Αφού ήδη πέρασε αρκετός καιρός από τότε που είχαμε παρουσιάσει στη στήλη το 'Invention', το προηγούμενο album του Daedelus, ας βοηθήσουμε πρώτα λιγουλάκι την ξεχασιάρα μνήμη. Πρόκειται λοιπόν για τον 26-χρονο Alfred Weisberg-Roberts από τη Santa Monica, έναν ηλεκτρονικό πειραματιστή που ξεκίνησε ως πειρατής radio-DJ και αργότερα έγινε μέλος στην εκλεκτική underground κολεκτίβα από συνδαιτυμόνες, η οποία διατηρεί τον internet ραδιοσταθμό www.dublab.com. Ανάμεσα στα μέλη τους γνωστότεροι είναι ο Jimmy Tamorello (Dntel, Postal Service) και η Mia Doi Todd.
Ο Daedelus ειδικεύεται στα sampler collages - acid jazz, film noir scores, cabaret, trip-hop, alternative pop, cartoons, τα πάντα. Ή σχεδόν τα πάντα, για να μην θεωρηθεί ότι υπερβάλλουμε. Και τα εμπλουτίζει με πληθώρα άλλων ήχων από διάφορα όργανα, που παρόλη τη διογκούμενη με τον χρόνο γκάμα τους, στους δίσκους του προτιμάει να τα παίζει μόνος του. Μπάσο, κλαρινέτο, πιάνο, ακορντεόν, melodica, μια αυτοσχέδια κιθάρα με τέσσερις χορδές και κάθε είδους drum machines και keyboards είναι τα συνηθέστερα συνθετικά του εργαλεία, στα οποία επιδεικνύεται με μπόλικη φαντασία. Επιλέγει επίσης να γράφει κατευθείαν στο Pro-Tools και στη συνέχεια να το χρησιμοποιεί για τη μίξη και την τελική διαμόρφωση. Αν και αυτός είναι ο δεύτερος δίσκος του που κυκλοφορεί από την Plug Research, η αισθητική της μουσικής του απέχει αρκετά από το Los Angeles, όπου εδρεύει το εν λόγω label, και βρίσκει τους ηχητικούς του συγγενείς περισσότερο στους καταλόγους των ευρωπαϊκών αντίστοιχων με τα ονόματα των Morr Music, Tomlab και Beatservice.
Καθότι το 'Of Snowdonia' έπεται χρονικά, επόμενο είναι να στερείται τα πλεονεκτήματα της αυθεντικότητας και του αιφνιδιασμού. Δείχνει όμως κάτι άλλο, ότι ο Daedelus έχει τον αέρα της εξέλιξης και της συνεχώς αυξανόμενης πολυπλοκότητας στη γραφή του. Σε αυτό το νέο του δίσκο μπορούμε να πούμε πως έχει γίνει πιο άνετος (κάποτε και αρκετά καλύτερος) σε όσα ακριβώς παρουσίασε και στο 'Invention', ότι έχει λύσει και διαμορφώσει όλα τα ερωτηματικά που τότε άφησε ημιτελή ή αναπάντητα, πως έχει γίνει περισσότερο ουσιαστικός, αλλά και δραματικός - και το θέμα, μόνον από τα παραπάνω, θα έχει καλυφτεί. Και δε μιλάμε για κάποιο από μηχανής λογικό άλμα. Αρκεί να ακούσει κάποιος τα δύο του albums με τη σειρά που βγήκαν.
Τα δεκατρία θέματα του 'Of Snowdonia' εντυπωσιάζουν με τον περίπλοκο χαρακτήρα τους, τον ρυθμό τους, τις αλλαγές που εσωκλείουν και την εσωτερική τους λικνίζουσα πλοκή και όλα αυτά τη στιγμή που η διάρκειά τους είναι μετρημένη και τις πιο πολλές φορές σύντομη. Ένας τολμηρός συνδυασμός από Four Tet, The Books, Xploding Plastix και της τεχνικής του DJ-ing, δοσμένος με αφοσιωμένη, αυθυποβάλλουσα ωριμότητα.
Το πώς ακριβώς έβγαλε εδώ την conceptual έμπνευσή του από το βουνό Snowdon της Ουαλίας, την υψηλότερη κορυφή της Βρετανίας, όπως διαβάζω σε κάθε σχετική αναφορά στο παρόν, δεν είναι κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό. Αυτό όμως είναι και το μοναδικό. Σε όλα τα άλλα αυτός ο νεαρός είναι σαφής και συχνότατα εντυπωσιάζει.
Ένα σπουδαίο, '00s cd.