Τούρινγκ κιθαρίστας των Pulp (ιδίως κατά το 'We Love Life') και μέλος των Longpips, ο Hawley διακονεί ένα βαθύ, βαρύτονο τραγουδιστικό ιδίωμα, που εσχάτως γλυκόπιαμε από κάτι τύπους σαν τον Phil Shoenfelt : μοναχικές κιθαριστικές άριες και μελωδικές μπαλάντες που αγαπούν εξίσου τον Neil Young και τον Scott Walker στις μοναξιές τους. Αυτός ο μεγαλωμένος στο Σέφφιλντ τύπος δεν χρειαζόταν να δηλώσει πως άκουγε Elvis (σίγουρα έλιωσε κι έλιωνε με το 'In the Ghetto)' και Orbinson : όλοι οι βαθείς φωνασκοί του μελοδραματικού ροκ τιμώνται σε τίμιους δίσκους σαν και δαύτον.
Μαγευτικός λοιπόν ο κλισαρισμένος μας κιθαρίστας, έξω από στυλ, εποχές, στουντιακές τεχνικές. Μα όχι και νιόβγαλτος, καθώς έχει ήδη βγάλει δύο παρόμοια στην υφή και τη μαγεία κυκλοφορήματα : το ομώνυμο ντεμπούτο του στην Setanta το 2001 και το 'Late Night Final' ένα χρόνο μετά στη Bar - none. Αυτό είχε τα 'Cry a Tear for the Man in the Moon' και 'The Light at the End of the Tunnel' που συγκίνησαν αρκετούς αναίσθητους. Το τρίτο του αυτό ακούγεται ωριμότερο και με καλύτερες συνθέσεις. Σε ορισμένες δε περιπτώσεις οι μελωδικές του γραμμές είναι πραγματικά στοιχειωτικές, όπως εκείνη του 'On the Ledge' ή το γοητευτικό και σχεδόν ... απραγματοποίητο γύρισμα του 'Motorcycle Song'. Όσο για το χάιλαιτ του δίσκου, δε ξέρω πώς να σας το φέρω... Είναι γνωστή η απέχθεια μου για τα χιλιοδιασκευασμένα τραγούδια, αλλά ειλικρινά, μ' έλιωσε η θρηνώδης μα και καθάρια, νουαροβουτηγμένη μα και κρυστάλλινη ωδή του στο 'You Don't Miss Your Water (Til Your River Runs Dry)'. Ούτε ο αείμνηστος Δαβίδ McComb δεν είχε κλαψουρίσει έτσι...
Σε μια εποχή που η στροφή στην κιθάρα ακόμα και μέσα στην electronica αυγαταίνει, ο Hawley περιπλανιέται από τα στούντιο των Αdd N to X και των Cloud 9, ως συνεργασίες με Baxter Dury αλλά και κιθαριστικές δεξιοτεχνίες στο Reading. Θα έβγαζε όμως σίγουρα ίδιους δίσκους ακόμα κι αν τα σύνθια δεν είχαν ποτέ εμφανιστεί. Τώρα ανοίγει τα λάιβ των Coldplay και των Pulp - με τον Jarvis συνηχογράφησαν ένα τραγούδι στο tribute για έναν άλλον μεγάλο του ήρωα και επιδραστή : τον Lee Hazelwood.