Η Μόνικα στην Ελευσίνα
Η Ελευσίνα, τόπος ιερός και έδρα μυστικής θρησκείας, κατά την αρχαιότητα, μετά την πολύχρονη βιομηχανική καταστροφή και παραμέλησή της, ανθίζει πάλι τα τελευταία χρόνια. Εκτός της πολύ όμορφης πεζοδρομημένης παραλίας της, το παλαιό Ελαιουργείο δίπλα στη θάλασσα έχει μετατραπεί σε χώρο εκδηλώσεων, στον οποίο περιλαμβάνεται κι ένα μικρό ανοιχτό θέατρο, ιδανικό για συναυλίες. Όλα αυτά, συν η σχεδόν-πανσέληνος της 2ας Σεπτεμβρίου, μας προϊδέαζε ότι η συναυλία της Μόνικας θα κατάφερνε να νικήσει το autumn blues.
Πρώτα βγήκε η μπάντα της - κιθάρα, μπάσο, τύμπανα, βιολί, τσέλο και τρομπέτα - και στη συνέχεια η Μόνικα, η οποία έπαιξε ακουστική κιθάρα, πιάνο και ακορντεόν. Εμφανώς αμήχανη, προσπαθούσε να συνδέσει τα κομμάτια με αστειάκια, ακκισμούς και δικαιολογίες - εεε, δύο μήνες έχουμε να τα παίξουμε αυτά, τα ξεχάαασαμεεεε. Μήπως είναι καλύτερα να τραγουδάει παρά να μιλάει; Και ως τραγουδίστρια και performer τα κατάφερε αρκετά καλά με το μικρό της ρεπερτόριο, στο οποίο πρόσθεσε και δύο καινούργια τραγούδια που έγραψε πέρυσι, όπως μας πληροφόρησε. Διάλεξε και μερικές διασκευές, άλλες ενδιαφέρουσες όπως το You're so vain της Carly Simon, το You got it του Roy Orbison, ή το Let me roll it του McCartney, και άλλες αποτυχημένες ως μουσικές αναφορές, κατά τη γνώμη μου. Το Careless Whisper των Wham, για παράδειγμα, δεν κόλλαγε με τίποτα στο υπόλοιπο κλίμα - κι ας ενθουσίασε το κοινό της - όπως και το Whiter Shade of Pale των Procol Harum, για τελείως διαφορετικούς λόγους φυσικά.
Ενδιαφέρον είχαν οι ενορχηστρώσεις, οι οποίες έφεραν τη σφραγίδα της επιρροής των Calexico, κάτι τα έγχορδα και κάτι η τρομπέτα. Για ανκόρ μας επιφύλασσε το Βατερλό της: το Be my baby των Ronettes. Η soul όμως χρειάζεται άλλης εμβέλειας και δύναμης φωνές, και παρότι η Μόνικα είναι ταλαντούχα ερμηνεύτρια, δεν έχει τα φόντα για τέτοια κομμάτια.
Συμπέρασμα: καλή η Μόνικα σαν σαπόρτ ή σαν δεύτερο όνομα. Μόνη της δεν στέκεται ακόμα. Χρειάζεται πολύ περισσότερο επαγγελματισμό και προετοιμασία, και κυρίως να σταματήσει τους μπεμπεκισμούς επί σκηνής.