O Leonardo των Όσκαρ κι ο Leonardo του Νταν
Το "μωρό" άξιζε τελικά τα ...λεφτά του (1 εκατομμύριο δολλάρια είναι αυτά!) και σάρωσε τα αγαλματάκια. Όσκαρ καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας (για τον Clint), Α' γυναικείου (η Hillary Swank -2o μέσα σε 5 χρόνια, και ποιος το φανταζόταν αυτό όταν έπαιζε σε ...C-Movies τύπου Karate-Girl παρέα με τον ...Μιγιάγκι) και Β' ανδρικού ρόλου (Morgan Freeman). Έτσι ο Ιταλός (Scorsese) έμεινε για άλλη μία φορά στα κρύα του λουτρού (στέλνοντας μάλιστα στον ...κουβά τους απανταχού τζογαδόρους- σε 1.30 απόδοση παιζόταν από τους book του Διαδικτύου). Και ο Έλληνας (Alexander Payne) σήκωσε κι αυτός κάτι, μπορεί όχι πρωτοκλασάτο αλλά σίγουρα ...τιμημένο (Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου για το "Sideways")
Ο διαβόητος πλέον "Κώδικας Ντα Βίντσι" όχι μόνο συνεχίζει να φεύγει από τους πάγκους των βιβλιοπωλείων όπως τα ζεστά κουλούρια από την τάβλα, όχι μόνο προκαλεί την έκδοση παράπλευρων βιβλίων (κάτι σε "παράπλευρες απώλειες" μου κάνει αυτό!), τώρα γίνεται αφορμή και για "δίκες". Μια εικονική (ευτυχώς) δίκη στήθηκε λοιπόν στη γενέτειρα του Ντα Βίντσι, την κωμόπολη Βίντσι λίγο έξω από τη Φλωρεντία. Κατηγορούμενος ο συγγραφέας Dan Brown. Το κατηγορητήριο βασιζόταν στο ότι το βιβλίο παρουσιάζει το καμάρι της πόλης, τον άμοιρο Λεονάρδο, ως μέγα συνωμότη, εφευρέτη φοβερών όπλων και ..κλασικά ως ομοφυλόφιλο. Πριν κάποιος καγχάσει ειρωνικά, ας θυμηθεί πρώτα τις εδώ "δίκες" που στήνονται σε χρόνο dt όταν θίγεται η τιμή και η υπόληψη κάποιου προγόνου.
Άλλες δίκες, πιο ανθρωποφαγικές, αναμένεται να στηθούν στα τηλεπαράθυρα όταν από τις 5 Μαρτίου βγει στις αίθουσες η νέα ταινία του Κωνσταντίνου Γιαννάρη, ο "Όμηρος" (είχαμε πάρει μια πρόγευση το Νοέμβρη). Ταινία η οποία βασίζει την υπόθεση της στη λεωφορειοπειρατεία που είχε γίνει πριν από μερικά χρόνια, με δράστη τον Αλβανό Φλαμούρ Πίσλι (ο οποίος στην πατρίδα του έχει γίνει έως και τραγούδι και σύμβολο της καταπίεσης στην ξενιτιά) και η οποία κατέληξε τραγικά με 2 νεκρούς (τον ίδιο και έναν επιβάτη). Προσπερνώ την άγνοια της κινηματογραφικής τέχνης. Και της τέχνης γενικότερα (πόσα αλήθεια τραγούδια βασίζονται σε αληθινές τραγικές ιστορίες;) Αυτό που με δαιμονίζει είναι ότι αυτά τα παράθυρα θα τα στήσουν οι ίδιοι δημοσιογράφοι, (σοβαροί" και κίτρινοι) που είχαν κάνει show και τροφή για κανίβαλους εκείνη την υπόθεση.