Πρόκειται για την τέταρτη προσωπική δουλειά του ελέκτροσκαν μουσικού παραγωγού. Εδώ ο Coti δείχνει απαγκιστρωμένος απ' την παράδοση που τον είχε δυναστεύσει στα "Lego" και "Quasi". Δείχνει επίσης πιο σίγουρος για τον ήχο του απ' ότι στο "Metamemoria". Οι επιρροές του είναι πιο καλοχωνεμένες, πιο αφηρημένες, πιο τεκμηριωμένες. Κινείται άνετα σε νέες ατραπούς, με κατακτημένη τη σοφία του αυτοσχεδιασμού. Οι πειραματισμοί του πιο στιβαροί και η παραγωγή έχει ξεφύγει από κάθε προηγούμενο.
Θα επιχειρήσω μια ιμπρεσσιονιστική ανάλυση του διπλού αυτού σιντί διότι το κλίμα είναι ανάλογο.
Πρώτο το Lido, η πισίνα των ήχων. Πιο αρτιφράκταλ, πιο κατεργασμένο, πιο μετά-βιοτεχνικό. Παράσιτα και ήχοι που διογκώνονται στο ξεκίνημα, αποκτούν μια άνεση όταν μπουν στο σέικερ και μια μονοτονία στο τρίο κομμάτι. Βόμβοι, ραδιογωνιόμετρα και σονάρ υπορρυθμικά, διαδέχονται ξυπνητήρια που βαράνε, κατσαρόλες που βράζουν και ψιλοκοχλάζουν, αλλά όλα λες και είναι μες στο κεφάλι μου. Η κληρονομιά του Aphex βαριά κι ασήκωτη αλλά το οδοιπορικό συνεχίζεται. Πόσους δρόμους αφήνει και ποιους παίρνει ο καθείς - αυτό είναι ένα ζητούμενο.
Το έτερον ήμισυ το Lato, είναι πιο μινιμαλιστικό, πιο δοκιμιακό αλλά και παραδόξως πιο μελωδικό. Πιο σύντομο σε διάρκεια και πιο ευκολάκουστο. Μπορεί να παίξει όλες τις ώρες και να λειτουργήσει ως υπόβαθρο για άλλες παράλληλες ασχολίες μέσα στο σπίτι. Ξεκινάει λουπαριστά. Το δεύτερο κομμάτι απογειώνεται απαλά. Κλασικά πιανίσιμα στοιχειώνουν το τρίτο. Τα πρώτα λογάκια μιας παιδίσκης και οι ήχοι της βρεφικής παιχνιδοχώρας κυριαρχούν στο επόμενο. Ακολουθεί ένα πριμαριστό πιανούρισμα, ίσως η καλύτερη σύνθεση του κόνσεπτ. Και κλείνουμε με τα επαμφοτερίζοντα βιολοντσέλα του Νίκου Βελλιώτη, που επιβεβαιώνει εκ νέου την μετά του Coti παράλληλη όσο και εφαπτόμενη δημιουργική του πορεία.
Η συνολική μου εικόνα είναι επηρεασμένη από την ζωντανή του εμφάνιση στο Ξυλουργείο. Τον είδα και τον άκουσα επί σκηνής να παρουσιάζει το παρόν πόνημα άνευ του Βελλιώτη. Θεωρώ ότι τραβάει προς τη σωστή κατεύθυνση και πως έχει όλο το χωροχρόνο με το μέρος του. Κι αν αυτό ήταν το software, τότε είμαι περίεργος ν' ακούσω τι έχει κάνει στο Hardware!
c within the k sea στο cotik.com