Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • BAND LIST
  • ΕΛΛΗΝΙΚΑ
  • ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΕΣ/ΕΣ
  • AUDIO / VIDEO
  • WEB RADIOS
  • MUSIC BLOGS / SITES
  • BANDCAMP / SOUNDCLOUD
  • LIVE DATES
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρχική
  • ΔΙΣΚΟΙ
  • ΘΕΜΑΤΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
  • LIVE REVIEWS
  • BE MY GUEST
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΣΙΝΕΜΑ - ΘΕΑΤΡΟ
  • ΒΙΒΛΙΑ

Σινέ-MiC

The Fabelmans, του Steven Spielberg
THE FABELMANS [2022 ΗΠ, 151λ] Στίβεν Σπίλμπεργκ

Η επινόηση του παρελθόντος μέσα από τα μάτια του (αυτο-θαυμαζόμενου) παρόντος. Του Κώστα Καρδερίνη

Οι συγκρίσεις αυτής της επικής νοοτροπίας ταινίας με το Μπάρντο του Ινιαρίτου μου φαντάζουν αναπόφευκτες. Ο μεξικανός Αλέξανδρος αυτo-αποκαθηλώνεται, αυτo-μαστιγώνεται με την αλήθεια της τέχνης του και ξανασταυρώνεται χιαστί. Ο αμερικανός Στέφανος, ως νέος πρωτομάρτυρας, χρυσώνει το χάπι του, αυτo-θαυμάζεται, επαίρεται για το ύψος της αυτo-δημιουργίας του, τον αυτοέλεγχό του και τον έντεχνο τρόπο με τον οποίο κατάφερε να αυτo-αιτιολογήσει μέσα του τον χωρισμό των γονιών του.

Αυτού του είδους ο απολογισμός μου ξανάφερε στον νου το ατελεσφόρητο σχέδιο με την κωδική ονομασία Night Skies, που μετασχηματίστηκε εντέλει σε Ε.Τ. σε Πνεύμα του κακού και σε Γκρέμλινς. Μου θύμισε το οριστικό ρίξιμο που υπέστη ο τότε συνεργάτης του, Ρον Κομπ [1937-2020] και πως τον αποζημίωσε ο Στέφανος για να μην ζητήσει περαιτέρω δικαιώματα [ψάξτε το όνομα Ronald Ray Cobb]. Ο Ε.Τ. ο εξωγήινος αναφέρεται στη βιβλιογραφία [=ιστολογιογραφία] ως εφεύρημα του Στέφανου και επιτυχημένη κίνηση για να ξεπεράσει τον προαναφερθέντα γονικό χωρισμό.

Ακόμη δυο συνειρμοί ήρθαν και κατακάθισαν πάνω μου σα σεντόνι. Μια φράση του Έγελου [αν δεν απατώμαι]: Το πιο επαναστατικό πράμα που μπορεί να κάνει ένα παιδί μ’ ένα καινούργιο παιχνίδι είναι να το σπάσει. Και μια φράση του Λένιν: Ωραία η εμπιστοσύνη, αλλά ο έλεγχος είναι καλύτερος. Και κλείνω τον συγκριτικό υλισμό μου με ένα αμερικάνικο ανέκδοτο: πώς λέγεται η ασθένεια του γεροντικού ναρκισσισμού; Νάρκινσσον. [μπρρρρ]

Οι υποδυόμενοι τους γονείς, Πολ Ντέινο και Μισέλ Ουίλιαμς, είναι θεσπέσιοι. Ο έτερος Ουίλιαμς, ο Τζον, ο Ιωάννης ο αποκαλυπτικός μουσικοσυνθέτης, έκανε το καθήκον του. Πέραν των βραβείων που θα δώσει η Ακαδημία Κινηματογράφου της χώρας του, το δικό μου Όσκαρ σύντομης [συντομότατης] εμφάνισης πηγαίνει στον απρόσμενο κι αναπάντεχο Ντέιβιντ Λιντς ο οποίος αποδίδει τα χούγια και τα σουσούμια του Τζον Φορντ με απαράμιλλη εκφραστικότητα και χιούμορ.

 

Βαθμός: υπέρ-βολικός

12/12/2022
Κώστας Γ. ΚαρδερίνηςΚλέφτης Εικόνων

ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Σινέ-MiC Πεσμένα φύλλα του Aki Kaurismӓki

ΣΙΝΕΜΑ - ΘΕΑΤΡΟ

Ποιητική του χώρου/Poetics of Space

ΣΙΝΕΜΑ - ΘΕΑΤΡΟ

64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Οι εκδόσεις του φεστιβάλ αυτοπαρουσιάζονται

ΕΙΔΗΣΗ

64o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Eδώ είναι Βαλκάνια

ΣΙΝΕΜΑ - ΘΕΑΤΡΟ

Σινέ-MiC Το τέρας του Hirokazu Kore-eda

ΣΙΝΕΜΑ - ΘΕΑΤΡΟ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

RECOMMENDED

Confused Ohm

Mixtape Confused Ohm

MIXTAPE
Discporn 4

Discporn #4 Punk on 45

ΣΤΗΛΗ

Κάτι καλό να ακούσω; Δεκέμβριος 2020

ΣΤΗΛΗ
22ο έτος
  • ΔΙΣΚΟΙ
  • ΘΕΜΑΤΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
  • LIVE REVIEWS
  • BE MY GUEST
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΣΙΝΕΜΑ - ΘΕΑΤΡΟ
  • ΒΙΒΛΙΑ
  • BAND LIST
  • ΕΛΛΗΝΙΚΑ
  • ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΕΣ/ΕΣ
  • AUDIO / VIDEO
  • WEB RADIOS
  • MUSIC BLOGS / SITES
  • BANDCAMP / SOUNDCLOUD
  • LIVE DATES
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2000-2021 MiC, All rights reserved. Designed & Developed by E-Sepia