Orton galaxy
Έντεκα και τέταρτο και μια ψηλόλιγνη φιγούρα εμφανίστηκε στη σκηνή. Η Μπεθ άδραξε την κιθάρα της, είπε ένα "Γεια μος" κι άρχισε το ταξίδι μας στον μουσικό της γαλαξία. Γύρω της μόνον έγχορδα. Μια ηλεκτρική κιθάρα [Ted Barnes] που ενίοτε εναλλασσόταν με κλασική. Ένα κοντραμπάσο [Ali Friend] με ή χωρίς δοξάρι που χόρευε ρυθμικά κάνοντας μικροτσαλίμια επί σκηνής. Ένα τσέλο καθιστικό με δοξάρι [Howard Gott] που χάθηκε πίσω από την λήντερ. Κι ένα ηλεκτρικό βιολί [Sean], άλλοτε επιβλητικό και αντιστικτικό κι άλλοτε να κρατάει το ίσο. Το ντέφι και το κουτί των ηχητικών που μετατράπηκε σε τύμπανο είναι μάλλον ένα πολύ τσιγκούνικο 'αλατοπίπερο'.
Η φωνή της Όρτον ζεστή, μεστή, ακατέργαστα αισθησιακή, γεμάτη γοητευτικά κενά. Πιο πολύ αμερικάνικη παρά ευρωπαϊκή. Με διακυμάνσεις από Marianne Faithfull και Joni Mitchel, μέχρι Lucinda Williams και Indigo Girls. Όλ' αυτά όμως περισσότερο σαν αναμνήσεις, σαν απόσταγμα, ουχί ως μίμηση. [Φαντασιώθηκα μια ενδεχόμενη συνεργασία της με τους Kronos Quartet]. Δοξαριές και συγχορδίες να πάλλονται στον αέρα, μπαλάντες ακουστικές, μερικώς εξηλεκτρισμένες, στίχοι περίτεχνοι, απλοί και πολλαπλοί, γεμάτοι παράπλευρα νοήματα, σαν γνήσια μικρά λογοτεχνήματα.
Τ' αστεία της αρκετά εγγλέζικα. "Ο ντράμερ [Wildcat Will] δεν είναι μαζί μας απόψε διότι έπεσε απ' την Ακρόπολη κι έσπασε το πόδι του", είπε μεταξύ σοβαρού και αστείου κι όλοι αναρωτιόντουσαν αν το εννοούσε. Μας σέρβιρε άλλο ένα "γεια μος", της σφύριξαν ένα "φχαριστώ" που τό 'χε ξεχάσει, μας τό 'πε δυο τρεις φορές για να δείξει πως το εμπέδωσε. Το μικρόφωνο να σχηματίζει μια σκιά-μενταγιόν πάνω στο πολύχρωμο ζικζακωτό της μπλουζάκι. Τα φώτα να παιχνιδίζουν στοργικά με τις σκιές στα πρόσωπα. Όλα οδηγούσαν σε μια υπολανθάνουσα μυσταγωγία. Μια ακουστική εμπειρία ταπεινή και μεγαλειώδη, που κράτησε μόνον μια ώρα κι ένα τέταρτο. Κι άλλο ένα τέταρτο για το ανκόρ. Τα όμορφα πράματα κρατάνε λίγο αλλά διαρκούν περισσότερο απ' όσο μετράει ο χρόνος.
Κάποιος πρέπει να της πει ότι είναι 'καλύτερα να τραγουδάει παρά να μιλάει'.
p-l-a-y-l-i-s-t
Galaxy of emptiness [Trailer Park, 1996]
Paris train [Daybreaker, 2002]
Mount Washington [Daybreaker, 2002]
Sweetest decline [Central reservation, 1999]
Bobby Gentry [Concrete sky b-side, 2002]
Someone's daughter [Trailer Park, 1996]
Stars all seem to weep [Central reservation, 1999]
Carmella [Daybreaker, 2002]
Blood red river [Central reservation, 1999]
Thinking about tomorrow [το επερχόμενο single]
Stolen car [Central reservation, 1999]
Central reservation [το 2ο της, 1999]
e-n-c-o-r-e
Concrete sky [Daybreaker, 2002]
Pass in time [Central reservation, 1999]
She cries your name [το ντεμπούτο της Superpinkymandy, 1996]
prick up your ears
Beth somebody's page, τόπος πρώτος
Beth, τόπος δεύτερος
H Beth στο Stonehedge
Beth by Dee
Οι στίχοι των τραγουδιών της
(Φωτογραφίες : Απόστολος Σπανούδης)