Eternal
Η πορεία από τα ατμοσφαιρικά μονοπάτια των The Vyllies προς τις ομιχλώδεις λεωφόρους των The Sisters Of Mercy και Siouxsie And The Banshees. Του Τάκη Κρεμμυδιώτη
Αλήθεια, πόσο καλά γνωρίζετε τους Skeletal Family; Ρισκάροντας μια γενικευμένη απάντηση, θα μπορούσα να απαντήσω για λογαριασμό σας: "όχι τόσο, για να λέμε την αλήθεια". Βέβαια, προς αποκατάσταση της μουσικής υπολήψεώς σας, θα σπεύσετε να πείτε πως ακόμα γουστάρετε τρελά το "Promised Land" (λες και θα γινόταν διαφορετικά) και πως είχαν ως τραγουδίστρια τη συμπαθέστατη Anne-Marie Hurst. Μην κουράζεστε, όμως, άλλο. Το πενταπλό αυτό disk box set αναλαμβάνει να σας προσφέρει όλο το υλικό, για να τους γνωρίσετε όσο πιο καλά γίνεται. Και το κυριότερο: για να έχετε άποψη περί του αν όντως οι Skeletal Family ήταν πραγματικά μια καθαρόαιμη ή μια ημίαιμη goth rock μπάντα. Τώρα που σας προβλημάτισα σε ένα θεωρητικά καθόλου αμφισβητούμενο ζήτημα, μειδιώ και προχωρώ!
Η κυκλοφορία αυτή αναφέρεται σχεδόν αποκλειστικά στην πρώτη περίοδο του γκρουπ και ειδικότερα στο χρονικό διάστημα από το 1983 έως το 1985. Ξετυλίγει από την αρχή το κουβάρι της βραχύβιας ζωής της μπάντας που σχηματίστηκε το Δεκέμβριο του 1982 από τις στάχτες (προσφιλής έκφραση των μουσικογραφιάδων της εποχής εκείνης) των The Elements, και πήρε το όνομά της από το τραγούδι "Chant of the Ever Circling Skeletal Family" του David Bowie. Την εποχή εκείνη, που στη δραστήρια σκηνή του Batcave το positive punk "μετουσιωνόταν" σε goth rock και οι Skeletal Family με το πρώτο κιόλας single τους, το "Trees", άνοιγαν την πόρτα της Red Rhino για να κυνηγήσουν το όνειρό τους. Ένα όνειρο, που μόλις ύστερα από δύο άλμπουμ, αναζήτησε νέες διεξόδους μέσω των Ghost Dance και The Batfish Boys.
Ο πρώτος δίσκος περιλαμβάνει το ντεμπούτο "Burning Oil" και χρονικά συναφή τραγούδια, δηλαδή τις απαρχές του ήχου τους, που ναι μεν ήταν κατά βάση goth rock, αλλά παράλληλα φλέρταρε με το post punk και το new wave. Κύριο χαρακτηριστικό του, όμως, ήταν η "ακατέργαστη" αίσθηση, που έβγαζε ένα ροκάδικο προφίλ πιο ανάλογο με των The Vyllies (ακούστε ιδίως τα "Eternal" και "Ritual"), απ' ό,τι με των The Sisters Of Mercy και Siouxsie And The Banshees (χαρακτηριστικότερο από τα πολλά δείγμα είναι το "Black Ju Ju"). Επίσης, υπάρχουν τρεις εναλλακτικές εκτελέσεις, ένα demo και 12'' με τραγούδια του περί ου ο λόγος δίσκου.
Στο δεύτερο δίσκο θα βρείτε το άλμπουμ "Futile Combat" με κάποια επιπλέον τραγούδια. Έχουμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε (και πάλι) την προσπάθεια που έκαναν να γίνει ο ήχος τους πιο ήπιος και πιο εκλεπτυσμένος, δίνοντας βαρύτητα στα μελωδικά μέρη και προσθέτοντας πνευστά. Με το δίσκο αυτόν οι Skeletal Family, χωρίς να κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα, προσπάθησαν να βρουν μεγαλύτερη απήχηση, την οποία τελικά πέτυχαν όχι με τη διασκευή του "Stand By Me" (Ben E King), αλλά με το εκ μέρους τους υποεκτιμημένο "Promised Land", που το κυκλοφόρησαν ως τέταρτο single! Εδώ μπορείτε να το ακούσετε και ως 12", όπως και στον επόμενο δίσκο, που περιέχονται εκτελέσεις τραγουδιών στο BBC όχι μόνο για λογαριασμό του John Peel, αλλά και για τους Kid Jensen και Janice Long.
Ο τέταρτος δίσκος περιέχει ζωντανά ηχογραφημένα τραγούδια από τη συναυλία στο Folkestone Peter Pipers (1/3/84), με την Anne-Marie Hurst στα φωνητικά και από μια μεταγενέστερη στη Γλασκόβη του 1986 με την αντικαταστάτριά της Katrina Phillips. Το τελευταίο τραγούδι προέρχεται από μια ηχογράφηση στο Αμβούργο την ίδια χρονιά και είναι η διασκευή του "Knocking On Heaven's Door" του Bob Dylan, με τη συνδρομή των Andrew Eldritch (The Sisters Of Mercy) και Wayne Hussey (The Mission). Η ζωντανές ηχογραφήσεις είναι "παλαιάς κοπής" με παρεμβαλλόμενες στα τραγούδια ομιλίες από το κοινό και αυθεντική ακατέργαστη αίσθηση του συναυλιακού χώρου. Στον τελευταίο δίσκο υπάρχουν παλιά και καινούργια demos, ζωντανά ηχογραφημένο υλικό και νέα τραγούδια από την παρούσα σύνθεση της μπάντας.
Με το πληρέστατο αυτό box set δεν προβάλλεται απλά η εικόνα του παρελθόντος των Skeletal Family, αλλά δίνεται σοβαρή αφορμή για την ενασχόληση με το παρόν τους.