Η βυθομέτρηση του style, αν αυτή ήταν εφικτή, σε ένα album με δεκαπέντε τραγούδια.
Θυμάστε την Anita Lane να τραγουδάει το 'These Boots Are Made For Walkin' του Lee Hazelwood με τον Barry Adamson να ... χμ! χειρίζεται λεπτώς την διασκευή στο κλασικό κομμάτι της Nancy Sinatra; Ε, κρατείστε το ως ένα καλό ιστορικό παράδειγμα. Πάρτε τώρα και ένα υποθετικό : οι The Residents ηχογράφησαν το 'Hit The Road Jack' του Ray Charles με την Bjork στα πρώτα φωνητικά και ένα λύκειο κορασίδων στα δεύτερα, αλλά το έκρυψαν επιμελώς για άγνωστους λόγους. Με κάθε αλήθεια ένα κοντινό ψέμα και ούτω κάθε εξής.
Ποιος ειλικρινά πιστεύει ότι κάθε ένας από τους παραπάνω θα μπορούσε να έχει συνθέσει τα αυθεντικά των τραγουδιών; Πιθανότατα κανένας.
Πάραυτα μια κοπέλα από το Amsterdam, η Elisabeth Esselink - αυτή πίσω από τους Solex - ζήλεψε πολύ τόσο τους ρόλους, όσο και το style. Έτσι στο νέο, τρίτο, album των Solex αντέγραψε κάθε jazz επιρροή που είχε στα ακούσματά της και έγραψε τραγούδια με σύγχρονες ενορχηστρώσεις και συνάμα παλιομοδίτικο ύφος αγγίζοντας τα όρια του πειστικού, κάτι που, ας μην είμαστε αχάριστοι, είναι όντως μια μορφή επιτυχίας, μικρή ασφαλώς.
Το αποτέλεσμα πήρε τον τίτλο 'Low Kick And Hard Bop' και είναι ένα album που ακούγοντας τα πρώτα δύο-τρία τραγούδια του χάνει κάθε στοιχείο έκπληξης στα επόμενα, παραμένοντας όμως μια ευχάριστη και ενίοτε απαίδευτα περιεκτική μουσική πρόταση. Όμως αν κάτι ανεβάζει σημαντικά τις σχετικές αξίες στην μουσική είναι η έκπληξη και δη η αυθεντική και απρόβλεπτη - η Elisabeth Esselink διατηρεί δισκοπωλείο στο Amsterdam, οπότε περιμέναμε να το ξέρει καλά αυτό - και όχι μόνον η νοσταλγική διάθεση. Αλλά να που εδώ δυστυχώς η πρώτη λείπει και η τελευταία περισσεύει.
Συνολικά και περιοριστικά το 'Low Kick And Hard Bop' είναι ένα ενδιαφέρον album, αλλά με μικρή εμβέλεια και αντοχή. Δηλαδή σαν τους αναποφάσιστους, αυτούς που δεν ξέρουν - δεν απαντούν, αυτούς που μετά δυσκολίας ψηφίζουν λευκό και όσους προτιμούν την ουδέτερη ζώνη και τον ύπνο από τις εννιά το βράδυ. Ανεκτό, αλλά μικρής σπουδαιότητας.