Οι νέες ταινίες και τα trailer τους


Movie posters 4 ΜΑΥΡΑ ΚΟΥΣΤΟΥΜΙΑ

Σκηνοθέτης: Ρένος Χαραλαμπίδης
Παίζουν: Άλκης Παναγιωτίδης, Ρένος Χαραλαμπίδης, Τάκης Σπυριδάκης, Γιάννης Ζουγανέλης, Τιτίκα Σαριγκούλη
Διάρκεια: 105΄
Παραγωγή: 2010

Τέσσερις χρεοκοπημένοι νεκροθάφτες οργανώνουν την αρπαχτή που θα τους δώσει την ευκαιρία να αλλάξουν τη ζωή τους εγκαταλείποντας το επάγγελμα - που αρχικά ξεκίνησαν σαν προσωρινή λύση, αλλά έμειναν σε αυτό μία ζωή. Πραγματοποιούν, με την υπόσχεση μεγάλης αμοιβής, την τελευταία επιθυμία αποθανόντα Έλληνα της αλλοδαπής, που είναι να τον πάνε για ταφή από την Αθήνα σε κάποιο χωριό της Βοιωτίας, με τα πόδια. Πραγματοποιώντας αυτήν την παράξενη τελευταία επιθυμία, θα εμπλακούν σε μια οδύσσεια, που θα μετατραπεί σε ένα απροσδόκητο ταξίδι αυτογνωσίας...

 


T 4 TROUBLE AND THE SELF ADMIRATION SOCIETY

Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθέτης: Δημήτρης Αθυρίδης
Διάρκεια: 108΄
Παραγωγή: 2009

O Τέρρυ Παπαντίνας είναι 56 χρονών, ζει στη Θεσσαλονίκη, είναι μουσικός και ψάχνει απεγνωσμένα για δουλειά. Μεγαλωμένος στην Νέα Υόρκη, επέστρεψε για να μεσουρανήσει στην πρωτοεμφανιζόμενη ανεξάρτητη ροκ σκηνή της Ελλάδας του΄70. Ταλαντούχος και γοητευτικός, συνεργάστηκε με τους σημαντικότερους μουσικούς της εποχής, έγινε ίνδαλμα αλλά και φορέας της ροκ υποκουλτούρας, όπου συχνά ενυπάρχουν η αντίδραση και η αυτοκαταστροφή. Σήμερα απομονωμένος και περιθωριοποιημένος σε συγκλονιστικές εκ βαθέων εξομολογήσεις μπροστά στην κάμερα, αποκαλύπτει μια ψυχική πραγματικότητα που αντανακλά ένα κοινωνικό φαινόμενο. Ναρκισσισμός, φαντασιακός αυτοθαυμασμός και αυτοκαταστροφή. Μια αφήγηση ζωής, γαλβανισμένη στις αξίες της ροκ μυθολογίας, ένα μουσικό ταξίδι με τα τραγούδια ενός άγνωστου στο ευρύ κοινό καλλιτέχνη.

 


ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ

Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθέτης: Αργύρης Τσεπέλικας
Διάρκεια: 85΄
Παραγωγή: 2009

Κάθε μέρα μετά το σχολείο, η Αλεξάνδρα, ο Βλαντ, η Χρύσα και η υπόλοιπη παρέα μαζεύονται μπροστά στο σπίτι του Χρήστου για να παίξουν ποδόσφαιρο. Με το που ξεκινούν το παιχνίδι, οι γείτονες προσπαθούν να τους σταματήσουν με φωνές, απειλές ή ακόμα και με βία. Μοιάζει να μην υπάρχει λύση στο πρόβλημα, καθώς δεν έχουν που αλλού να πάνε. Η Αλεξάνδρα αποφασίζει να μιλήσει με τον Δήμαρχο της Πάτρας, κ. Φούρα. Του ζητάει να τους φτιάξει έναν χώρο για να παίζουν, σε ένα εγκαταλελειμμένο οικόπεδο της γειτονιάς. Θα καταφέρουν να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους η Αλεξάνδρα, ο Χρήστος, η Χρύσα και ο Βλαντ;

 


ΝΙΚΑΡΙΑ ΜΟΥ

Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθέτης: Σπύρος Τέσκος
Διάρκεια: 85
Παραγωγή: 2009

Το "Νικαριά μου" είναι ένα ντοκιμαντέρ που μέσα από την ζωή και τις ασχολίες κατοίκων του ελληνικού νησιού Ικαρία, προσπαθεί να διερευνήσει τον ιδιαίτερο τρόπο ζωής και σκέψης, και το πώς διαμορφώθηκε αυτός δια μέσου των αιώνων και πώς αυτός ο τρόπος ζωής υφίσταται ακόμα και σήμερα. Αφορμή ένα έθιμο που γίνεται ακόμα στα χωριά της Ικαρίας και που οι ντόπιοι το αποκαλούν Μνημόσυνο και που εκεί εκφράζεται όλο το cultural background των κατοίκων. "Το μνημόσυνο είναι το αποκορύφωμα της αγάπης, της αλληλεγγύης και της ισότητας" δηλώνει ο πρωταγωνιστής της ταινίας. Έτσι την ημέρα του Πάσχα, συγκεντρώνονται όλοι οι κάτοικοι του χωριού, και απολαμβάνουν το κρέας που οι κτηνοτρόφοι κυρίως προσφέρουν, στην μνήμη των νεκρών τους, κάνοντας το μνημόσυνο, ένα από τα μεγαλύτερα γλέντια του τόπου. Πώς όμως δημιουργήθηκε αυτό το έθιμο; Ποιες ήτανε οι ανάγκες που το έκαναν να υπάρχει τόσους αιώνες; Γιατί παρότι οι εποχές και οι ανάγκες έχουν αλλάξει, το έθιμο συνεχίζει να υπάρχει; Την απάντηση μας την δίνει η παρακολούθηση του τρόπου ζωής και η φιλοσοφία των 3 κυρίως πρωταγωνιστών της ταινίας, κατοίκων του χωριού, τόσο στις ασχολίες τους όσο και στην ανάλυση του τρόπου ζωής τους, αλλά και η ανάλυση των λεπτομερειών που συνθέτουν αυτό το έθιμο. Λεπτομέρειες όμως που αποτελούν την εμβάθυνση του τρόπο ζωής και σκέψης. Πιο συγκεκριμένα, ο μεν "μπακάλης" του χωριού, αλλά και μελισσουργός και αγρότης μας εισαγάγει στην κοινωνιολογική ιστορία του τόπου και των ανθρώπων, και μέσα από τις επισημάνσεις και τους παραλληλισμούς μας αναδεικνύει την κοινωνική δομή του νησιού. Μια δομή, χωρίς κοινωνικές τάξεις, και με την αλληλεγγύη να αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης της κοινωνίας και όχι φιλανθρωπική συνεισφορά. Στην ταινία δεν υπάρχει αφηγητής. Οι ίδιοι οι κάτοικοι ξετυλίγουν τον τρόπο ζωής και σκέψης τους καρέ-καρέ. Η δύναμη όμως της εικόνας λειτουργεί σαν εμβάθυνση και εντέλει αποκάλυψη αυτών των συνηθειών που αντιστέκονται ακόμα στις σειρήνες της σύγχρονης πραγματικότητας.

 


ΟΤΑΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ (A DERIVA)

Director: Heitor Dhalia
Cast: Camilla Belle, Vincent Cassel, Caua Reymond
Διάρκεια: 97΄
Παραγωγή: 2009

Μια κοινωνική ταινία που διαδραματίζεται τη δεκαετία του '80 στη Βραζιλία, με πρωταγωνιστές τους Βενσάν Κασέλ ("Eastern Promises") και Καμίλα Μπελ ("Push"). Η 14χρονη Φιλίπα περνά τις διακοπές της με τον πατέρα της, την αλκοολική της μητέρα και τα 2 μικρότερα αδέρφια της. Σύντομα θα μάθει ότι ο πατέρας της έχει ερωμένη, μια γυναίκα που ζει σ' ένα σπίτι δίπλα στη θάλασσα. Αυτό θα είναι το πρώτο από μια σειρά μυστικών που θα αποκαλυφθούν και τα οποία αφορούν την ίδια τη Φιλίπα αλλά και την οικογένειά της.

 


ΝΙΑΤΑ Σ' ΕΞΑΨΗ (YOUTH IN REVOLT)

Director: Miguel Arteta
Cast: Michael Cera, Portia Doubleday, Jean Smart,
Zach Galifianakis, Erik Knudsen
Διάρκεια: 90΄
Παραγωγή: 2009

Ο Νικ Τουίσπ, ένας έφηβος με εμμονή γύρω από το σεξ, ερωτεύεται την Σίνι Σόντερς ενώ βρίσκεται σε οικογενειακές διακοπές. Η Σίνι είναι ένα όμορφο και χειραφετημένο κορίτσι, αλλά η οικογένεια, η γεωγραφία και η ζήλια των πρώην, συνωμοτούν για να τους κρατήσουν χωριστά. Επηρεασμένος από το ελεύθερο πνεύμα της Σίνι, ο Νικ εγκαταλείπει τη βαρετή και προβλέψιμη ζωή του, δημιουργώντας ένα ατίθασο alter ego, τον Φρανσουά. Ο Φρανσουά δεν σταματά πουθενά, προκειμένου να είναι με την Σίνι, και οδηγεί τον Νικ σε ένα μονοπάτι καταστροφής με ξεκαρδιστικά και απρόσμενα αποτελέσματα.

 


2019: ΝΕΑ ΦΥΛΗ (DAYBREAKERS)

Directors: Michael Spierig - Peter Spierig
Cast: Harriet Minto-Day, Jay Laga'aia, Damien Garvey
Διάρκεια: 98΄
Παραγωγή: 2009

Έτος 2019.Ένας μυστηριώδης ιός έχει καταλάβει την γη μετατρέποντας την πλειοψηφία των ανθρώπων σε βαμπίρ. Το ανθρώπινο είδος θεωρείται κατώτερο και αναλώσιμο ενώ βρίσκεται σε συνεχή κίνδυνο εξάλειψης, αφού το αίμα του αποτελεί ιδανική τροφή για τους βρικόλακες. Όλα εξαρτώνται από τον Εντουάρτ Ντάλτον,έναν επιστημονικό ερευνητή-βαμπίρ, ο οποίος αρνείται να τραφεί με ανθρωπινό αίμα και προσπαθεί να τελειοποιήσει ένα υποκατάστατο του προκειμένου να συντηρούνται οι βρικόλακες αλλά και να σωθούν οι ελάχιστοι εναπομείναντες άνθρωποι. Τα χρονικά περιθώρια στενεύουν μέχρι που ο Εντουαρτ συναντά τυχαία την Οντρεϋ, μια από τους ανθρώπους που τον οδηγεί σε μια επαναστατική επιστημονική ανακάλυψη, για την οποία τόσο οι άνθρωποι όσο και οι βρικόλακες θα σκότωναν για να αποκτήσουν. Πλέον ο Εντ θα πρέπει να παλέψει με το είδος του σε μία μοιραία μάχη που θα καθορίσει την μοίρα του ανθρώπινου είδους.

 


ΣΕ ΤΕΝΤΩΜΕΝΟ ΣΚΟΙΝΙ (MAN ON WIRE)

Director: James Marsh
Cast: Philippe Petit, Jean Francois Heckel, Jean-Louis Blondeau
Διάρκεια: 94΄
Παραγωγή: 2009

Το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ που απέσπασε το Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ το 2009, σε σκηνοθεσία του Τζέιμς Μαρς ("The King"), περιέχει δόσεις έντασης και αγωνίας που θα ζήλευαν πολλές ταινίες δράσης. 7 Αυγούστου 1974: ένας 23χρονος Γάλλος ισορροπεί σε ένα λεπτό σχοινί που αιωρείται ανάμεσα στους δίδυμους πύργους της Νέας Υόρκης. Με εκστατική ευτυχία, χορεύει πάνω στο σχοινί για 45 ολόκληρα λεπτά, προτού τελικά συλληφθεί. Ο Νίξον είναι έτοιμος να ανακοινώσει την παραίτησή του από την προεδρία. Όμως το παράνομο εγχείρημα του Φιλίπ Πετίτ είναι αυτό που θα μονοπωλήσει τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων την επόμενη μέρα.
Έξι χρόνια πριν, υποφέροντας από πονόδοντο, ο Φιλίπ περίμενε στην αίθουσα αναμονής ενός οδοντιατρείου στο Παρίσι. Ξεφυλλίζοντας ένα περιοδικό, διαβάζει ένα άρθρο όπου βλέπει την αποτύπωση των αδημιούργητων ακόμη δίδυμων πύργων από έναν καλλιτέχνη. Αυθόρμητα παίρνει ένα μολύβι και σχεδιάζει μια γραμμή ανάμεσα στις δύο ταράτσες των κτιρίων. "Οι πάντες εκεί μέσα με παρατηρούν. Χρειάζομαι αυτή τη σελίδα, οπότε κάνω ότι φτερνίζομαι, σκίζω τη σελίδα, τη βάζω μέσα από το παλτό μου και φεύγω. Βεβαίως, δεν έχω κάνει κάτι για τον πονόδοντό μου, αλλά τι με νοιάζει ο πόνος, όταν πλέον κυνηγώ το όνειρό μου;"