Νέες κυκλοφορίες: Quaich, Τenants, Bag of Nails, The Groove Machine, Grecospectiva 80’s
Quaich – and now that we are here
Προσπαθώντας να κολυμπήσουν μεταξύ της minimal αισθητικής, τον θόρυβο της «πειραγμένης» ροκ και την ελευθερία του αυτοσχεδιασμού, οι Αθηναίοι Quaich ξεβράστηκαν στην Χάγη. Έχοντας ξεκινήσει ως μια νεανική έκρηξη ενέργειας και παρά τις μετακινήσεις των μελών σε διάφορες χώρες, διατήρησαν ζωντανή τη σπίθα της μουσικής αναζήτησης, εξερευνώντας σταδιακά μία πιο ευαίσθητη ηχητική πλευρά.
Παραμένοντας πιστοί στις θορυβώδεις καταβολές τους, την αγάπη για τα απογυμνωμένα riff και τα ambient ηχοχρώματα και εν μέσω περίπλοκων και εξαντλητικών συνθηκών για κάθε ένα από τα τρία μέλη, οι Quaich κλείστηκαν σε ένα καλλιτεχνικό εργαστήριο στη Χάγη, το οποίο αποτελούσε επίσης την (όχι ιδιαίτερα νόμιμη) κατοικία δύο εκ των μελών και δημιούργησαν το “and now that we are here”.
Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε ζωντανά σε μια μέρα από τον Edvards Broders, το mastering ανέλαβε ο Γιώργος Κραββαρίτης ενώ το εξώφυλλο αποτελεί φωτογραφική απεικόνιση καλλιτεχνικής εγκατάστασης από την έκθεση “Taisuke Koyama + Takashi Kawashima: POST BODY / NATURE” στον εκθεσιακό χώρο LhGWR το 2017.
Το άλμπουμ κυκλοφορεί ψηφιακά και σε CD σε συνεργασία με την Polyscope.
Tenants - Stations
Οι Τenants είναι μια τετραμελής μπάντα που σχηματίστηκε στην Αθήνα το 2018 και το "Stations" είναι η πρώτη τους κυκλοφορία. Ο ήχος τους κινείται στα μονοπάτια του Noise -experimantal rock.
Μπορείτε να ακούσετε το άλμπουμ εδώ.
Bag of Nails - The Wolf Inside Me
Πώς θα μπορούσε άραγε κάποιος , όχι μόνο να δουλέψει με απόλυτο σεβασμό πάνω σε μια παραδοσιακή, ιστορική φόρμα αλλά ταυτόχρονα να επέμβει σ' αυτή, προσφέροντας μια νέα ματιά κι ένα σύγχρονο άκουσμα; Ο μόνος τρόπος, πέρα από το απαραίτητο ταλέντο, είναι η βαθιά γνώση, η αγάπη, το όραμα και η σκληρή δουλειά, στοιχεία που εύκολα αισθάνεται ο ακροατής, από το πρώτο κιόλας άκουσμα του album “The Wolf Inside Me” από το δυναμικό rock τρίο των Αθηναίων Bag of Nails. Με αφετηρία την αγάπη τους για τo blues και πατώντας στέρεα πάνω σ' αυτό, καταφέρνουν να παντρέψουν αυτή τη δομική, αυθεντική πηγή της μουσικής με τις αξίες του rock των 60's και 70's σε ένα καθόλα επίκαιρο αλλά και διαχρονικό άκουσμα, το οποίο κυκλοφόρησε σε βινύλιο από την Nasoni Records (Berlin) στην Γερμανία το Δεκέμβριο 2019 ενώ απ' τον Ιούνιο του 2020, διανέμεται τόσο σε βινύλιο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως σε ψηφιακή μορφή από την Archangel Music.
Δεν είναι μόνο η εύκολα αντιληπτή εκτελεστική δεινότητα των Πάνου Κατσικογιάννη (σύνθεση/κιθάρα/φωνή), Γιώργου Αντωνιάδη (μπάσο/δεύτερα φωνητικά) και Άγη Γκρίτζιου (ντραμς/κρουστά), αυτή που διαμορφώνει το τοπίο του πρώτου τους δίσκου “The Wolf Inside Me”. Είναι κυρίως η ουσιαστική γνώση του ποιές είναι οι ρίζες αυτής της μουσικής και του πώς μέσα στις δεκαετίες οι φόρμες της εξελίχθηκαν, απ' τα ακουστικά blues του Δέλτα μέχρι και το πρώιμο ηλεκτρικό Σικάγο blues του '40 και του '50 και το rock 'n' roll του Little Richard και του Chuck Berry. Αυτές οι ρίζες χρησιμοποιήθηκαν από τεράστιες μορφές του rock, όπως οι Jimi Hendrix, The Doors, The Allman Brothers Band, Janis Joplin, Crosby Stills Nash and Young, Mike Bloomfield, Roy Buchanan, Rory Gallagher, Cream, Traffic, Yes, Wishbone Ash, Led Zeppelin, Pink Floyd, Jethro Tull, Peter Green's Fleetwood Mac, καλλιτέχνες στους οποίους οι Bag of Nails αναφέρονται ως επιρροές. Είναι αυτή η ουσία της ταξικής πάλης, της σκλαβιάς και του πόνου στις βαμβακοφυτείες του αμερικανικού νότου αλλά και της ακλόνητης πίστης για ελευθερία που αδιόρατα διατρέχει του στίχους του αυτοβιογραφικού “Daddy’s Blues”, του πρώτου single από το album που κυκλοφόρησε το συγκρότημα ως video clip.
Oι διψασμένοι για φρέσκο blues ακροατές, θα βρουν στα αργόσυρτα “Ιn the Shadows” και “Ain’t Gonna Wait”, στο mid-tempo “Blue Moon's Blues”, με την υποδόρια ένταση και τα στοιχειωμένα ρεφρέν, αλλά και στους γεμάτους ένταση δυναμίτες “Εndless Boogie”, "Dangerous Love”, και “There’s a Devil After Me”, που φλερτάρουν έντονα με τη ψυχεδέλεια , πολλούς από τους λόγους που οι κριτικές του album από διάφορες χώρες του κόσμου, αλλά κυρίως από τις Η.Π.Α. και το εμβληματικό περιοδικό Blues Blast υμνούν το “The Wolf Inside Me”, ως ένα από τα καλύτερα που έχουν προκύψει την τελευταία χρονιά. Υπογραμμίζοντας επίσης πως, οι Bag of Nails είναι μια από τις περισσότερο ελπιδοφόρες μπάντες στον κόσμο αυτή τη στιγμή στην κατηγορία τους. Το χωρισμένο, άλλωστε, σε τρία μέρη, ομότιτλο τραγούδι, με τους αλληγορικούς του στίχους, δεν είναι κάτι που συναντά κανείς εύκολα μπροστά του.
Hχογραφημένο live, με αναλογικό τρόπο από τους Simon Bloom και Βασίλη Κορρέ στο Shakti Studio, με το αιχμηρό και τολμηρό εξώφυλλο της Νάσιας Τεντολούρη (MrsHydeSign) να το κοσμεί, τονίζοντας ότι δεν πρόκειται για έναν συνηθισμένο blues rock δίσκο, το “The Wolf Inside Me”, αρχίζει να συσπειρώνει πυρηνικά κοινά του rock και των blues, αποζημιώνοντας τόσο τους Βag of Nails, όσο και όλους εκείνους που πίστεψαν σε αυτούς από τις πρώτες, καταιγιστικές, ζωντανές τους εμφανίσεις.
Ο δρόμος από τις πρόβες στις φοιτητικές εστίες μέχρι την ηχογράφηση του “The Wolf Inside Me” ίσως ήταν, ως τώρα, μακρύς. Αυτός που ανοίγει όμως με την κυκλοφορία του είναι σαφώς μακρύτερος. Κι αν κρίνουμε από την απήχηση του album, είναι ένας από αυτούς τους σπάνιους που ενώνει πολλούς ανθρώπους με μεράκι στο διάβα του.
The Groove Machine - Fairy Tales From A Big City
Ένας από τους πιο ρηξικέλευθους Ελληνικούς δίσκους της δεκαετίας του 90, το “Fairy Tales From A Big City” των The Groove Machine, κυκλοφορεί για πρώτη φορά σε βινύλιο από την Inner Ear (είχε κυκλοφορήσει αρχικά το 1997 σε cd από την Fifth Dimension), με καινούργιο artwork και νέο mastering.
Οι The Groove Machine διάνυσαν την μετεωρική τους πορεία για μια δεκαετία, αυτήν του '90. Η μουσική τους ήταν ένα μείγμα από ετερόκλητους ήχους, που συνδύαζε το post punk, το indie και τους ηλεκτρονικούς ρυθμούς του rave, αναπόσπαστου στοιχείου της αντικουλτούρας που το γκρουπ ένιωθε ότι ήταν μέρος αλλά και δημιουργικός της πομπός. Οι ζωντανές τους εμφανίσεις αποτελούσαν εκρηκτικά συμβάντα δημιουργικής έκφρασης και ενέργειας, με τους ψυχεδελικούς φωτισμούς, τις προβολές και τις αυτοσχεδιαστικές εκρήξεις να διακόπτονται από ποιητικά μανιφέστα και ριζοσπαστικές πολιτικές διακηρύξεις για την αυτό οργάνωση, την επίθεση ενάντια στους νέους Ολοκληρωτισμούς και τα οράματα ενός κόσμου πέρα από τον έλεγχο και την κυριαρχία. Η παρουσία τους ήταν διαρκής σε κατειλημμένους χώρους και Ελευθεριακά φεστιβάλ σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Το “Fairy Tales From A Big City” ήταν η δεύτερη ολοκληρωμένη μουσική δημιουργία του συγκροτήματος. Ένας δίσκος που το cyberpunk συναντούσε την Ελευθεριακή αγκιτάτσια, τον σκοτεινό Ρομαντισμό, την ηλεκτρονική ψυχεδέλεια και την παράνοια, σηματοδοτώντας ένα concept συνολικής τέχνης. Ένα πρωτοποριακό άλμπουμ για την εποχή που πρωτοεκδόθηκε, έμελλε να είναι η τελευταία κοινή ηχογράφηση του γκρουπ ως σήμερα, μια και η χαοτική, συνεχώς- στα- όρια, πορεία των μελών της κολεκτίβας αλλά και το τέλος της τόσο ιδιαίτερης και ανήσυχης καλλιτεχνικά και σε επίπεδο κουλτούρας περιόδου 1989-2001, θα οδηγούσαν στην αδρανοποίηση του συγκροτήματος.
Συλλογή - Grecospectiva 80’s
Η Amour Records συγκεντρώνει την αφρόκρεμα της ελληνικής μουσικής σκηνής στην Grecospectiva. Η Grecospectiva εστιάζει σε μια δεκαετία, ένα θέμα, μία εμβληματική μουσική προσωπικότητα δίνοντας στους καλλιτέχνες που συμμετέχουν την πλατφόρμα και την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουν, να μεταμορφώσουν, να μετασχηματίσουν κάποια από τα πιο αναγνωρίσιμα και αγαπημένα διαμάντια από τον χώρο της pop -και όχι μόνο. Τραγούδια-σταθμοί και σημεία αναφοράς, που έχουν χαρακτηρίσει ολόκληρες γενιές και έχουν επηρεάσει, ή έχουν αφήσει ανεξίτηλη την παρουσία τους στην ιστορία της μουσικής εξακολουθούν να μας εμπνέουν.
Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην Grecospectiva εντυπωσιάζουν με τη φρεσκάδα και την πρωτοπορία τους, με το θάρρος τους, αλλά πάνω απ’ όλα με την αγάπη τους για την καλή μουσική. Ο καθένας και η κάθε μία, με βάση την προσωπική τους αισθητική και στυλ, πατώντας στο δικό τους μοναδικό μουσικό αποτύπωμα είναι ευπρόσδεκτοι να δημιουργήσουν.
Μετά την κυκλοφορία των πολύ επιτυχημένων Grecospectiva 90’s και Grecospectiva Christmas, ήρθε η ώρα για την Grecospectiva 80’s! Από τους Dead Can Dance στον Bruce Springsteen κι από τον Vangelis στη Neneh Cherry, 23 καλλιτέχνες μας παρουσιάζουν 18 πρωτότυπες διασκευές.
Tracklist:
morfi - Toy Soldiers (Martika)
ELIOT featuring Nikolas Raptakis - Who’s That Girl (Madonna)
kookoo I love u featuring Ottomo - Girl You Know It’s True (Milli Vanilli)
Ero Seagull featuring MJW & Nicki - Buffalo Stance (Neneh Cherry)
GAD. - Drive (Cars)
The Zero Won - Johnny Come Home (Fine Young Cannibals)
Resonoot - Dancing in The Dark (Bruce Springsteen)
Daphne And The Fuzz - Little Lies (Fleetwood Mac)
Runes - Smalltown Boy (Bronskie Beat)
Evi Hassapides-Watson featuring Orion - Games Without Frontiers (Peter Gabriel)
Joanna Drigo - Footsteps (The Motels)
MCD featuring Alida - Time After Time (Cyndi Lauper)
S.W.I.M. - Running Up That Hill (Kate Bush)
Katrame - Cat People (Putting out Fire) (David Bowie)
Lia Hide – Mama (Genesis)
Dusk - Shout (Tears for Fears)
Playground Theory - Anywhere Out of the World (Dead Can Dance)
Lip Forensics - Blade Runner (Vangelis)