Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • BAND LIST
  • ΕΛΛΗΝΙΚΑ
  • ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΕΣ/ΕΣ
  • AUDIO / VIDEO
  • WEB RADIOS
  • MUSIC BLOGS / SITES
  • BANDCAMP / SOUNDCLOUD
  • LIVE DATES
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρχική
  • ΔΙΣΚΟΙ
  • ΘΕΜΑΤΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
  • LIVE REVIEWS
  • BE MY GUEST
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΣΙΝΕΜΑ - ΘΕΑΤΡΟ
  • ΒΙΒΛΙΑ

Θέατρο : "ΝΤΑ" του Χιού Λέοναρντ

από το Θέατρο Βασιλάκου

Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
Σκηνοθεσία: Γιώργος Μιχαλακόπουλος
Σκηνικά: Γιώργος Πάτσας
Κοστούμια : Άννα Μαχαιριανάκη
Φωτισμοί: Νίκος Καβουκίδης

Διανομή ρόλων:
Ντα: Γιώργος Μιχαλακόπουλος,
Μάγκυ: Έρση Μαλικένζου,
Τσάρλι: Παναγιώτης Μπουγιούρης,
κ. Ντραμ: Γιάννης Δεγαϊτης,
κα. Πρυν: Ειρήνη Κονίδου,
Όλιβερ: Γιάννης Πολιτάκης,
Κίτρινος κίνδυνος (Μαίρη Τεητ): Ηλεάννα Μπάλα
Τσάρλι νέος: Παναγιώτης Μπενέκος.


Da1Το "Ντα" του ιρλανδού συγγραφέα Χιου Λέοναρντ είναι ένα έργο αυτοβιογραφικό. Ο συγγραφέας θέλησε να καταγράψει με ευαισθησία και αναπόληση τρυφερές στιγμές από τα παιδικά του χρόνια.

Το έργο ξεκινά το Μάιο του 1968 αμέσως μετά την κηδεία του Ντα (υποκοριστικό του αγγλοσαξονικού daddy). Ο Τσάρλι ένας διακεκριμένος συγγραφέας και γιος του Ντα θα επιστρέψει με αφορμή την κηδεία του θετού του πατέρα, στο πατρικό του κι εκεί ξεκαθαρίζοντας πράγματα, θα του ρθουν μνήμες από την παιδική του ηλικία. Αρχίζει τότε να ξεδιπλώνεται μπροστά του ο τρυφερός παιδικός του βίος κι η σχέση του με τον πατέρα του που τον στιγμάτισε στην υπόλοιπη ζωή του. Τότε θα δοκιμαστεί, συνειδητοποιώντας πως οι αναμνήσεις του δεν πρέπει να παραμείνουν κλειδωμένες σε χρονοντούλαπο, αλλά αξίζει να τον ακολουθούν για πάντα...

Το έργο είναι ένα συγγραφικό δίδαγμα που αποδεικνύει πως μπορούν να γραφτούν κι αριστουργήματα χρησιμοποιώντας μόνο βασικά συστατικά συγγραφικής μανιέρας, χωρίς φληναφήματα και προκλήσεις, χωρίς καλλωπισμούς και σκηνοθετικές μαγγανείες. Είναι ένα έργο που μοσχοβολάει ζωή, απλότητα, τρυφεράδα, χιούμορ, ήθος, διαχρονικότητα.

Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος σκηνοθετεί εμπύρετες στιγμές ζωής με πίστη, προσήλωση κι αγάπη, δουλεύει με όλο το θίασο χωρίς να "καπελώνει" κανέναν. Παρακολουθεί όλα τα δραματικά σημεία του έργου και κορυφώνει τα χιουμοριστικά, πυροδοτεί εντάσεις, ξεσκεπάζει την απλότητα με τρόπο που γοητεύει, διεπόμενος πάντα από "δημιουργική οργίλη".


da2Η ερμηνεία του Μιχαλακόπουλου παραπέμπει σε "αισθητική μετεικάσματος", όπου συντίθεται το γλωσσικό ρείθρο με την παύση, η κίνηση με τον αυτοσχεδιασμό, ο θεατής αιχμαλωτίζεται από αυτό το οπτικό-ακουστικό απάνθισμα υποκριτικής ουσίας, χωνεύοντας τη μία μέσα στην άλλη τις πόζες του. Είναι ηθοποιός υψίστης αισθητικής, χωρίς ίχνος βεντετισμού, με τεχνική ρωμαλέα που προϋποθέτει όχι μόνο πείρα, αλλά εξαντλητική άσκηση, συνταιριασμένο επαγγελματισμό. Ένας θεατρίνος που υπενθυμίζει ακόμη και στις μέρες μας, πως το θέατρο μπορεί να υπάρξει και μόνο με την παρουσία ενός ηθοποιού (αν εξαιρέσει κανείς τη συνάθροιση του κοινού), μια "απήνη ταλέντου", όπου ποτέ δεν είναι αρκετή μία φορά για να τον απολαύσει κανείς στην ίδια παράσταση που ανεβάζει σε μία θεατρική σεζόν. Το 1999-2001 όταν ανέβασε το έργο του Jeff Baron "κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν" πήγα τρεις φορές να δω την παράσταση και τις τρεις κατάφερε να ξεδιπλώσει μια διαφορετική αισθητική με τους αυτοσχεδιασμούς του!

Η Ε. Μαλικένζου με ερμηνευτική δύναμη στάθηκε στο πλευρό του Γ. Μιχαλακόπουλου σύνθεση ζεύγους που είχε επιλέξει ο ίδιος και στο "Θάνατο του εμποράκου". Ο Γ. Δεγαϊτης σεμνός, σίγουρος και καλοκουρντισμένος στο ρόλο του κ. Ντραμ, διαθέτει άλλωστε εφόδια στην υποκριτική του φαρέτρα. Ο Παναγιώτης Μπουγιούρης ως νέος ηθοποιός δεν κατάφερε να καλύψει και να αντεπεξέλθει στους "εμβόλιμους αιφνιδιασμούς" που δεχόταν από το Γ. Μιχαλακόπουλο, πάραυτα όμως, υπήρξε μία αξιοπρεπής φιγούρα. Ο μικρός Παναγιώτης Μπενέκος κατάφερε να πείσει και να βγάλει ασπροπρόσωπο το Γ. Μιχαλακόπουλο γι αυτή του την επιλογή στο ρόλο του νεαρού Τσάρλι.
Τα σκηνικά του Πάτσα δε χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, δημιουργεί πάντα το χώρο και το χρόνο με μοναδική άνεση. Οι φωτισμοί του Νίκου Καβουκίδη ήταν υποβλητικοί, δημιουργώντας την απαιτούμενη ατμόσφαιρα στην παράσταση.

Το "Ντα" είναι ένα έργο και μία παράσταση που δε μπορεί να αφήσει αδιάφορο κανέναν. Αξίζει να τη δείτε και πάνω από μία φορά!

10/11/2006
Μαρία Δαμιανίδου

ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Βυσσινόκηπος 3

Θέατρο: Bυσσινόκηπος του Τσέχοφ

ΣΙΝΕΜΑ
Ανάσα ζωής 2

Θέατρο: Ανάσα ζωής του Ντέιβιντ Χέαρ

ΣΙΝΕΜΑ
Motortown

Θέατρο : Motortown του Σάιμον Στήβενς

ΣΙΝΕΜΑ
Θανάσης Θεολόγης

Θανάσης Θεολόγης Συζήτηση με τον Θανάση Θεολόγη, έναν άνθρωπο που γνωρίζει το θέατρο από όλες τις "πλευρές…"

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Στέλλα Φυρογένη

Θέατρο : "Ιφιγένεια εν Ταύροις" του Ευριπίδη

ΣΙΝΕΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

RECOMMENDED

MiCροϊστορίες Ηλεκτρονική μουσική και οργανολογία στον παλιό ‘καλό’ ελληνικό κινηματογράφο

ΣΤΗΛΗ
Dancing on the Berlin Wall

David Bowie Dancing on the Berlin Wall

ΘΕΜΑ

Μουσικό καλοκαιρινό οδοιπορικό στο 23ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

ΣΙΝΕΜΑ
22ο έτος
  • ΔΙΣΚΟΙ
  • ΘΕΜΑΤΑ
  • ΣΤΗΛΕΣ
  • LIVE REVIEWS
  • BE MY GUEST
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΣΙΝΕΜΑ - ΘΕΑΤΡΟ
  • ΒΙΒΛΙΑ
  • BAND LIST
  • ΕΛΛΗΝΙΚΑ
  • ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΕΣ/ΕΣ
  • AUDIO / VIDEO
  • WEB RADIOS
  • MUSIC BLOGS / SITES
  • BANDCAMP / SOUNDCLOUD
  • LIVE DATES
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2000-2021 MiC, All rights reserved. Designed & Developed by E-Sepia