Tο Σινκ2007 όπως το 'ζησα γω - ντέι θρι
Τρίτη, Μέρα και Φαρμακερή
19.12 Κίτρινο μπρασελέ. Στην Τέντα ο Λόου Φάι εκκρίνει μια άμπιεντ θάλασσα απ' τα πλατό του, να δροσίζονται οι σκέψεις μας, ενώ αχνίζουμε κάτω απ' τον τροπικό ήλιο.
19.35 Εγκαινιάζουν την Αυλή οι βρετανοί Λόκα, οκτώ άτομα σε φιούζιον/ σινεμάτικ αποστολή. Ευάκουστο αποτέλεσμα, συσπειρώνει εύκολα το κοινό που καταφθάνει κατά ομάδες στο Σινκ.
20.00 Ένα τέταρτο πριν την ώρα τους, οι δυο πλίνκι πλόνκι κιθάρες των ελλήνων Άμπσεντ Γουιδάουτ Λίιβ, γεμίζουν ευγενική βρετανική μελαγχολία την Τέντα.
20.15 Το ομορφότερο άνοιγμα του 3ήμερου για τον Παλαμά, ο Γκότζι των Ποστ Ιντάστριαλ Μπόιζ στρώνει υποψιασμένους κλάμπερς ανακούρκουδα στους τοίχους ν' απολαμβάνουν ένα ποιητικότατο, εκφραστικό ντανς σετ, που δεν απευθύνεται στα πόδια αλλά στην ψυχή.
20.55 Εδώ και ώρα οι σαλονικιοί νεονεογκαραζιέρηδες Ντρεντ Αστέαρ έχουν μαζέψει τους κρυφοροκάδες στην Τέντα.
20.58 Πίσω στον Παλαμά, το κορίτσι του πολύ Τόμας Μπρίνκμαν, η ΤΒΑ, ή σκέτο Νάταλι, συνεχίζει το λόγιο ντανς των προηγούμενων, αλλά η έλευση του καλού της, που φύτρωσε εκεί που δεν τον έσπειραν, προκαλεί χορευτική αμηχανία, αφενός στην ΤΒΑ, αφετέρου σε μας. Ας το κορίτσι ήσυχο ρε!
21.10 9.84 Άκρα σιωπή ν' ακούσουμε το προχώ παίξιμο του τερεμίν, του πρώτου ηλεκτρονικού μουσικού οργάνου της ιστορίας, απ' την μετρές Παμέλια Κέρστιν. Το αποτέλεσμα γυρίζει πολλά κεφάλια, ακολουθεί σεμινάριο τεχνικής. Πόσο κάνει ένα τερεμίν (αγγλιστί θέραμιν);
21.38 Είμαι στον παράδεισο. Τα τρία κοριτσίστικα κοριτσάκια των Μούμ λικνίζονται χαρούμενα, ενώ τα τέσσερα γλυκύτατα αγοράκια φτιάχνουν θερμή μουσική από τα γκέιζερ που έρχεται σαν κρουσταλίδα από την Ισλανδία να λιώσει επί σκηνής του Σινκ στον αττικό καύσωνα. Λα λα λα.
21.50 Στον Παλαμά ο Μπρίνκμαν, αφού θαλάσσωσε το σετ της φίλης του, τώρα τα βρίσκει σκούρα με τις επιλογές του. Σταματάει το πρόγραμμα και ζητάει απ' τον κόσμο να συνεργαστεί. Ο πάγος σπάει επιτέλους κι ύστερα όλοι μαζί πήγαν στην ακροτεκντανσιά.
22.20 Ο Μπάιομας προσπαθεί να δροσίσει τους τεντόβιους με κάποια από τα πιο αρκτικά του ηχοτοπία και σχεδόν με καταφέρνει να ξεχάσω τη δίψα μου.
22.45 Ηώς στο 9.84 με το χρονόμετρο στο χέρι να μη χάσω το μεγάλο ραντεβού της βραδιάς. Συμπαθέστατη μουσική από ένα συμπαθέστατο ελληνικό σύνολο, το πρώτο του 3ήμερου που βάζει ντραμς στο αμφιθέατρο.
23.00 Αυλή. Αγκαλιά με το κιγκλίδωμα μετράω ανάποδα να τελειώσει το τελευταίο σάουντ τσεκ. Γιατί όταν δεν είμαι κουλ, γίνομαι κι εγώ ένας φαν. Των Μέθοντ οβ Ντιφάιανς, που βγαίνουν όπου να 'ναι.
23.11 Μετά από μια κεφάτη θεόμουρλη εισαγωγή του Μπέρνι Ουόρελ, όπου έχωσε μέσα στα κίμπορντ του ριφ από Μπαχ μέχρι Μπλακ Σάμπαθ, πέφτει καπνός και οι Μπιλ Λάζουελ (μπάσο, εποπτεία), Γκάι Λικάτα (ντραμς), Τοσινόρι Κόντο (ηλεκτρομπέτα) και Ντρ Ίζραελ (μικρόφωνο και σαμπλς) παίρνουνε θέσεις καταχειροκροτούμενοι. Λίγο ζεματισμένοι δείχνουν. Θα φταίει η ζέστη - στη σκηνή βάλανε ανεμιστήρες!
23.19 Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα ήχου επί σκηνής. Οι ντραμ ν μπέις λούπες του Ίζραελ δεν ακούγονται από κανέναν, ο ηχολήπτης στέκει ανήμπορος κι ο Λικάτα μόνος δεν τα βγάζει πέρα. Ο Λάζουελ κι ο Τοσινόρι ανταλλάσσουν μειλίχια βλέμματα απελπισίας. Η μουσική πρόταση των Μέθοντ οβ Ντιφάιανς στηρίζεται σ' αυτές τις λούπες. Τώρα; Σαν κοινό μπορεί γενικά να γουστάρουμε (δεν είμαι μόνος μου, όλο το Σινκ εδώ έχει παρκάρει) αλλά τα δυο κανονικά κομμάτια που άνοιξαν τη συναυλία δεν είναι παρά κλάσμα του ήχου του γκρουπ. Ένας αυτοσχεδιασμός του Ίζραελ στο μικρόφωνο οδηγεί σε μια οδοστρωτήρια διαστημική νταμπιά που στέλνει εμάς στην Ανδρομέδα (κοιταζόμαστε με τους διπλανούς μας και τσιμπιόμαστε: Ακούς ό,τι ακούω;) και το γκρουπ στα παρασκήνια, προφανώς για σύσκεψη. Μένει ο Ουόρελ να μας διασκεδάσει με το σπέις φανκ όργανό του για κάνα δεκάλεπτο, το οποίο περιείχε τουλάχιστον τριάντα διαφορετικά θέματα που καθένα απ' αυτά θα ήταν στα χέρια ενός μεγαλοπαραγωγού τοπ τεν μέγκαχιτ. Με το που ξαναβγήκαν λοιπόν οι υπόλοιποι απ' τα παρασκήνια, φύγαμε πλέον εντελώς από την πιθανότητα μιας συναυλίας των Μέθοντ οβ Ντιφάιανς, και βρεθήκαμε στη βεβαιότητα ενός τζαμαρίσματος των...Ματίριαλ. Ο Λάζουελ ζαλώθηκε το μπάσο του, έπιασε το ριφάκι που έπαιζε εκείνη τη στιγμή ο Ουόρελ κι αυτό ήταν: μέχρι να τελειώσουν, χαζεύαμε τέσσερεις εκπληκτικούς μουσικούς, με τον Ίζραελ αναγκαστικά σε άχαρο ρόλο κομπάρσου, να μασάνε σίδερα, να φτύνουνε θειάφι και να προκαλούν θεούς και δαίμονες φτιάχνοντας αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς απ' τα θραύσματα φράσεων που προέκυπταν τυχαία στην πορεία. Προσωπικά, και τουλάχιστον εδώ πιστεύω πως μιλάω και για την πλειοψηφία των θεατών, το καταφχαριστήθηκα γιατί αυτοί οι άνθρωποι πάνω στη σκηνή ήταν κάτι ιδιαίτερο. Μουσικοί που παίζουν Μουσική υπό οιεσδήποτε συνθήκες και το απέδειξαν απόψε περίτρανα. Οι επευφημίες και οι ιαχές μας, ειδικά των πρώτων σειρών, δεν μπόρεσαν ωστόσο να διασκεδάσουν την εμφανή στα πρόσωπά τους απογοήτευση για την εξέλιξη της βραδιάς. Ξαναχάθηκαν πίσω από τα παραβάν με σκυμμένο κεφάλι, ηττημένοι των προσδοκιών τους και, φάνηκαν μάλιστα ν' αμφιβάλλουν αν όντως τους θέλαμε έτσι όπως είναι για ανκόρ! Κι όταν αργήσαμε λίγο να πάρουμε μπρος για το δεύτερο, άναψαν αμέσως τα φώτα... Γλυκόπικρο φινάλε μιας ημιτελούς συναυλίας, ο σόλο χαιρετισμός του Τοσινόρι Κόντο! Και τώρα, καιρός σιγά σιγά να ξαναγίνομαι κουλ, ε;
0.45 Αποφασίζω να ξαναπιάσω δουλειά. Μαζεύω τα κομμάτια μου και πάω προς Παλαμά όπου ο Λόσον αποδεικνύεται απογειωτικός ντι τζέι και κινάω για Λάρι Γκας στο 9.84, όπου συναντάω τη γνωστή ουρά, θα βγει κάποιος για να μπει ένας σας. Επιστρέφω στον Λόσον, πλέον κι εκεί τα ίδια!
0.59 Γεια σας από το Σινκ! Είμαι ένας εξουθενωμένος μουσικός δημοσιογράφος κλεισμένος έξω από τις εκδηλώσεις ενός φεστιβάλ που καλούμαι και θέλω να καλύψω (και νομίζω το κείμενό μου μέχρι στιγμής αυτό αποδεικνύει - άμα δείτε αναλυτικότερη κάλυψη του Σινκ2007 πουθενά αλλού, θα είναι κάπου δίπλα και στην ούγια θα γράφει Κώστας Καρδερίνης). Οπότε παραδίνομαι στην ανικανότητα της διοργάνωσης να προβλέψει/ χειριστεί το θέμα μου κι αποχωρώ.
1.00 Ας κηρύξει κάποιος άλλος τη λήξη του Σινκ2007. Εγώ περισσεύω. Και, κυρίως, θέλω επιτέλους να κοιμηθώ.
[για περισσότερο synch δια χειρός Καρδερίνη κλικ εδώ]