Μετά-το-ροκ και πριν-την-ψυχεδέλεια οργανικά και άσματα, post μπαρόκ και αναγέννηση, ήχοι και φωνές από το φυσικό περιβάλλον της ομότιτλης ταινίας του Πέτρου Σεβαστίκογλου, για την οποία σχεδιάστηκε και συντέθηκε ειδικά αυτή η μουσική επένδυση. Κι όλ' αυτά σε συσκευασία βιβλίου, με μια τρύπα στο σενάριο.
Ανοίγοντας, λοιπόν, το αυτοαποκαλούμενο "ένα μουσικό βιβλίο βασισμένο στην ομώνυμη ταινία του Π.Σ." βλέπουμε μια μικρή-μικρή μπανιέρα κι ένα τεράστιο 3. Είναι "ο έρωτας σε τρεις ηλικίες, σε τρεις συγκρούσεις, σε τρεις στιγμές..." Ακολουθούν έξι μικροφωτογραφίες δίπλα στα κρέντιτς και μια νεκρή φύση. Στις επόμενες σελίδες μαθαίνουμε για το γκρουπ, τους φίλους και συμμετέχοντες, το στούντιο, το σχεδιασμό ήχου και έκδοσης, εξωφύλλου και συσκευασίας. Έπονται φωτογραφίες επί τω έργω, κουνημένες, μαυρόασπρες ή λεπτομέρειες κι ένα μικρό σπιτάκι πριν το σενάριο. Κι εκεί ξαφνικά νάσου μια τρύπα και μέσα της ν' αναπαύεται ένα μουσικό δισκάκι.
Πολύ ανορθόδοξος τρόπος παρουσίασης ενός σάουντρακ, δε βρίσκετε; Κι όμως όλα αυτά είναι απλώς ένα περίτεχνο περιτύλιγμα που υπηρετεί ασφαλώς και το μάρκετινγκ της ταινίας. Η πραγματική δύναμη βρίσκεται στο περιεχόμενο. Η μουσική των PQ είναι ωραία, ερεθιστική και γεμάτη ανατροπές ασυνήθιστες. Αλλαγές μουσικού ύφους με τη χαρακτηριστική άνεση του μουσικού τους βάθους, απότομες παύσεις και εναλλαγές μέλους και ορχήστρας, ηλεκτρακουστικές ή και ψηφιακές παρεμβάσεις, ενσωμάτωση ηχητικού τοπίου και περιπλάνησης.
Μια περιπέτεια ακουστική που προσφέρεται και για ειδικές διαδρομές με το αυτοκίνητο και η οποία αποτελεί ασφαλώς το ισχυρότερο ατού των εικόνων της ταινίας, όντας συνυφασμένη με αυτές σε υπερθετικό βαθμό. Δεν ξέρω πόσο κολακευτικό είναι αυτό για την πορεία στις αίθουσες αλλά είναι σίγουρα ένας πολύ σπουδαίος λόγος για να δούμε τους Prefab Qtet άλλη μια φορά ζωντανούς επί σκηνής. Οι φίλοι μου που τους απόλαυσαν εσχάτως στο στρατόπεδο Κόδρα έφυγαν γεμάτοι και ευχαριστημένοι.
Δε νομίζω πως συντρέχει λόγος να ξεχωρίσω κάποιο κομμάτι γιατί απλά θα αποσπάσω βίαια την προσοχή του και θα υπονομεύσω τη θέση του στο σύνολο. Απολαύστε χωρίς παρωπίδες και περιμένετε το επόμενο χτύπημα.