Σινέ-MiC
Ο εξωτερικός παράγοντας που έρχεται να διαταράξει την ισορροπία ενός συστήματος. Ένα κλασικό μοτίβο του κινηματογράφου, εδώ με φόντο ένα αυστραλέζικο μοναστήρι. Του Κώστα Καρδερίνη
Το ατίθασο πνεύμα του αβορίγινα αντιστέκεται στον χριστιανικό προσηλυτισμό και τον καθολικό διδακτισμό. Το εννιάχρονο χαρισματικό άγριο βλαστάρι της αχανούς αυστραλιανής ενδοχώρας [Aswan Reid] συλλαμβάνεται και οδηγείται σε μοναστήριο αναμορφωτήριο όπου ηγείται «αντ’ αυτού» μια φλογερή μοναχή [Cate Blanchett]. Άριστα φωτογραφισμένο ιστορικό δράμα 40s, μεταφυσικές προεκτάσεις, μετα-μυθική διάσταση θρύλου και πραγματικότητας, κόντρα ρόλοι και κατάφορα προκλητικές συμβολισμών εικόνες του εσταυρωμένου και της παναγίας μητέρας του.
Ο αποκαθηλωμένος εσταυρωμένος στο Αντεργκράουντ [Underground, 1995] του Kusturica, Ο μακρύς δρόμος του γυρισμού [Rabbit-Proof Fence, 2002] του Philip Noyce και Ο μαύρος νάρκισσος [Black Narcissus, 1947] των Powell & Pressburger αποχτούν τέταρτη σωματική διάσταση δια της Κέιτ Μπλάνσετ. Οι Nick Cave & Warren Ellis, αυτοί που δεν θα ξανάγραφαν κοινές μουσικές γιατί είχαν κουραστεί [το δήλωναν πριν ακόμη από τη Λεοπάρδαλη του χιονιού], όχι μόνο συντονίζονται, εκπλήσσουν και καθηλώνουν αλλά ετοίμασαν κι άλλη επένδυση για τη βιογραφική ταινία της Έιμι Γουάινχαους [Back to Black, 2024].
Ανοιχτές εκδοχές και ερμηνείες, ανοιχτό τέλος και αμφισβήτηση κάθετα εμφορούμενων αξιών. Λοξό κοίταγμα της επίσημης δυτικής αποικιοκρατίας που άλεσε σπάνιους αυτόχθονες πολιτισμούς με αιχμή του δόρατος την ιεραποστολική δράση στις νέες «απολίτιστες», «βάρβαρες», «παγανιστικές» γαίες.