Σινέ-MiC
Εμπνευσμένη από διήγημα του Μουρακάμι. Αρκεί αυτό; Απαντάει ο Κώστας Καρδερίνης
Το 5½ του Τσανγκ-ντονγκ Λι;
Άρτι απολυθείς ο Γιόνγκσου τυρβάζει στους δρόμους της μεγαλούπολης οπόταν μια διαφημιστική μαζορέτα, η Χαεμί, τον αναγνωρίζει αφού στα μικράτα τους ήταν γείτονες. Τον καλεί στο σπίτι της και σε δεύτερη φάση του ζητάει να ταΐζει τη γάτα της όσο εκείνη θα λείπει στην Αφρική, μια γάτα που ποτέ δεν την βλέπει όσο επισκέπτεται το σπίτι της. Όταν εκείνη γυρίσει, θα του συστήσει έναν μυστήριο νεαρό, τον Μπεν, τον οποίο γνώρισε στο ταξίδι της. Ο Μπεν έχει πραγματικά περίεργα γούστα κι ο Γιόνγκσου ανακαλύπτει ότι είναι ερωτευμένος με την Χαεμί ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να γράψει το πρώτο του λογοτεχνικό έργο. Ο παραξενιάρης καλεί τον ερωτοχτυπημένο στο εύπορο σπίτι του και κάπου εκεί και... ανάμεσα στα εγκαταλελειμμένα θερμοκήπια αρχίζει η ώσμωση μεταξύ πραγματικότητας και εικονικότητας.
Η ήρεμη δύναμη που λέγεται Λι Τσανγκ-ντονγκ, γεννημένος στο υπερσυντηρητικό Νταεγού το 1954, ξεκίνησε την πορεία του στο σινεμά με δυο σενάρια για λογαριασμό του, κατά τι νεότερου, Park Kwang-su. Αυτός τον παρότρυνε να ασχοληθεί με την σκηνοθεσία άνευ σχετικών σπουδών κι έτσι έφτασαν στα μάτια μας πέντε έξοχες ταινίες, όλες με δικά του [πολύ] πρωτότυπα σενάρια [Πράσινο ψάρι, Μέντα καραμέλα, Όασις, Κρυφή ηλιαχτίδα, Ποίηση]. Πρώτη επαφή μαζί του ήταν μέσω των φεστιβαλικών Νέων Οριζόντων και της αριστουργηματικής, ριζοσπαστικής, Οάσεως [2002].
Στην τρέχουσα ταινία για πρώτη φορά ο Τσανγκ-ντονγκ καταφεύγει στο λογοτέχνημα ενός άλλου, του πανδιάσημου συγγραφέα Haruki Murakami. Αυτό καταδεικνύει πιθανώς μια κρίση ιδεών, αλλά ταυτόχρονα ταιριάζει γάντι ίσως [λέω ίσως] η κατάσταση του ήρωα με τη δική του. Μια λεπτοφυής ειρωνεία διαπερνά το σώμα της ταινίας και προκαλεί ρίγη στο δικό μας. Είναι ο φόβος του ερωτευμένου που χάνει την μούσα του, ο φόβος του συγγραφέα που χάνει τον οίστρο, ο φόβος του τερματοφύλακα, εντέλει μήπως ο φόβος του σκηνοθέτη εμπρός στην αφλογιστία; Ή είναι η φλόγα που καίει τα παρατημένα θερμοκήπια, που πια δεν έχουν να δώσουν τι;
Κάποιος σκοτώνει την ώρα του και κάποιος άλλος σκοτώνει την έμπνευσή του. Each man kills the thing he loves, υποστηρίζουν οι κύριοι Oscar Wilde και Gavin Friday.
Βαθμός: οκτώμιση [8½]