Όταν πρότεινα στο Μπάμπη να βγάζουμε τα καλύτερα της (προηγούμενης) χρονιάς μετά τον Αύγουστο, εκείνος νόμιζε ότι είμαι τεμπέλης. Και με τα κολλήματα του φίλου Αργυρίου να μην τα καθυστερούμε παραπάνω από ένα εξάμηνο, το "The Academic Rise of Falling Drifters" έμεινε απέξω.
Πρόκειται για remixes στο "The Rise and Fall of Academic Drifting" των Ιταλών Giardini di Miro, από τους αγαπημένους δίσκους του 2001 κάποιων στο MIC.
Σύμφωνα με το σημειολόγο του MIC Άρη Καραμπεάζη, πρέπει να ανήκει στην Κατηγορία: «Διασκευές για την ανάγκη ενός tribute album», Υποκατηγορία: «τσούρμα (ενικός: το τσούρμο) σχετικών και άσχετων που μαζεύονται για να διασκευάσουν έναν ολόκληρο - ιστορικής συνήθως σημασίας - δίσκο». Στη συγκεκριμένη περίπτωση το «ιστορικής σημασίας δίσκο» είναι πολύ υπερβολικό, το «σχετικών και άσχετων» πάλι, πολύ υποκειμενικό.
Γνώμη μου είναι ότι οι συμμετέχοντες ανήκουν στο πιο ενδιαφέρον τμήμα της ηλεκτρονικής σκηνής:
Οι Styrofoam (Arne van Petegem, Γερμανία), Herrmann & Kleine (Γερμανία) και Isan (Ryan and Robin Saville, Αγγλία) ηχογραφούν στη Γερμανική Morr Music.
Ο Nitrada (Christophe Stoll, Γερμανία) είναι ιδρυτής της επίσης Γερμανικής, ανεξάρτητης και ηλεκτρονικής 2.nd, στην οποία φιλοξενείται κι ο errorEncountered (Jason Ruddy, ΗΠΑ).
Ο Turner, ως επαγγελματίας remixer (Tocotronic, A-ha, Miss Kittin, Philipp Boa, Ming πολλοί άλλοι) βρίσκεται εδώ στο στοιχείο του.
Ο Opiate (Thomas Knak, Δανία), αποτελούσε το 1/2 των διαλυμένων πια James Bong, τώρα αποτελεί το 1/3 των SystemF3, και είναι επικεφαλής της Hobby Industries. Με "bold" χαρακτήρες στο βιογραφικό του, η παραγωγή σε δυο τραγούδια του "Vespertine" της Bjork.
Οι Άγγλοι Dntel, φίρμες του 'The Academic Rise of Falling Drifters", μετά το πετυχημένο από κάθε άποψη "Life is Full of Possibillities".
Ως προς το "remixes": Οι συμμετέχοντες δεν προσθέτουν απλώς beat στο πρωτότυπο, ούτε και πετάνε μια χούφτα samples και καθαρίσαμε. Πρόκειται για βασισμένες σε ηλεκτρονικά ερμηνείες των πλούσιων σε πιάνο, βιολιά, κλαρινέτα, τρομπέτες original (όχι, η πολιτιστική αναβάθμιση της ΑΕΚ δεν έφτασε μέχρι βιολιά και κλαρινέτα και όχι, ο Μπάγιεβιτς δεν remix-άρει).
Και το τετριμμένο σε τέτοιες περιπτώσεις «μένουν πιστοί στο πνεύμα του δίσκου» σημαίνει ότι: η μουσική ρέει αβίαστα όπως και στο πρωτότυπο, αν και τα κομμάτια φωτίζονται με τρόπο διαφορετικό. Η συνοχή και ο ειρμός είναι εντυπωσιακά, δεδομένου ότι πρόκειται για διαφορετικά γκρουπ / μουσικούς. Συχνά δεν καταλαβαίνεις πότε προχώρησε τόσο ο δίσκος. Και όταν τελειώνει, ξαναπατάς το play.
Ξεχώρισα τη ρυθμική ευκινησία της εκδοχής του "A New Start" από τον Styrofoam, που μου θύμισε λίγο τους συμπατριώτες του Notwist, (το καλύτερο remix το δίσκου και ο Styrofoam δικαίως το αστέρι της Morr), τη μεγέθυνση των πανέμορφων στιγμών του "Pearl Harbour" από τον Opiate, που ξαναδουλεύει τον ήχο κρατώντας τη δομή του πρωτότυπου, την απολαυστική pop-electronica των Dntel, τον απέριττο και στιλάτο trip-hop μανδύα με τον οποίο ο errorEncountered επικαλύπτει το "Rise and Fall of Academic Drifting".
Ένας δίσκος κατά βάθος ακαδημαϊκός και συγχρόνως ιδιαίτερα γοητευτικός, αποτελεί πράγματι επίτευγμα.