Μεταγραφή στους Morcheeba, σμίξαν πάλι Dinosaur Jr + Van der Graaf Generator



MorcheebaΤα έσπασαν οι δύο άνδρες των Morcheeba με την τραγουδίστρια Skye Edwards και την αντικατέστησαν με την Daisy Martey, τραγουδίστρια των Noonday Underground. Ο νέος ήχος τους, όπως τον ακούμε στον νέο τους δίσκο "The antidote" είναι λιγότερο soul και φαίνεται να στοχεύει περισσότερο στο αμερικάνικο straight rock ακροατήριο. Ακούω την Carole King και την Grace Slick να καγχάζουν στο βάθος. (Μα είναι promo φωτογραφία αυτή που έβγαλαν;)

Και οι Dinosaur Jr ξαναφτιάχτηκαν ξεχνώντας τις κόντρες που τους χώρισαν. Αυτά που τους ενώνουν είναι περισσότερα, το εξής ένα: $$. Θα γίνει που θα γίνει κάποιος ντόρος με την επανέκδοση των τριών πρώτων δίσκων τους, δεν κάνουν και μια τουρ; Αλλά για νέο δίσκο ούτε συζήτηση.

Ξαναφτιάχτηκαν και οι Van der Graaf Generator από τους Peter Hammill, Guy Evans, David Jackson και Hugh Banton, μάλιστα κυκλοφόρησαν και διπλό cd. Λέγεται 'Present" και περιέχει κομμάτια στον πρώτο δίσκο και αυτοσχεδιασμούς στον δεύτερο. Θα πλησιάσουμε μεν, με μικρό καλάθι δε.

Οι Gorillaz στο συμπαθητικό νέο δισκάκι τους φιλοξενούν De La Soul, Roots Manuva, Dennis Hopper (όχι, δεν τραγουδάει αλλά μουρμουρίζει την ιστορία του) και Shaun Ryder. Ψηφίζουμε De La Soul και "Feel Good Inc". Kι ας μην είναι "Clint Eastwood".

To ρεπερτόριο της Dischord θα πωλείται στο εξής και από το iTunes.

Κι ένα αμετάφραστο κομμάτι για τα κατορθώματα των ομόθρησκων στη Ρωσσία:

Despite the success of the first Moscow Biennial, life is getting more difficult for Russian artists. Writing a grim report in the Neue Zurcher Zeitung, Boris Schumatzky notes that, while there is not yet any official censorship in the country, President Vladimir Putin's recent restrictions on the press seem to have encouraged government officials and the Russian Orthodox Church to exercise more control over the visual arts, popular culture, and literature.

According to Schumatzky, the trouble dates back to the Yeltsin era, when a public television channel aired Martin Scorsese's The Last Temptation of Christ despite protests from the Orthodox Church and its followers. One year later, in 1998, the visual artist Avdey Ter-Oganyan was charged for destroying icons at a Moscow art fair after his intervention was condemned by a priest and by government officials. Officially charged with "inciting national and religious hatred," Ter-Oganyan left Russia before receiving what could have been a lengthy prison sentence, and now lives in exile. Another visual artist, Oleg Mavromati—charged for the same offense after reenacting the crucifixion—was forced to leave for England.

In Schumatzky's view, religious fundamentalism and nationalism joined forces against the arts in January 2003, when the group exhibition "Caution: Religion" opened at Moscow's Sakharov Museum. On the fourth day of the exhibition, the artworks, which critique religion, were vandalized by Orthodox believers who stormed the center. The Russian press blamed the destruction of the works on the artists' "provocations," and a judge agreed, throwing out a case against the vandals. It was the curators who were subsequently put on trial, having been charged with "inciting religious hatred."