Oι Ammon Contact είναι το ντουέτο Carlos Nino - Fabian Ammon Alston και εδρεύουν στο Λος Άντζελες. Τα τελευταία χρόνια τα ονόματά τους είδαν το φως της δημοσιότητας εξαιτίας των συνεργασιών τους με πρότζεκτ όπως αυτά της Hu Vibrational, της Soul Jazz καθώς και με την ομάδα Prefuse 73. Παίζουν instrumental hip hop και αυτός ο μουσικός όρος καλύπτει σε γενικές γραμμές ολόκληρο το φάσμα των αναζητήσεών τους. Φλερτάρουν έντονα με την jazz και αυξομειώνουν τους ρυθμούς και τα πλούσια κρουστά τους κατά βούληση, ανάλογα με την ατμόσφαιρα που θέλουν να δημιουργήσουν σε κάθε κομμάτι. To 'Sounds Like Everything' είναι το ντεμπούτο άλμπουμ τους ενώ σύμφωνα με τα διεθνή δισκογραφικά στοιχεία έχουν στο ενεργητικό τους ακόμη δύο 12'', τα 'Beats From Bina's House' και 'Beat Tape Personalities'.
Στο εσώφυλλο του άλμπουμ αναγράφουν «This hip-hop music was made in Los Angeles» αλλά, μουσικολογικώς, αυτό δεν σημαίνει ούτε αποδεικνύει κάτι ξεχωριστό. Oι είκοσι συνθέσεις-ασκήσεις ύφους (οι περισσότερες με διάρκεια ενός-δύο λεπτών), πέραν των παραδοσιακών hip hop ρυθμών, είναι εμπλουτισμένες με πιάνο, όργανο, πολλά φλάουτα και διάφορα άλλα πνευστά. Μερικές εξ αυτών διαφοροποιούνται εμφανώς εμπλέκοντας africa και world ρυθμούς και θυμίζουν εποχές Pigbag ('Top Tape 1', 'Encouragement' και 'Our Cry For Peace'). Oι περισσότερες όμως διατηρούν το κλασικό αμερικανικό hip hop στυλ των τελευταίων είκοσι ετών με πολλά jazz και funk στοιχεία.
Εκτός της χρηστικότητας του συνόλου του άλμπουμ ως ακόμη μια διατριβή πάνω σε ένα πολυπαιγμένο και δημοφιλές είδος, μου φαίνεται πως το πιο αξιοπρόσεχτο τμήμα του είναι τα τελευταία τριανταέξι δευτερόλεπτα του 'Encouragement'. Τα τύμπανα ανασυνθέτουν με μαεστρία το κυρίως θέμα του αγαπημένου τζαζ κομματιού του Thelonious Monk, 'Bemsha Swing' (ακόμη πιο γνωστό από τις εκτελέσεις του Don Cherry με διάφορες μπάντες). H επιλογή ενός τέτοιου αποσπάσματος προκαλεί το θαυμασμό μου, αλλά ουσιαστικά δεν προσθέτει το κάτι παραπάνω που χρειαζόταν το τυπικό και δίχως κορυφές 'Sounds Like Everything' για να ξεχωρίσει.