Σινέ-MiC
Μία ακόμη ταινία που παίζει με το προαιώνιο ζήτημα του 'πρώτου ραντεβού'. Υλικό για δράμα και κωμωδία, ενίοτε ταυτόχρονα. Του Κώστα Καρδερίνη
Μετά τους Τέλειους ξένους [Perfetti sconosciuti, 2016 Ιταλία, 96λ] που έκαναν ρεκόρ εισπράξεων και ρεκόρ διασκευών και ριμέικ, ακολούθησαν τρεις ενδιάμεσες ταινίες [2017, 2021, 2023] και τώρα η Αγάπη=Τρέλα πλασάρεται ως συνέχεια. Δεν γνωρίζω όλο το έργο του Τζενοβέζε για να έχω άποψη επ’ αυτού. Ωστόσο βλέπω την προσπάθειά του να υπερβεί τον προηγούμενο εαυτό του και να δώσει στο κοινό του νέα τροφή, διατηρώντας τη θεατράλε ατμόσφαιρα και τις διάσπαρτες κωμικές πινελιές που αλαφραίνουν τις ιστορίες του.
Το πρώτο ραντεβού του Πιέρο [Edoardo Leo] και της Λάρα [Pilar Fogliati] γίνεται στο... σπίτι της. Εξαρχής και στη διάρκεια αυτής της αρκετά υποσχόμενης συνάντησης, μέσα στον καθένα από τους δύο υποψήφιους εραστές παλεύουν τέσσερις διαφορετικοί τύποι [ο δάσκαλος Marco Giallini, ο ηρεμιστικός Rocco Papaleo, ο ρωμαίος Maurizio Lastrico, ο έρως Claudio Santamaria] και τέσσερις διαφορετικές τύπισσες [η άλφα Claudia Pandolfi, η σκλήθρα Maria Chiara Giannetta, η ιουλιέττα Vittoria Puccini, η τρίλια Emanuela Fanelli].
Ως [ψυχ]ανάλυση δυο χαρακτήρων εις τα εξ ων [πιθανώς να] συνετέθησαν, φαντάζει πολύ απλοϊκή, όμως αποδεικνύεται λειτουργική και κωμική ενίοτε και αρκετά εκλαϊκευμένη χωρίς να λαϊκίζει. Οι παράλληλες και οι επάλληλες βαριάντες μιας τέτοιας παρτίδας επιτραπέζιου παιγνίου δημιουργούν πολυπλοκότητα αναγνωρίσιμη και πολλαπλότητα κρίσιμη και θέτουν ερωτήματα που πίσω από την τραγελαφική τους διάσταση διαθέτουν βάθος και απαιτούν[=αναζητούν] περίσκεψη. Φυσικά, μπορεί κάποιος να μείνει στην ανάλαφρη πλευρά του θέματος[=θεάματος] και να μην βάλει το μυαλουδάκι του σε κόπο.
Μπερδεψοδουλειά, λογική, αγχώδες τρακ, ρομαντισμός, πάθος, συναίσθηση, φαντασίωση, ευαισθησία, αυτοδιαχείριση, υπευθυνότητα, υπόκριση, απόκριση και ανταπόκριση... όλα χωράνε και όλα συγχωρούνται εντέλει χάριν τέλους. Ο σινεφίλ [τηλε]θεατής θα βρει ψαγμένες αναφορές κινηματογραφοφιλικές, αναφορές στη λογοτεχνία, το θέατρο, την ποίηση, τις καλές τέχνες, τον φεμινισμό κ.ά.



