Πέρασαν κιόλας πέντε χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του Kieran Hebden ως Four Τet. Είχαν προηγηθεί μερικοί μήνες στους οποίους είχε δηλώσει παρών με τους Fridge. Για χατήρι των μουσικών του αναζητήσεων παράτησε τις σπουδές του. Θεωρείται ένας απο τους πιο παραγωγικούς καλλιτέχνες της μοντέρνας σκηνής του Λονδίνου κι ας θέλει ακόμη μερικά χρόνια για να πατήσει τα τριάντα. Τέσσερα άλμπουμ με τους Fridge ("Ceefax", "Semaphore", "Eph", "Hapiness"), τριάμισι με τους Four Tet (το μίνι "Thirtysixtwentyfive" και τα "Dialogue", "Pause", "Rounds"), δεκάδες κυκλοφορίες από 7" και 12" και άλλα τόσα remix είναι ένας χοντρικός απολογισμός των ηχογραφήσεών του μέχρι σήμερα.
Ο Kieran αποτελεί μία από τις πιο ξεχωριστές μουσικές προσωπικότητες της τελευταίας πενταετίας. Η ποιότητα του συνόλου των οργανικών συνθέσεών του είναι εντυπωσιακά υψηλή. Ανήκει στις σπάνιες περιπτώσεις μουσικών που συνθέτουν χαρισματικά, συνδυάζοντας έμπνευση, ακαδημαϊκή αισθητική και ουσιώδη εκτέλεση. Κιθαρίστας κατά πρώτο λόγο, χρησιμοποιεί με την ίδια ευκολία τα τύμπανα και το μπάσο, ενώ μπορεί να υπερηφανεύεται και για την ικανότητα του να επιλέγει τα κατάλληλα δείγματα και να δημιουργεί ιδιαίτερες λούπες.
Τα ΜΜΕ κατέταξαν τους Fridge, τις πρώτες μέρες τους, στο post rock και αναφέρονταν σε αυτούς ως την βρετανική απάντηση στους Tortoise. Οι Four Tet αντιπροσώπευαν εξ' αρχής μια πιο αισιόδοξη εκδοχή τους, μια avant garde άποψη της σημερινής instrumental ποπ και ροκ μουσικής, υποβοηθούμενης από τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις. Και οι δύο μπάντες άλλαξαν φυσιολογικά στην πορεία, κυρίως οι Fridge, αν και οι Four Tet του Kieran δεν φάνηκε να κλυδωνίζονται διόλου από το περιπετειώδες πέρασμα των Fridge από την Go! Beat.
Το "Rounds" αποτελεί αναμενόμενη μετεξέλιξη του "Pause". Τα θέματά του παρουσιάζουν περισσότερο ενδιαφέρον και λείπουν οι κάπως ανάλαφρες στιγμές τύπου "No more mosquitoes". Οι jazz αναφορές του "Dialogue" απουσιάζουν επίσης. Το "Rounds" είναι συνολικά πιο ατμοσφαιρικό και συγκινησιακό, και όπως συνέβη με όλες τις προηγούμενες κυκλοφορίες του Kieran, δεν υπάρχει μέσα σε αυτό ούτε ένα ανούσιο ή αδιάφορο μουσικό θέμα. Αντιθέτως, υπάρχουν πανέξυπνα ποπ διαμάντια όπως το "As serious as your life" και ποικιλία ύφους, στυλ και ανάπτυξης συγκεκριμένων μοτίβων. Στο "And they all look broken hearted" (τι τίτλος!) ο Rodrigo συναντά τον Χατζηδάκι και μαζί ηχογραφούν το ονειρικό soundtrack του παραδείσου. Στο "Unspoken" ο Kieran βρίσκεται ακριβώς στο στοιχείο του - δημιουργεί, κτίζει, κατασκευάζει με απλά ηχητικά υλικά ένα κλιμακωτό εξελισσόμενο θέμα που επιλέγει να ολοκληρώσει μέσα σε εννιάμισι λεπτά, μια ραψωδία, ένα μικροσκοπικό έπος που πηγάζει από το ακατόρθωτο πλέον "Thirtysixtwentyfive".
Τα τρία παραπάνω βασικά θέματα αποτελούν το υπόβαθρο και την κεντρική ιδέα του "Rounds", την ευκολία μετατόπισης ρυθμών και διαθέσεων. Επιπλέον συνθέσεις ξεχωρίζουν από την πρώτη ακρόαση και συμπληρώνουν ιδανικά το μουσικό σχέδιο. Το ρυθμικό "She moves she" και το μελαγχολικό "My angel rocks back and fourth" προσφέρουν αισθήματα ικανοποίησης στη ψυχή και το νου, ενώ το «ανάποδο» "Spirit fingers" μυρίζει κλασικό μινιμαλισμό. Η είσοδος "Hands" και η έξοδος "Slow jam" μου υπενθυμίζουν ότι ο Kieran τέτοιες συνθέσεις τις έχει για πρωινό - ή, για να ακριβολογώ, χρησιμοποιεί παρόμοια τερπνά υπνωτικά μοτίβα στη πλειονότητα των κομματιών του. Σαν να έχει βρει κάποιο μυστικό κλειδί που ανοίγει τις πύλες των καταλληλότερων οργάνων, ήχων, μελωδιών, εικόνων και (παρ)αισθήσεων.
Το "Rounds" είναι ένα πολύ καλό άλμπουμ για τον Kieran Hebden και ένα ιδιαιτέρως ενδιαφέρον μουσικό ντοκουμέντο της εποχής μας, που αντιστέκεται με χαρακτήρα στις επιπόλαιες ταξινομήσεις. Πιθανόν να μη φτάνει στα επίπεδα του "Thirtysixtwentyfive" και του "Dialogue", αλλά αυτά πλέον ανήκουν σε ένα καταγεγραμμένο παρελθόν και οι συγκρίσεις για έναν νεαρό ακόμη μουσικό μπορούν να περιμένουν. Το "Rounds" είναι τόσο θελκτικό που με δυσκολία μπορεί κάποιος να αντισταθεί στις ακροάσεις που με την ποιότητά του απαιτεί.