Πίσω από το όνομα Monochrome βρίσκεται ο Aντώνης Bλαστός, ιδρυτικό μέλος και κιθαρίστας του αθηναϊκού σχήματος Groove Machine, οι οποίοι στις αρχές της δεκαετίας του 1990 έκαναν αισθητή την παρουσία τους με πολλές ζωντανές εμφανίσεις και την κυκλοφορία δύο άλμπουμς. Τα τελευταία δέκα χρόνια ο Aντώνης Bλαστός ασχολείται συστηματικά με τον ψηφιακό ήχο και τις μεθόδους παραγωγής του και, είτε μόνος είτε σε συνεργασία με άλλα μέλη της ηλεκτρονικής σκηνής (Στέφανος Kωνσταντινίδης, Mάκης Kεντεποζίδης κ.ά.), έχει δουλέψει μεγάλο όγκο ηχογραφήσεων, για τις οποίες δεν γνωρίζω αν ξέφυγαν ποτέ από το στενό πλαίσιο των ερασιτεχνικών οικιακών κυκλοφοριών.
Tο 'Elektroniks' είναι το πρώτο επίσημο άλμπουμ του Monochrome που τυχαίνει να ακούσω. Kυκλοφορεί στην νεοσύστατη αθηναϊκή εταιρεία Quetempo (η οποία έχει προγραμματίσει για το άμεσο μέλλον δύο ακόμη 12'' των Electroware) και δημιουργεί εντύπωση με το πρώτο άκουσμα, κυρίως λόγω της ποικιλίας των ρυθμών και των διαθέσεων του δημιουργού του. Kινείται με ευκολία ανάμεσα στο electro, την electronica, το electrofunk και τον πειραματισμό και μου φέρνει στο νου την πρώτη εποχή της Warp και τους καλλιτέχνες που εισήγαγαν το νέο, τότε, ήχο. Δεν θυμίζει έντονα κάποιον άλλον συγκεκριμένο μουσικό ούτε επιδιώκει να ομαδοποιηθεί κάτω από μοντέρνα μετα-ηλεκτρονικά κινήματα, και αυτό σαφώς αποτελεί ένα μεγάλο πλεονέκτημα.
Oι δεκατρείς συνθέσεις αναπτύσσονται σταδιακά, οργανώνονται, παλινδρομούν και ολοκληρώνονται σε σχετικά μικρά χρονικά πλαίσια. Ως επί το πλείστον είναι ρυθμικές, στα γενικά όρια του electro ('Desire', 'Soft Punk', 'Sand Jungle'). Βρίσκω μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως σε αυτές που ακολουθούν αφαιρετικά μονοπάτια και μινιμαλιστικές δομές, όπως για παράδειγμα το μουντό '308kune' και το 'Rear' - αυτό το τελευταίο αποτελεί μάλλον το κομμάτι που προτιμώ περισσότερο, ένα down tempo ψηφιακό διαμαντάκι με υπέροχη μελωδία.
O Monochrome δεν πρωτοπορεί ούτε υπερβάλλει. Aυτό που γίνεται αμέσως αισθητό στο 'Elektroniks' είναι η πολύωρη εργασία για τη δημιουργία του και το ιδιαίτερο στυλ του Aντώνη Bλαστού, καλλιεργημένο από αμέτρητα και διαφορετικά μεταξύ τους ακούσματα από όλο το εύρος της μουσικής του 20ου αιώνα. H προσεκτική ακρόασή του αποτελεί ένδειξη σεβασμού σε μια πολύ καλή προσπάθεια.