Kid606 and friends
Ώρα ενάρξεως περί τις εντεκάμισυ. Οι Atary άρχισαν να ζεσταίνουν την ατμόσφαιρα. Οι δύο νέοι θεσσαλονικείς, Γιώργος Βασίλας & Στέλιος Κούρτης, διαθέτουν δυναμισμό, ιδέες, φρεσκάδα και δική τους ιστοσελίδα. Ότι χρειάζεται ένα ανάλογο σχήμα για να πάει μπροστά. Και θα πάει, και πολύ σύντομα μάλιστα θα με θυμηθείτε. Παίζουν τέκνο με προγκρέσιβ στοιχεία, φωνητικά και ψηφιακά εφέ. Χειρίζονται με μαεστρία τα ανάποδα πλατό και αφομοιώνουν τάχιστα νέες τάσεις και ακούσματα. Έσπασαν αμέσως τον πάγο και έλειωσαν το ουράνιο τόξο.
Οι Reverse Brothers είναι οι δυο πλευρές του ίδιου τραπουλόχαρτου, ο εξής ένας: ο Mr. Gordon και ο σιαμαίος εαυτός του. Αρκετά χρόνια στο κουρμπέτι όπως θα διαπιστώσετε στην πολύ πλούσια διαδικτυακή του σελίδα. Αν δεν απατώμαι είναι αυτός που σαμπλάρησε τα χέβι-μέταλ και τα χαρντροκάδικα φωνητικά. Ωραία ιδέα που μετασχηματίζεται σε μουσική άποψη και προσωπικό στιλάκι. Παίζει με μεγάλη μαεστρία και την απαιτούμενη πείρα που αποκόμισε από 'το ωραίο ταξίδι' της μουσικής.
Ο dj PiCi [γνωστός από τους Decades] δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσίασε. Αρκετά πειραματικός στις επιλογές του, κατάφερε να μας χασμουρήσει με τις κοινοτυπίες και τους υποτονικούς ρυθμούς του.
Η ώρα έφτασε δύο και βάλε, αλλά ο κόσμος δεν πύκνωσε όσο θάπρεπε. Ο σουηδός Dwayne Sodahberk [που ρημιξάρησε το πραγματικό του Daniel Soderberg] ανέβηκε επί σκηνής και ξεδίπλωσε τα laptops του. Δυο λευκά μηλαράκια άστραψαν σαν έξυπνα μάτια στο σκοτάδι. Ανήκουν σε ένα 12άρι κι ένα 15άρι PowerBook και άρχισαν να πάλλονται ρυθμικά προλειαίνοντας το έδαφος για μια εξαιρετικά σπουδαία ηχοτροπική εμπειρία. Μετά την αρκούντως λάουντζ εισαγωγή, οι μίνιμαλ τέκνο ήχοι του Sodahberk ξεπήδησαν αβίαστα και γέμισαν την πίστα παλμικά κύματα αναμνήσεων. Η κονσόλα έπαιξε κι αυτή το δικό της καταλυτικό ρόλο.
Η ραφινάτη εκλειπτική τέκνο μετασχηματίζεται απλόχερα σε εκλεπτυσμένη ελεκτρόνικα με στοιχεία ατμοσφαιρικά και αιθέρια. Ενίοτε ξεσπά σε εξίσου ιδιόμορφες και αφαιρετικές εκρήξεις ήχων, οι οποίες ομολογώ ότι με ξάφνιασαν ιδιαίτερα γιατί παραπέμπουν στο ποστ-πανκ αποπνέοντας παράλληλα την λεπτή ειρωνεία του αρτ-ροκ. Πιο εντυπωσιακά και πλουραλιστικά είναι τα κομμάτια που διαθέτουν φωνή, χωρίς αυτό να υποβιβάζει καθόλου τα υπόλοιπα. Ίσα που πρόλαβα να τσιμπήσω από την είσοδο το άρτι κυκλοφορήσαν σιντί του εν λόγω τεκνο-μάστορα με τον προφητικό τίτλο "Unfortunately". Δυστυχώς κάποιος υπεύθυνος του Μύλου ήρθε με φόρα και απαγόρεψε την διάθεση δίσκων και λοιπών.
Η σέρφα στο διαδίκτυο με οδήγησε στην προσωπική του εταιρία, την εκκεντρική Stuporsonika, ενώ η ακρόαση του εν λόγω σιντί μου επιβεβαίωσε τη στόφα του μεγάλου μουσικού που το εκπόνησε. Κιθαριές χθόνιες και διαβολικές, ψηφιακά που έχουν πειραχτεί αναλογικά, ένας απίθανος συγκερασμός Seeds και Velvet, Fennesz και Autechre, New Order και Four Tet.
Μοιραία και σχεδόν αυτόματα έκανα την απαγορευμένη σκέψη: αφού αυτός ο τύπος σαπορτάρει τον kid606, φαντάσου τι μας περιμένει παρακάτω! Έχοντας ως απωθημένο το γεγονός ότι δεν πρόλαβα να τον χαρώ στο Sonar πριν τρία χρόνια, η αγωνία μου μεγάλωσε.
Ο βενεζουελάνος τέκνο-σταρ με το μικρό όνομα Μιγκέλ, αποδείχθηκε το ίδιο macκεντρικός. Ανέβασε προκλητικά ένα 17άρι PowerBook G4 και δίπλα χαμηλότερα τον μαύρο προκάτοχό του, έναν G3 με το δαγκωμένο μήλο σε πολύχρωμες λωρίδες. Του πήρε υπερβολικά πολλή ώρα να κάνει τις απαραίτητες συνδέσεις και να εξημερώσει τα ηχο-παράσιτα. Δεν τον κατηγορώ γιατί το πιθανότερο είναι ότι περίμενε μια πιο σοβαρή ηχητική υποδομή. Έχοντας ακούσει τα 'τάλιρα' που έφτυναν τα ηχεία στα προηγούμενα dj-sets αποφάσισε να γίνει περισσότερο σχολαστικός, ζητώντας και την συνδρομή του ηχολήπτη.
Το αυτοκρατορικό φορητό του έπεσε σε νάρκη και 'ανέπνεε' μεταδίδοντας τις ανάσες του μέσα από το εντυπωσιακό back-lit μεταλλικό περίβλημα της οθόνης. Ενώ εμείς ακούγαμε ένα συριστικό μακρόσυρτο κροτάλισμα που δρούσε ως μουσικό χαλί για ατσάλινα νεύρα. Όταν τελείωσε η διαδικασία πιστοποίησης του ήχου, άρχισε να παίζει ένα υβριδικό jungle-junk προοίμιο. Το κοινό 'κρύωσε' και η κούραση έγινε πλέον αισθητή σε όλους.
Η είσοδος του πολλά βαρύ kid606 έγινε αποδεκτή με ένα γενικευμένο μούδιασμα και την σχετική εκδήλωση αμηχανίας. "Το εκκωφαντικό σκληρό techno και οι σαρκαστικές ψηφιακές του ακρότητες" δεν εφαρμόστηκαν ποτέ, τουλάχιστον για την επόμενη μία ώρα που τον άκουσα, προσπαθώντας να κάνω ιώβεια υπομονή. Τα κομμάτια του διέθεταν μια drum'n'bass ραχοκοκαλιά που μου θύμισε διαρκώς τους αγαπημένους μου βραζιλιάνους O-Discurso. Οι ανατροπές του ρυθμού ήταν όλες πανομοιότυπες και εφαρμόστηκαν με τον τρόπο που οι γιαπωνέζοι βιομηχανοποιούν τα ψηφιακά τους κινούμενα σχέδια [τεχνική Hendai]. Οι ηλεκτρονικές επιλογές του ήταν εξόφθαλμα ξεπερασμένες και παρέπαιαν μεταξύ Tangerine Dream και Jean Michel Jarre με εμβόλιμες πινελιές Kraftwerk.
Οι ελάχιστες ιδέες που προσπάθησε να 'ψελλίσει' έμειναν υπανάπτυκτες εν τη γενέσει τους. Ανακαλώ ΜΙΑ και μόνη μουσική σύνθεση η οποία κατάφερε να επιδείξει υψηλό επίπεδο πρωτοτυπίας και προχωρημένης τεχνικής και την κρατώ στη μνήμη μου ως ένα δείγμα των δυνατοτήτων του. Η βόλτα στην σελίδα της εταιρίας του tigerbeat6 μου αποκάλυψε ότι διαθέτει εκτός του Sodahberk και άλλα ενδιαφέροντα ονόματα: Cex, Lesser, Dalek, dj Rapture, Nathan Michel. Ελπίζω το σιντί με το ρεπερτόριο της tigerbeat6 "and the beat goes off!" [που επίσης πρόλαβα να προμηθευτώ εν ριπή οφθαλμού - thanx david x] να με αποζημιώσει δεόντως.
Για του ήχου το αληθές
Η θεσσαλονικιώτικη μουσική μας κουζίνα
Get your kicks on kid606
Ο kid606 δαγκώνει το μήλο
Κατεβάστε μερικά kid-mp3s