Οταν η jazz συνάντησε την electronica...

To ακουστικό παρελθόν και το ψηφιακό μέλλον γίνονται ένα, μέσα από μια σύμπραξη που εντυπωσιάζει!

Aν και αρχικά φαίνονταν να βαδίζουν προς διαφορετικές κατευθύνσεις, η jazz και η ηλεκτρονική μουσική έχουν ενωθεί πλέον σε ένα σώμα, μέσα από δουλειές καλλιτεχνών αρκετά τολμηρών ώστε σήμερα να χαρακτηρίζονται -δικαίως- πρωτοπόροι. Η συμμαχία αυτή δεν εκπλήσει όσους είχαν εντοπίσει και στα δύο ιδιώματα μια έντονη αγάπη για το fusion και τον πειραματισμό. Το Synch παρουσιάζει για μια ακόμη φορά καλλιτέχνες των οποίων η δουλειά εκφράζει ακριβώς αυτήν τη σύγκλιση, ωθώντας ακόμη παραπέρα τα όρια τους και δημιουργώντας μια γέφυρα ανάμεσα σε διαφορετικού είδους ακροατήρια.

Tortoise



TortoiseH χρυσή τομή ανάμεσα στην avant-garde πλευρά της jazz και την οικειότητα της post-rock μουσικής.

Για πάνω από δέκα χρόνια, οι Tortoise κατάφεραν να αποτελούν ένα από τα πιο μοναδικά και ταυτόχρονα δυναμικά συγκροτήματα της σύγχρονης μουσικής. Ο ήχος τους προσεγγίζει το post-rock με μια jazz φιλοσοφία και όταν γεννήθηκε στο Σικάγο των Η.Π.Α. αποτέλεσε ό,τι πιο καινοτόμο στην rock-oκρατούμενη Bόρεια Αμερική. Θεωρούνται οι αναδιαμορφωτές του progressive rock, αφού δώσανε στον ήχο τρεις διαστάσεις και τον εμπλούτισαν με dub και jazz στοιχεία.
Κατά τη διάρκεια της περασμένης δεκαετίας, οι Tortoise έχουν παράγει μερικά από τα πιο πρωτοποριακά και επιδραστικά άλμπουμ της πρόσφατης μουσικής ιστορίας. Από τους συγκρατημένους ρυθμούς του χαρακτηριστικού τους "Millions Now Living Will Never Die" (1996), μέχρι το πομπώδες rock του "Standards" (2001), οι Tortoise ήταν πάντα μπροστά από την εποχή τους.
Οι New York Times έχουν χαρακτηρίσει τη μουσική των Tortoise ως "Την πιο φιλική πλευρά avant-garde", ενώ το Entertainment Weekly θεωρεί ότι φτιάχνουν "ατμοσφαιρική μουσική για τους μετά-μεταμοντέρνους, που ατενίζουν τόσο το μέλλον όσο και το παρελθόν".
Τον Ιούνιο οι Tortoise ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν το έκτο ολοκληρωμένο τους άλμπουμ υπό τον τίτλο "Beacons Of Ancestorship". Πρόκειται για το πρώτο τους υλικό εδώ και πέντε χρόνια μετά το "It's All Around You" του 2004. Φυσικά στο πλαίσιο του Synch θα μας παρουσιάσουν το μεγαλύτερο μέρος από το νέο υλικό.

Video:
http://www.dailymotion.com/user/Synch_Festival/video/x8wlkr_ice_music
http://www.dailymotion.com/user/Synch_Festival/video/x8wfy3_tortoisesalt...

Jazzanova Live feat. Paul Randolph



JazzanovaΗ nu-jazz κολεκτίβα από τη Γερμανία συναντά έναν από τους σημαντικότερους μουσικούς από το Detroit!

H κολεκτίβα Jazzanova από το Βερολίνο, συγκροτήθηκε το 1995, όταν τα μέλη της γνωρίστηκαν παίζοντας ως Djs στο ίδιο club. Oι Alexander Barck, Class Brieler, Roskow Kretschmann, Stefan Leisering, Axel Reinemer και J?rgen von Knoblauch αποφάσισαν να μοιραστούν έναν κοινό στόχο ανάμιξης των πολυσυλλεκτικών τους επιρροών για να δημιουργήσουν έναν νέο, εκλεπτυσμένο ήχο, που αποτίει φόρο τιμής στη nu-jazz, τη broken beat, τη μοντέρνα folk, τη soul και έναν μεγάλος αριθμός άλλων ιδιωμάτων.
Το φιλόδοξο ντεμπούτο άλμπουμ των Jazzanova έφτασε το 2002 υπό τον τίτλο "In Between". Μετά από πέντε ολόκληρα χρόνια προετοιμασίας, ο δίσκος ανταποκρίθηκε στην φήμη του συγκροτήματος, με κομμάτια που χαρακτηρίζονταν από άψογη ενορχήστρωση, θέτοντας πολύ ψηλά τον πήχυ για όσους ασχολούνταν με το sampling αλλά και τη σύνθεση. Ένα χρόνο μετά, καλλιτέχνες όπως οι Kyoto Jazz Massive, Ayro, King Britt και Bugz in the Attic ανέλαβαν τα remixes του άλμπουμ.
Μετά από συλλογές και κυκλοφορίες με την Sonar Kollektiv, το 2008 ήρθε η στιγμή για τον δεύτερο προσωπικό τους δίσκο με τίτλο "Of All The Things", ο οποίος υπογράμμισε τον ενθουσιασμό και τον επαγγελματισμό με τον οποίο προσεγγίζουν την παραγωγή. Ο δίσκος περιέχει πολλά ανδρικά, κυρίως, φωνητικά, με συνεργασίες από τον Leon Ware (ένας πραγματικός θρύλος της soul, συνθέτης του δίσκου "I Want You" του Marvin Gaye) και τον Dwele (ένα νέο αστέρι της soul από το Detroit, που συνεργάζεται και με τους Common και Kanye West). Πρόκειται και πάλι για μια ποικιλία διαφορετικών ιδεών και ηχητικών δομών που συνιστούν μια πραγματικά μοναδική μουσική ολότητα.

Video:
http://beta.dailymotion.com/relevance/search/jazzanova/video/x1kxfs_jazz...

Mulatu Astatke & The Heliocentrics



MulatuO "πατέρας" της ethio-jazz μαζί με την πιο funky κολεκτίβα από το Λονδίνο!

Ευρύτερα γνωστός ως ο "Πατέρας της ethio-jazz", ο Mulatu Astatke γεννήθηκε το 1943 στην Αιθιοπική πόλη Jimma και εκπαιδεύτηκε στο Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη και τη Βοστόνη, ενώ έγινε ο πρώτος Αφρικανός φοιτητής στο Μουσικό Κολέγιο του Μπέρκλεϊ. Όπως αποδείχθηκε αυτό ήταν μόνο η αρχή σε μια μεγάλη καριέρα, αφού κατόπιν θα αναμείγνυε τις jazz και latin μουσικές επιρροές του με την αιθιοπική μουσική.
Ο Astatke έχει συνεργαστεί με κορυφαίους jazz μουσικούς όπως ο Duke Ellington κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '70, ενώ έχει αναλάβει την παραγωγή για πολλούς καλλιτέχνες της Ανατολικής Αφρικής, συμπεριλαμβανομένου του Mahmoud Ahmed. Το 2005, η μουσική του εμφανίστηκε στο soundtrack της περίφημης ταινίας του Τζιμ Τζάρμους "Broken Flowers", ενώ η 4η έκδοση της σειράς Ethipiques αφιερώθηκε εξ' ολοκλήρου στις προσωπικές του συνθέσεις.
Oι Heliocentrics είναι μια κολεκτίβα μουσικών από τη Μεγάλη Βρετανία, που κινείται στον εναλλακτικό γαλαξία όπου οι τροχιές της hip-hop, της funk, της jazz, της psychedelia, της ηλεκτρονικής, της avant-garde και την ethnic μουσικής, τέμνονται όλες σε ένα κοινό σημείο. Tο ντεμπούτο άλμπουμ τους με τίτλο "Out There" από την Now Again, αδελφή-εταιρεία της Stones Throw, έθεσε ήδη τον πήχυ αρκετά ψηλά. Σε αυτό θα ακούσεις μια μικρή επιρροή από το funk σύμπαν του James Brown, θα αισθανθείς την αποπροσανατολιστική ασυμμετρία της μουσικής του Sun Ra, την κινηματογραφική προοπτική του Ennio Morricone και τα επικά fusion του David Axelrod. Κι όμως, ο ήχος των Heliocentrics δεν είναι ρετρό. Ακούγεται φρέσκος και διαχρονικός.
To 2009 ήταν πράγματι, μια εκπληκτική χρονιά για τους Heliocentrics. Τον Απρίλιο του 2008, μετά από ένα κάλεσμα της Karen P για το ζωντανό session "Broad Casting" στο Cargo του London, η μπάντα συνεργάστηκε με τον Astatke. Ακολούθησε ένα συμβόλαιο με την Strut Records για τη δημιουργία ενός νέου δίσκου ως τμήμα μιας νέας σειράς της εταιρείας με τίτλο "Inspiration Information".

Video: http://www.dailymotion.com/playlist/xwpll_Synch_Festival_synch-2009/vide...
http://www.dailymotion.com/playlist/xwpll_Synch_Festival_synch-2009/vide...

Squarepusher



SquarepusherΟ πρωτοπόρος της ηλεκτρονικής avant-jazz για πρώτη φορά στην Αθήνα!

Αν η Warp είναι η δισκογραφική που άνοιξε το δρόμο για εκατοντάδες μουσικές μετεξελίξεις και ενέπνευσε χιλιάδες νέους καλλιτέχνες ανά την υφήλιο, τότε ο Squarepusher είναι ένας από τους ανθρώπους που την βοήθησε να εκπληρώσει αυτόν τον στόχο. Πιο ακουστικός από τον Aphex Twin, πιο θρασύς από τους Autechre, πιο αναρχικός από τους Boards Of Canada και μέχρι αυτήν τη στιγμή ανεπίδεκτος κατάταξης, ο γεννημένος το 1975 Tom Jenkinson είναι στην πραγματικότητα ένας βιρτουόζος του μπάσου με μια έφεση στην υπερκινητική jazz funk fusion των Weather Report και του Stanley Clarke.
Οι δίσκοι που κυκλοφόρησε ο Squarepusher με την Warp, όπως οι "Port Rhombus" (1996), "Hard Normal Daddy" (1997) και "Big Loada" (1997), ώθησαν το δαιμονισμένο breakbeat στιλ του ακόμη παραπέρα (Το κομμάτι "Big Loada" έφτασε την εντυπωσιακή ταχύτητα των 190 beat ανά λεπτό!). Από το "Music Is A Rotten One Note" του 1998 και μετά, ο ήχος του Squarepusher διαφοροποιήθηκε με τις ακόλουθες κυκλοφορίες να υιοθετούν διαφορετικές τεχνοτροπίες από τον θόρυβο μέχρι την αφαίρεση, το γωνιώδες funk και να εμπλουτίζονται με άλλες αταξινόμητες ηχητικές εκκεντρικότητες. Το τελευταίο του άλμπουμ με την Warp, "Just A Souvenir", πράγματι μας παρουσιάζει έναν ακόμη πιο πολύπλευρο Squarepusher. Δείγματα του αναμένουμε να ακούσουμε στο Synch.

Video:
http://www.dailymotion.com/playlist/xwpll_Synch_Festival_synch2009/video...
http://www.dailymotion.com/playlist/xwpll_Synch_Festival_synch2009/video...

The Matthew Herbert Big Band



Matthew HerbertΟ πιο λεπτολόγος συνθέτης concept ηλεκτρονικής μουσικής, αλλάζει -με την 20μελή μπάντα του- τον τρόπο προσέγγισης της jazz...

Όταν ανατέθηκε στον Matthew Herbert να συνθέσει κομμάτια για μια Big Band, ήταν αυτονόητο ότι θα πήγαινε το θέμα πολύ παραπέρα. Όσο θα τον οδηγούσε η εκκεντρικότητα του και όσο θα απαιτούσε η εφευρετικότητα του. Έτσι ο Herbert δούλεψε με μια συγκεκριμένη μεθοδολογία. Όλα τα κομμάτια συντέθηκαν σύμφωνα με τους κανόνες του PCCOM, ενός μανιφέστο που ο Herbert έθεσε για τον εαυτό του προκειμένου να αποφύγει μια πεπατημένη. Σύμφωνα με το μανιφέστο αυτό, απαγορεύονταν το σαλπάρισμα δουλειάς οποιουδήποτε άλλου μουσικού, η χρησιμοποίηση προηχογραφημένων φυσικών οργάνων εφόσον οι οικονομικές δυνατότητες του Herbert του επέτρεπαν να ηχογραφήσει τα δικά του, ενώ η όλη διαδικασία παραγωγής της μουσικής αλλά και τα μέσα της, θα δημοσιοποιούνταν. Με αυτόν τον τρόπο, τόλμησε να φέρει τα πάνω-κάτω σε ένα κόσμο όπου μυστικοπαθείς παραγωγοί σάμπλαραν συνέχεια δουλειές άλλων. Αλλά ο Βρετανός μουσικός δεν στηρίζεται μόνο στα μουσικά όργανα. Για τον Herbert μια ντομάτα, ένα κουτί coca-cola, ένα βιβλίο ή ακόμη και ο Λονδρέζικος υπόνομος, αποτελούν πηγές ήχων που μπορούν να σαμπλαριστούν. Η επιλογή των υλικών με τα οποία θα δουλέψει στηρίζεται πάντα στο εκάστοτε πολιτικό/κοινωνικό concept του άλμπουμ του. Γιατί ακόμη και αν είχε στο πλευρό του καλλιτέχνες όπως οι Arto Lindsay, Dani Sicliano, Jamie Lidell, Mara Carlyle, Shingai Shoniwa, Plaid και Mouse on Mars, πότε δεν επαναπαύτηκε και δεν περιορίστηκε σε ένα άρτιο μουσικά άλμπουμ. Το concept ήταν πάντα η αφετηρία του.
Φέτος, η Matthew Herbert Big Band επιστρέφει με ένα νέο άλμπουμ, το "There's Me And There's You". Ντύνοντας πολυτελείς avant-jazz συνθέσεις με πολεμική στιχουργία και περίτεχνα επιλεγμένους θορύβους, το κεντρικό θέμα του άλμπουμ είναι η εξουσία και η κατάχρησή της, στον 21ο αιώνα. Τα άλμπουμ του Herbert πάντα εμπλέκουν το μέσο με το μήνυμα, την επιφανειακή τελειότητα με τον πολιτικό προβληματισμό. Οι φαν του τελευταίου δίσκου του Herbert "Goodbye Swingtime", δεν θα απογοητευτούν. Πρόκειται για ένα ακόμη σαφώς πολιτικοποιημένο άλμπουμ που φέρνει κοντά τους session μουσικούς του Λονδίνου με την εθιστική στιχουργία του Herbert, με επιστέγασμα το επιδέξιο σαμπλάρισμα του.

Video:
http://www.dailymotion.com/video/x7aaeg_matthew-herbert-theres-me-and-there
http://www.dailymotion.com/video/x182ec_matthew-herbert-creating-music_c...

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Από 5 Μαίου έως 11 Ιουνίου:
Τριήμερο εισιτήριο (Τεχνόπολις και Μουσείο Μπενάκη): 80€
Διήμερο εισιτήριο (Τεχνόπολις, 12-13 Ιουνίου): 65€
Ημερήσιο εισιτήριο (Τεχνόπολις): 40€
Ημερήσιο εισιτήριο (Μουσείο Μπενάκη): 25€

ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ:
Metropolis: Πανεπιστημίου 64, Τηλ: 2103830404, 3830804
Ticket House: Πανεπιστημίου 42 (Εντός Στοάς), Τηλ: 210 3608366, ΔE-ΠA 10:30-18:30, ΣAB: 10:30-16:00
Public: Καραγεώργη Σερβίας 1, Πλατεία Συντάγματος (Τηλ: 2103246210, ΔΕ-ΠΑ 09.00-21.00, ΣΑΒ 09.00-20.00)
360-ΘΡΙ ΣΙΞΤΥ: Ελασιδών 29, Γκάζι, Τηλ.: 2103453307, ΔΕ, ΤΕΤ, ΣΑΒ. 12.00-18.00, ΤΡ.,ΠΕΜ., ΠΑΡ. 12.00-21.00
Με πιστωτική κάρτα: Σε όλα τα μηχανήματα APS της τράπεζας Πειραιώς και στο 2108108228
Online sales: www.tickethour.com

Στην είσοδο:
Ημερήσιο εισιτήριο (Τεχνόπολις): 45€
Ημερήσιο εισιτήριο (Μουσείο Μπενάκη): 25€

Περισσότερες πληροφορίες: www.synch.gr