In a dream full of charm
Κι όμως, υπάρχουν και σπουδαίοι δίσκοι που απλά κι αυτόκλητα τους πάει το στρωτό γράψιμο έκθεσης κι όχι οι επισταμένες αναλύσεις. Τονίζεις, λ.χ., ότι το γκρουπ βρίσκει άκρη, μέση και τέλος, σαχλαμαρίζεις εξυπνότροπα πως το κάνει όπως όλοι οι κλασικούρες, που και να θέλουν, η ομάδα αίματός τους δεν κρύβεται μόλις πιάσουν να παίξουν το πρώτο τρακ, σιωπάς και κόβεις ψυχολογίες... Μπορεί να βγουν ή να μη βγουν αντιδράσεις, το μήνυμα εντούτοις θα 'χει αποσταλεί απ' τα χαρακώματα.
Τέτοιο άλμπουμ είναι και το ντεμπούτο μεγάλο των Ekos Quartet. Το οποίο ως αφορμή είναι ιδανικό και για μια κουβέντα περί του πώς ο nineties ήχος του Μπρίστολ ήταν ολόκληρος ένα απέραντο fusion, το τελευταίο του προηγούμενου μουσικού αιώνα. Να γιατί η καθυστέρηση απ' την αναγγελία ως την κυκλοφορία του "In A Dream Full Of Charm" έχει δυσανάλογα μεγάλη εμπλοκή, συνολικά το σετ των τραγουδιών εδώ αντλεί από μια εποχή που με σταθερά βήματα όλο κι απομακρύνεται. Όσο νωρίτερα, τόσο κοντύτερα, οπότε πιο ταιριαστά κι αισθητικώς, σα να λέμε.
Κάποτε, η νοσταλγία γίνεται προσωπική δόξα, ασάφεια όμως ποτέ... Κι όταν στήνεται με μεράκι, θετικότητα, ιδέες, διάθεση, και με ρότα που γεμίζει το ατμοσφαιρικό υπόστρωμα με ολίγον τι πιο grime ενορχηστρώσεις, όπου ο έμπειρος και βραβευμένος Bob Katz βρίσκει φρεσκοσκαμμένο χώμα για να εφαρμόσει τις ήδη βιβλιοδετημένες πρακτικές του περί audio mastering, απέχει μόνον λίγες λεπτομέρειες για να εκτοξευτεί. Κι ας παραμένει, συχνά οριακά, άντεργκράουντ. Όσο κι αν το γυρέψεις, εξάλλου, δε θα βρεις τον άνθρωπο που θα ξέρει πόσοι είναι όλοι οι τρόποι για να δεθούν απλότητα και σκοτεινιά από μια ομάδα DJs. Ως μέρος της υποτιθέμενης απάντησης, η τραγουδιστική κομψότητα συνταιριάζει εδώ εναλλάξ, ταυτοχρόνως ή/κι αντιφωνικά τη γυναικεία με την αντρική ερμηνεία, κι επομένως ορίζεται ως τέτοια μέσω του σύνθετου του αποτελέσματος. Την Ελπινίκη Παππά π.χ., και τον Ορέστη Λεονταρίτη, μπορεί να τους ακούσεις αρκετά συχνά ν' αναδύονται μέσα απ' το ρυθμικό κορμό καθώς το άλμπουμ εξελίσσεται, αλλά δε λαθεύουν στη διαστασιολόγηση της έκφρασής τους: βγάζουν απ' τους στίχους το απόσταγμα, έχεις πεισθεί κι ας μην τους διάβασες, κι ας μην τους πρόσεξες. Το πρότυπο Faithless επικρατεί στους συσχετισμούς ύφους, η ελληνική εκδοχή με τις περισσότερες αφομοιωμένες επιρροές από τους πρώιμους Portishead επίσης, διότι όπως και να το κάνουμε όσοι επιμένουν στην αξία χρυσού του "Jitter Juice" των 12 Rounds απ' το '96 λιγόστεψαν πλέον σε αριθμό πληθυσμού, πέρασαν δα και τόσα χρόνια, και πολλοί αντικαταστάθηκαν από φαν της Dido.
Οι Ekos Quartet σχηματίστηκαν στην Αθήνα το φθινόπωρο του '05. Έχτισαν το πολύτεχνο οικοδόμημά τους σταδιακά, πέρασαν απ' τη συλλογή "City Campers" και φτάνουν στο 1ο φουλ άλμπουμ έχοντας την άποψη όσων έχουν εργασι-αντρωθεί παίζοντας με την παρθένα προσέγγιση κάποιων που έζησαν τον "ήχο Μπρίστολ" σε πραγματικό χρόνο λίγο πριν αυτός εκπνεύσει. Ήταν στα πολύ πιθανά να μη συμβεί τίποτα απολύτως μ' αυτή τη διαπίστωση, η μουσική καταγράφεται εξάλλου, έλα όμως που τελικά ελευθερώνει τη φαντασία κι ύστερα ψάξιμο κι αυθορμητισμός πάνε κατά βούληση...
Τι προσάπτεις τώρα σε ένα δίσκο όπως το "In A Dream Full Of Charm"; Το ότι κάμποσες συνθέσεις του τραβούν σε διάρκεια, έχοντας ολοκληρωθεί λίγο νωρίτερα, και πως συνολικά δεν ξεσπάει όσες φορές υπόσχεται μέσα στα εβδομήντα τόσα λεπτά του (το κάνει περίπου τις μισές, αλλά με θαυμαστό στιλ). Και τα δυο τους πράγματα που διορθώνονται δηλαδή...