Dim Mak Records Sampler 2003 - I'm Like A Stepping Razor Don't You Watch My Size I'm Dangerous
Όπως δηλώνει και ο τίτλος, πρόκειται για μια συλλογή - δειγματολόγιο των πρόσφατων κυκλοφοριών (από το Νοέμβριο '02 μέχρι το καλοκαίρι '03) της Καλιφορνέζικης ανεξάρτητης εταιρείας Dim Mak από το Hollywood.
Ο Ασιατικής καταγωγής Steve Aoki, ιδρυτής και ιθύνων νους της Dim Mak, δανείστηκε το όνομα της εταιρείας από μια τεχνική του kung-fu και φαίνεται ότι κάπως έτσι αντιλαμβάνεται και την DIY (do it yourself) φιλοσοφία, αλληγορικά και οπωσδήποτε ρομαντικά. Το sampler αυτό δίνει μια καλή εικόνα που έχει φτάσει σήμερα, επτά χρόνια αφότου ξεκίνησε να βγάζει επτάιντσα άγνωστων τοπικών hard-core groups από ένα δωμάτιο φοιτητικού ξενώνα συνδυάζοντας την μουσική με τις συνηδητοποιημένες πολιτικές θέσεις, καθώς συνόδευε τα βινύλια με ένθετα φυλλάδια ακτιβιστών, στοχαστών, κλπ.
Το σημερινό roster της Dim Mak εντυπωσιάζει. Ο disco-punk βαρύς synth-θόρυβος των Dance Disaster Movement κοντά στον ήχο των Liars, οι electro πειραματισμοί και ο επαναληπτικός θόρυβος των Paradise Island, οι παραμορφωμένες κιθάρες στο βαρύ garage των The Gossip (live ηχογράφηση), η 80's αισθητική των Miracle Chosuke συνδυασμένη με έντονα riffs και πειραματική ψυχεδέλεια, ο αναρχικός no-wave θόρυβος των Die Monitr Batss. Ένα σύντομο ξέσπασμα καθαρής ενέργειας και garage παραμόρφωσης από τους Phantom Pregnancies προλογίζει το emo-garage των Pretty Girls Make Graves και συνέχεια με τον βρώμικο art-punk garage ήχο των Panthers και τους ατμοσφαιρικούς και ψυχεδελικούς From Monument To Masses με post-rock βλέψεις. Ακολουθούν οι Kills στο ήδη γνώριμο μινιμαλιστικό garage ύφος τους που διασκευάζουν Captain Beefheart με τις κιθάρες να παραπέμπουν στους Kinks, το garage-blues των Von Bondies, το blues-soul-garage μίγμα των Pearlene, πριν βρεθούμε σε πιο ήρεμα νερά με το ηλεκτρικό blues των Mr. David Viner και τον σχεδόν παραδοσιακό blues και ενισχυμένο με σαξόφωνο ήχο των Soledad Brothers και φινάλε με την soul-garage καταιγίδα των Tokyo Sex Destruc-tion να παραπέμπει στον Jon Spencer για να κλείσει ο δίσκος με το ανθεμικό power pop-rock των Bluebird, έχοντας διανύσει πολύ μεγάλη απόσταση στα δεκαέξι τραγούδια του.
Ταχύρρυθμη περιήγηση λοιπόν σε ολόκληρο σχεδόν το σύγχρονο αμερικανικό underground τοπίο, πραγματικά το sampler αυτό παρουσιάζει εντυπωσιακό εύρος αλλά και εκλεκτικό ρεπερτόριο και αποδεικνύει ότι η Dim Mak όχι μόνο βρίσκεται στην αιχμή του σημερινού ροκ αλλά και διαδραματίζει ενεργό και καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση και εξέλιξη των νέων τάσεων. Μερικά από τα ονόματα που παρουσιάζονται είναι ήδη γνωστά, άλλα βρίσκονται καθ' οδόν και τα υπόλοιπα περιμένουν να τα ανακαλύψουμε.
Αξίζει να σημειωθεί η παρουσία μερικών δυσεύρετων τραγουδιών (οι Kills με ένα b-side από το ντεμπούτο τους 'Black Rooster EP' καθώς έχουν ήδη μετακομίσει στην Matador, οι Pretty Girls Make Graves με ένα b-side από το πρώτο τους επίσης EP). Ξεχωρίζουν επίσης οι Tokyo Sex Destruction, οι Miracle Chosuke, οι From Monument To Masses αλλά και οι υπόλοιποι δεν υστερούν.
Συνολικά, μια ενδιαφέρουσα όσο και ενημερωτική συλλογή με πολλά διαφορετικά αλλά ιδιαίτερα ακούσματα ανάμεσα στα οποία καθένας εντοπίζει επιμέρους προτιμήσεις, δίσκος όμως που στέκεται και σαν σύνολο έτσι όπως τα τραγούδια είναι τοποθετημένα σε σχεδόν θεματική σειρά ενώ, ταυτόχρονα, εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο τον σκοπό του, να δείξει δηλαδή το σημερινό πρόσωπο της Dim Mak Records και να αποκαλύψει τον πραγματικό συνδετικό κρίκο όλων αυτών των ήχων. Όπως λέει ο Steve Aoki, οι μπάντες έρχονται και φεύγουν, τα ιδανικά επαναπροσδιορίζονται, η κινητήρια δύναμη όμως είναι η μουσική και το πάθος.