Familial
Eνόσω η μάχη για την εξασφάλιση και αποκάλυψη των πληροφοριών σχετικά με την κυκλοφορία του επερχόμενου δίσκου των Radiohead μαίνεται, ο περκασιονίστας των Οξφορδέζων παρουσιάζει την πρώτη συγκομιδή τραγουδιών του δίχως την συνεισφορά των υπολοίπων. Κατ' ουσία μια συλλογή συνθέσεων διαποτισμένων με ακουστική μελωδικότητα, υπενθυμίζοντάς μας δια απτών μεθόδων την χαρά της απλότητας.
Σε δέκα βήματα ο Philip Selway ξεδιπλώνει τις singer/songwriter πτυχές του, καλώντας για στήριξη τους Glenn Kotche (ντράμερ) και Pat Sansone (πολυοργανίστας), αμφότεροι μέλη των Wilco, όπως επίσης την τραγουδοποιό Lisa Germano και τον μπασίστα Sebastian Steinberg (Soul Coughing), με τους οποίους συναντήθηκε μουσικά για τις ανάγκες του live άλμπουμ 7 Worlds Collide, υπό την καθοδήγηση του Neill Finn. Το Familial δεν προσφέρει χώρο για αναλύσεις επί αναλύσεων, ούτε και προμηνύει αλλαγές στον τρόπο που οι folk σταυροβελονιές θα αποκτήσουν επιπλέον χρησιμότητες. Άλλωστε, δεν φαίνεται να συμπεριλαμβάνεται στις προθέσεις του Selway η απόπειρα για τομές στη δομή και στις προεκτάσεις του είδους.
Αφήνεται, λοιπόν, να συμπλεύσει με τις εμμονές του και πραγματεύεται ζητήματα του εσωτερικού του κόσμου, χωρίς να τον διακατέχει το παραμικρό ίχνος άγχους για το αισθητικό αποτέλεσμα, ηχητικά αλλά και στιχουργικά μιλώντας. Οι ερωτικές/φιλικές σχέσεις και η οικογένεια μονοπωλούν το θεματικό επίκεντρο του άλμπουμ. Η απώλεια της μητέρας του δε, αποτέλεσε το έναυσμα για την ηχογράφηση του παρόντος σόλο ντεμπούτου.
Παρότι άλλοι στη θέση του θα δίσταζαν να αρθρώσουν πρωτόγνωρες για αυτούς κουβέντες, ο Phil αφήνει την φανέλα του ντράμερ (οι ανάλογοι ποδοσφαιρικοί συνειρμοί δικοί σας) στα αποδυτήρια και ξεπροβάλλει στον αγωνιστικό χώρο με αυτήν του τραγουδιστή-κιθαρίστα. Προθυμοποιείται, μεταξύ των άλλων, να δοκιμάσει τη θέση και να διδαχτεί (;) απ' αυτήν. Λαμπρά παραδείγματα η φθινοπωρινή μπόρα του πρώτου single "By Some Miracle", η πιανιστική jazz προτροπή "Don't Look Down" και η ελεγεία ενήλικης folk "Beyond Reason", που αφυπνίζει Ραδιοκεφαλικές μπαλαντομνήμες.
Για να πάρεις, εντούτοις, την κιθάρα στον ώμο και να τραβήξεις γι' άλλα, πρέπει να μπορείς να την συνεπάρεις με τον τρόπο σου (με τη φωνή σου ντε). Εάν δεν τουμπάρεις αυτήν, πως θα μαγνητίσεις τους ακροατές; Όπερ και σημαίνει, ότι παρόλο που δεν προδίδεται απ' τις φωνητικές του δυνατότητες, αμφιβάλλω αν με την συγκατάθεση αυτών θα καταφέρει να σπάσει το φράγμα του ενθουσιασμού κανενός. Όσο για την ερμηνευτική του προσέγγιση στα φωνητικά, θαρρείς ότι ακολουθεί κατά γράμμα μια ενιαία οδό καθ' όλη την διάρκεια του Familial, ξεθαρρεύοντας σε ελάχιστα σημεία του. Συνεπώς, μην περιμένετε απ' τις εκπλήξεις να καταβληθεί το πολυπόθητο πριμ.