Long live Pere Ubu (with Sarah Jane Morris)
Ο "Βασιλιάς Υμπύ" (ή Υμπύ Ρουά) πρωτανέβηκε σε σκηνή το 1896, και εκτός από θεατρικό έργο - πρόδρομος του Ντανταϊσμού, και ίσως από τα πρώτα δείγματα σουρεαλισμού, που θα εμφανιζόταν τις επόμενες δεκαετίες, έδωσε το όνομα του κεντρικού χαρακτήρα του (Πατέρας Υμπύ ή Περ Υμπύ) στη νέα μπάντα του David Thomas όταν ο τελευταίος ξεφορτώθηκε την περσόνα του Crokus Behemoth, όταν δηλαδή ο Peter Laughner έφυγε από τη ζωή, η all-star μπάντα τους (Rocket From The Tombs) σταμάτησε να υπάρχει, και από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού άρχιζε να χαμογελά η Rough Trade.
Από τις μπάντες που αγαπήσαμε για το απρόβλεπτο κάθε καινούργιου άλμπουμ τους, και για τη δύναμη του τυχαίου να παραμονεύει σε κάθε βήμα τους, έχουμε εδώ ένα νέο άλμπουμ συνοδευτικό της ραδιοφωνικής διασκευής στο έργο του Αλφρέντ Ζαρύ. Εγχείρημα μιας ζωής δηλαδή, θα πει "ο καλός ο φαν", ή καλύτερα μιας καριέρας στηριγμένης σε καλλιτεχνικά κίνητρα, με ασυμβίβαστες αρχές τριάντα τόσα χρόνια τώρα, μια που δεν σταμάτησαν στην ουσία ποτέ μέχρι σήμερα. Είναι ότι πιο κοντινό σε μια ροκ απόδοση του έργου, που θα μπορούσαμε να περιμένουμε. Δεν παύει όμως να αποτελεί συνοδευτικό.
Και μια που μας δίνεται η ευκαιρία για μίνι αναδρομή, ο χαρακτήρας του άλμπουμ την απαιτεί, με πέντε άλμπουμ ξεκίνησαν το '78, ως το '82, με τα οποία και εκεί να σταματούσαν, η ροκ ιστορία θα είχε λαμπρές σελίδες για να τα περιγράψει. Αν θέλετε περισσότερα για την πρώτη περίοδό τους διαβάζετε από τις σελίδες του Mic, εδώ από τον Θανάση Παπαδόπουλο. Με το μεσοδιάστημα από το '81 στο '87 να αριθμεί πέντε άλμπουμ προσωπικά του David Thomas, μεταξύ αυτών το αειθαλές Monster walks the winter lake, επανεμφανίζονται με τέσσερα άλμπουμ στη Fontana από το '88 ως το '93 με εναρκτήριο το ανεπανάληπτο μέχρι σήμερα The Tenement Year. H νεότερη εποχή του γκρουπ αριθμεί και αυτή τέσσερα άλμπουμ, από το '95 ως το '06, και ταυτόχρονα, ακόμη περισσότερα προσωπικά άλμπουμ του Thomas με τους Two Pale Boys.
Ο "στριφνός ο φαν" θα δει όμως εδώ ανομβρία ιδεών που όμοιά της δεν έχει ξαναπεράσει σε άλλη εποχή ο φίλος μας ο David (στο ρόλο του Pere Ubu φυσικά, για τις ανάγκες του έργου). Μια προσπάθεια εκμετάλλευσης του Βασιλιά Υμπύ (του μύθου σε σχέση με το όνομα του γκρουπ, αλλά και του ίδιου του θεατρικού λόγου). Τα κομμάτια, στην ουσία γεμίσματα των πράξεων του ραδιοφωνικού θεατρικού έργου, δεν δείχνουν να προσφέρουν κάτι, από ένα γκρουπ - σκιά της πρώτης εποχής, και μόνη την κιθάρα του Keith Moline να προσπαθεί να σώσει την κατάσταση, και να το καταφέρνει σε δύο ή τρεις περιπτώσεις (Song of the grocery police, Bring me the head, Watching the pigeons).
Mere Ubu είναι η Sarah Jane Morris (των Communards), και αυτή τα καταφέρνει σε μια "θεατρική" ερμηνεία, και αποτελεί μια καλή επιλογή κρίνοντας από το αποτέλεσμα, αλλά συγχωρέστε με, δεν είναι αυτή η εικόνα της μπάντας που τραγούδησε το Final solution ...
Φέρτε πίσω στο θρόνο τον βασιλιά Υμπύ, και πείτε του χοντρού να μη μας ενοχλεί άλλο αν δεν το σκεφτεί πρώτα δύο φορές.