Μ' αρέσει αυτή η εικόνα: Κυριακή μεσημέρι, δίπλα από το παράθυρο (πραγματικό και όχι εικονικό), γκρίζα, χειμωνιάτικη διάθεση του καιρού, η τούγια στο μπαλκόνι σε πρώτο πλάνο και το δένδρο του πεζοδρομίου σε δεύτερο, να κυματίζουν ανάλαφρα στον άτακτο ρυθμό του αέρα και ένα σταχτί περιστέρι να κόβει βόλτες στα κλαδιά, που προσπαθούν να κρύψουν την γύμνια τους με τα πρώτα φύλλα τους. Και αυτά, δεμένα με το διασκευασμένο θέμα του Albinoni, που κλείνει την τρίτη συλλογή της σειράς «ETHNIC». Μια ακόμη συλλογή, που περιτυλίγει εθνικ ιδιαιτερότητες με λουστραρισμένη ηχητική παραγωγή, γεγονός που προσδίδει μια ομοιομορφία στις συνθέσεις. Τώρα το κατά πόσο αυτή η ομοιομορφία είναι ευχάριστη ή ενοχλητική, εξαρτάται από τα γούστα σου.
Μία διαφορά, από τις δύο προηγούμενες είναι ότι η «ETHNIC 2001 ODYSSEY», είναι περισσότερο ελληνοκεντρική. Οι τρεις από τις δεκατρείς συνθέσεις, έχουν να κάνουν είτε με ελληνική μουσική, είτε με έλληνες μουσικούς. Συγκεκριμένα, οι AVATON που συνεργάζονται με τη NATACHA ATLAS στο 'Yeranos', είναι δικά μας παιδιά, όπως και η Γλυκερία που τραγουδά μαζί με τον OMAR FARUK TEKBILEK το 'Shinanai' (και ξυπνάει μέσα σου την ήπια τσιφτετελού), ενώ οι AKOU με την βοήθεια του dj CAM, ξεδιπλώνουν ένα ευφάνταστο remix του παραδοσιακού μας ύμνου κατά της ρυπαρότητας 'Γιάννη μου το μαντήλι σου, γιατί είναι λερωμένο'.
Το άλμπουμ ξεκινά με JUNO REACTOR και τη σύνθεση 'Masters of the Universe' με trance-εθνικ ρυθμό. Ακολουθεί το 'Kirwani' με JOLLY MUKHERJEE και MADRAS CINEMATIC ORCHESTRA, που συνδυάζει τάμπλας, έγχορδα και breakbeat. Στο 'Yeranos', η NATACHA ATLAS κάνει επίδειξη φωνητικών ικανοτήτων, ενώ το 'La Muher de Terah' και το 'Asiatronic', συνδυάζουν την εξωτική μαγεία με την σύγχρονη τεχνολογία. Το 'Shinanai' έχει μία εισαγωγή με ακουστική κιθάρα που δεν σε προδιαθέτει για το τι θα ακολουθήσει και επίσης το break πάλι με ακουστική κιθάρα, δίνει μια περίεργη χροιά στο τραγούδι. Το 'Murder on the Orient Express' χαρακτηρίζεται από τη γραμμή του ακορντεόν, το reggae ρυθμό και τα επιθετικά ανδρικά φωνητικά. Το 'Homebase' αλληθωρίζει προς chill-out μεριά, με τα κρουστά όμως να δίνουν υποχθόνια ενέργεια στον ρυθμό. Η ανατολίτικη μελωδία με την οποία ξεκινά το 'Cleopatra in New York', σου κλέβει την καρδιά και τα αυτιά, ενώ για το 'Yanni mou', τα είπαμε παραπάνω. Η παρουσία των λατρεμένων UP, BUSTLE & OUT προσθέτει πόντους στη συλλογή, κάτι που δεν συμβαίνει και με τις pop στιγμές του NITTIN SAWHNEY. Η έξοδος από τη συλλογή γίνεται μέσω του θέματος του Albinoni, και είναι ένα ακόμη ενδιαφέρον σημείο στην εβδομηνταπεντάλεπτη περιήγηση στην σύγχρονη (mainstream) εθνικ σκηνή.