Harney County
Εδώ κανείς δε βγάζει δίσκο για την επαρχία Σιντικής ή Βισαλτίας. Της Χίλντας Παπαδημητρίου
Η κομητεία Harney βρίσκεται στο Όρεγκον, στις βορειοδυτικές εσχατιές των ΗΠΑ, μια ευθεία κάτω από το Σηάτλ. Είναι μια περιοχή που ο Chris Eckman έχει επισκεφτεί πολλές φορές, επηρεασμένος από το βιβλίο "Owning It All" του William Kettridge, γοητευμένος από το φυσικό τοπίο που είναι μια εναλλαγή έρημων σκονισμένων εκτάσεων, παρθένων δασών και απειλητικών ορεινών όγκων. Η κομητεία αυτή έχει εμπνεύσει στον Eckman κι άλλα, παλιότερα τραγούδια, όπως το "Death At Low Water" που μπήκε στο άλμπουμ των Chris & Carla Life Full Of Holes. - Ναι αλλά γιατί τα γράφω όλα αυτά, τα εμμονικά; Επειδή στον τέταρτο προσωπικό του δίσκο, ο Eckman ξαναπιάνει αυτό ακριβώς το εμμονικό νήμα, συνεχίζοντας την περιπλάνηση του προπέρσινου Travels in the Dustland των Walkabouts. Και επειδή για να απολαύσει κανείς την "άδεια" ατμόσφαιρα του άλμπουμ, πρέπει να τη συνδυάσει με τις αχανείς εκτάσεις του Όρεγκον που αποτελούσαν τα Σύνορα της Δύσης για πολλές δεκαετίες. Γύρω από τον απατηλό μύθο της Δύσης περιφέρονται οι στίχοι των περισσότερων τραγουδιών του άλμπουμ, κι αν χρειάζεστε εικόνες για να τους συνδέσετε, θυμηθείτε μερικές ταινίες που έχουν γυριστεί στο Όρεγκον: One Flew Over the Cuckoo's Nest. Five Easy Pieces. Stand by Me. The Shining. Permanent Record. Dead Man. (I rest my case).
Ο δίσκος ηχογραφήθηκε σ' ένα στούντιο στην Πράγα. Εκεί, όπως λέει ο Eckman, σ' ένα χώρο που χωράει άνετα μια 80μελή ορχήστρα, βρέθηκε μόνος μαζί με τον Ziga Golob στο όρθιο μπάσο - και κάποιες φορές τον Milan Cimfe στα κρουστά. Δύο άνθρωποι, κι ενίοτε ένας τρίτος. Για να φτιάξουν έτσι ένα ηχητικό road movie απαράμιλλης αισθητικής γοητείας, πίσω από το οποίο βρίσκεται όπως πάντοτε η αδυναμία του Eckman για τις μεθορίους, τα άγρια τοπία, τις μοναχικές εκτάσεις και τις ιστορίες που αφηγούνται.
Οκτώ στάσεις έχει αυτό το road movie, και οι οκτώ στην αφηγηματική παράδοση των μεγάλων αμερικανών τροβαδούρων - Townes Van Zandt, Scott Walker, Hank Williams. Στο Carnival Smoke η διαυγής κιθάρα του Paul Austin επιτείνει την οργή του τραγουδιού. Το Katy Cruel είναι ένα μικρό διήγημα, όπως και το Sound of no Return, το οποίο μοιάζει γραμμένο για τον Johnny Cash. Παρότι το πρώτο σινγκλ του δίσκου είναι το Nothing Left to Hate, το κομμάτι που δένει περισσότερο με την κεντρική ιδέα του άλμπουμ είναι το Many Moons. Το τραγούδι ξεκινάει με τα ξερά κρουστά του Milan Cimfe που θυμίζουν στρατιωτική μπάντα, αλλά ουσιαστικά προετοιμάζουν το ξεδίπλωμα της παραπονεμένης, ταξιδιάρικης φυσαρμόνικας του Terry Lee Hale. Τα υποβλητικά φωνητικά της Anda Eckman γλυκαίνουν την απαγγελία του Chris στο Ghosts Along the Border.
Το Harney County δεν περιέχει κάτι που δεν έχουμε ξανακούσει. Έτσι ήταν πάντοτε οι δίσκοι των ραψωδών/τραγουδοποιών. Αφηγούνταν ανέκαθεν - και συνεχίζουν να αφηγούνται - θρύλους, μύθους και ιστορίες με μια μίνιμουμ μουσική συνοδεία. Εμένα αυτό δεν με χαλάει καθόλου, κυρίως όταν ο αφηγητής Eckman διηγείται με φωνή υπόκωφη και δυσοίωνη τις βιβλικές του ιστορίες για άσπλαχνες γυναίκες και τα φαντάσματα των μεθορίων.