρω νέα μοντέλα για να δουλέψω. Στις φωτογραφίες μου, "επαναδιεκδικώντας το φωτογραφικό μου μάτι", προσπάθησα να βρω αυτό που θα αντικαθιστούσε τα πιτσιλισμένα με αίμα ομοιώματα που με είχαν κάνει πασίγνωστο.Ξανάρχισα δειλά να κάνω ταινίες και έκανα και μερικά ροκ βίντεο-κλιπ, αλλά κατάλαβα ότι η φωτογραφία ήταν αυτή που πραγματικά μ'ενδιέφερε. Για μένα, τίποτα δε συγκρίνεται με την εμπειρία να κατασκευάσω ένα ντεκόρ, να το φωτίσω, να τοποθετήσω σ'αυτό ένα αγνώριστο πρόσωπο και να φτιάξω έτσι μια προσωρινή εικόνα. Όλοι οι φωτογράφοι τραβάνε εικόνες για να λένε στο εαυτό τους "ήμουν εκεί". Η σειρά New York Girls δείχνει που ήμουν εγώ τα τελευταία 15 χρόνια.
Τα μοντέλα είναι ο δικός μου ορισμός για τα κορίτσια της Νέας Υόρκης. Κάποια στιγμή, έζησαν όλες τους στο Μανχάταν, παρασυρμένες απ' τον πόθο για έντονη ζωή και συγκινήσεις που ελκύουν όποιον μετακομίζει εκεί. Δεν νομίζω πως θα βρείτε κάποια ντόπια στο βιβλίο αυτό. Κάποιες κατάγονται από την περιοχή του Λονγκ Άιλαντ και άλλες ήρθαν από την Ιαπωνία, αλλά όλες έγιναν Νεοϋορκέζες ξοδεύοντας το χρόνο τους στα λαϊκά στέκια, αναζητώντας διασκέδαση.
Αν ξανάκανα κάτι στο βίντεο θά'θελα να είναι πολύ αστείο, αλλά το ίδιο βρώμικο και μακάβριο, το ίδιο ακραίο και αμφιλεγόμενο, το ίδιο σοκαριστικό γιατί όχι;.
THE FILMS OF RICHARD KERN.
1983 Goodbye 42nd Street. Colour, Super-8 sound, 4 minutes. Produced and directed by Kern.
1984 The Right Side of My Brain. Black and white, Super-8 sound, 23 minutes. Featuring Lydia Lunch, Clint Ruin, Henry Rollins and others. Written by Lunch and Kern. Produced and directed by Kern.
1984 Woman at the Wheel. Black and white, Super-8 sound, 7 minutes. Music by J.G. Thirlwell (as Wiseblood). Written, produced and directed by Kern.
1985 Manhattan Love Suicides. Black and white, Super-8 sound, 35 minutes. Featuring David Wojnarowicz, Bill Rice, Nick Zedd and others. Music by J.G. Thirlwell and Dream Syndicate. Written, produced and directed by Kern.
1985 Submlt to Me. Colour, Super-8 sound, 12 minutes. Featuring Lydia Lunch, Clint Ruin, Tom Turner, Audrey Rose and others. Music by Butthole Surfers. Written, produced and directed by Kern.
1985 You Killed Me First. Colour, Super-8 sound, 12 minutes. Featuring Karen Finley, David Wojnarowicz and Lung Leg. Written, produced and directed by Kern.
1986 Death Valley '69. Colour, Super-8 and video, 7 minutes. A rock video featuring Sonic Youth. Written and produced by Sonic Youth and Kern. Directed by Kern.
1986 Fingered. Black and white, Super-8 sound, 25 minutes. Featuring Lydia Lunch, Lung Leg and Marty Nations. Music by Lunch and J.G. Thirlwell. Written by Lunch and Kern. Produced and directed by Kern.
1986 Pierce. Colour, Super-8 sound, 9 minutes. Featuring Audrey Rose. Produced and directed by Kern. 1987 Submit to Me Now. Colour, Super-8 sound, 17 minutes. Featuring Nick Zedd, Cassandra Stark, Lydia Lunch, Audrey Rose, Kern, Clint Ruin, Lung Leg and others. Music by Thurston Moore, J.G. Thirlwell, Bewitched, Black Snakes and others.Written, produced and directed by Kern.
1987 The King of Sex. Colour, Super-8 sound, 5 minutes. Featuring Nick Zedd, Rick Strange, and Audrey Rose. Music by Killdozer. Written, produced and directed by Kern.
1986 The Evil Cameraman. Colour, Super-8 sound, 12 minutes. Featuring Jap Anne, Ice Queen, Kern, Little Linda and Jackie O. Music by Foetus Corp. Written, produced and directed by Kern.
1990 X is Y. Colour, Super-8 sound, 4 minutes. Featuring Tomoya, Jackie O, Linda Serby, Cassandra Stark and Cristina. Music by Cop Shoot Cop. Written, produced and directed by Kern.
1991 Scooter and Jinx (Aka Moneylove). Colour, Super-8 sound, 1 minute. Featuring Linda Serbu and Karen Disney. A Sonic Youth rock video. Written and directed by Kern. Produced by Geffen Records.
1991 Tumble. Colour, Super-8 sound, 4 minutes. Featuring Linda Serbu. Music by Pitt and the Dreamers. Written, produced and directed by Kern.
1991 Nazi. Colour, Super-8 sound, 2 minutes. Featuring Annabelle Davies. Music by Budenholzer. Written, produced and directed by Kern.
1991 Catholic. Black and white, Super-8 sound, 2 minutes. Featuring Fee. Music by Budenholzer. Written, produced and directed by Kern.
1991 Horoscope. Colour and black and white, Super-8 sound, 5 minutes. Featuring Holly Adams, Bob Drywall and Squeak Wilentz. Music by Budenholzer. Written, produced and directed by Kern.
1992 The Bitches. Black and white, Super-8 sound, 10 minutes. Featuring Linda Serbu, Annabelle Davies and Charles Wing. Music by Jim Coleman.Written, produced and directed by Kern.
1992 The Sewing Circle. Colour, Super-8 sound, 7 minutes. Featuring Kembra Phfaler, Lisa Resurrection and Carrie. Written, produced and directed by Kern. (Φώτοΰ).
1993 Detachable Penis. Colour, 16mm, 4 minutes. A rock video featuring King Missile. Written and directed by Kern. Produced by Atlantic Records.
1993 My Nightmare. Colour, Super-8 sound, 5 minutes. Featuring Susan McNamara and R. Kern. Written, produced and directed by Kern.
1993 Room 429. Black and white, 16mm, 5 minutes. A rock video for Cop Shoot Cop. Written by CSC with Kern. Directed by Kern. Produced by Interscope Records.
1993 Body Bomb. Colour, 16mm, 5 minutes. A rock video for Unsane. Written and directed by Kern. Produced by Matador Records.
1994 Love Is... Colour, 16mm, 3.5 minutes A rock video for King Missile. Written and directed by Kern. Produced by Atlantic Records.
1994 Lunchbox. Colour, 16mm, 5 minutes. A rock video for Marilyn Manson. Written and directed by Kern. Produced for Interscope Records.
ΠΗΓΕΣ.
http://www.richardkern.com/
http://www.kulture-void.com/ecg/kern.html
http://www.mellow26.com/richkern/
http://www.nerve.com/Kern/
http://www.altculture.com/aentries/r/rxkern.html
http://www.no-bullshit.co.uk/archive/art/kern.html (***)
http://www.thekitchen.org/MovieCatalog/Titles/CollectedKern.html