Μοιραία, η πρώτη αντίδραση σε τέτοιου είδους εγχειρήματα είναι η καχυποψία. Φαίνεται όμως ότι εδώ η περίπτωση διαφέρει, για μια σειρά από λόγους: πρώτα, απουσιάζουν τα ονόματα - κράχτες, εκτός από τους Tindersticks που είναι και το μοναδικό ευρύτερα γνωστό όνομα εδώ. Συμμετέχουν βέβαια πολλοί και αξιόλογοι όπως οι Silkworm, Magoo, Solex, Yuppie Flu, Fuck, Future Pilot Aka, Bardo Pond, Oranger, Lenola, Comet Gain, Trumans Water κλπ, η ευρύτερη απήχηση των οποίων όμως είναι αμφίβολη. Ύστερα το μέγεθος, καθώς το διπλό cd με τα 36 τραγούδια κάνει δύσκολη την προσέγγιση αλλά και η προέλευσή του από την Homesleep, μια μικρή ιταλική εταιρεία. Τέλος βέβαια το ίδιο το αντικείμενο, οι Pavement, που δεν κατάφεραν ποτέ στην δεκάχρονη περίπου ιστορία τους να περάσουν στο mainstream και παρέμειναν για πάντα οι "άρχοντες" του underground.
Οι Pavement φυσικά δεν χρειάζονται συστάσεις. Μαζί με τους Sebadoh χρεώνονται την πατρότητα όλου του κινήματος της lo-fi αισθητικής των αρχών των 90's και την έκταση της επίδρασής τους μπορεί να αντιληφθεί οποιοσδήποτε παρατηρήσει πόσο οικείος ακούγεται σήμερα ο ήχος τους, ακόμη και για κάποιον που τους γνωρίζει μόλις τώρα.
Την αγάπη και τον σεβασμό του εξομολογείται και ο Daniele (αφεντικό της Homesleep) "επιμελητής" του project, ο οποίος αφού εξασφάλισε την έγκριση του Scott "Spiral Stairs" Kannberg, συνεργάστηκε με πάρα πολλούς και από διαφορετικές χώρες που επιθυμούσαν να συμμετάσχουν, χωρίς να απουσιάζει βέβαια και η ιταλική συμμετοχή με τους Yuppie Flu, Perturbazzione, Julie's Haircut, κλπ αλλά και σχεδόν όλο το ρόστερ της Homesleep.
Το πρώτο cd ανοίγει με το "This Is A Souvenir" των Spearmint, original τραγούδι που γράφτηκε ειδικά για να προλογίσει το Tribute: music has the power to make you remem-ber exactly how you felt at a certain point in your life και μουσική υπόκρουση που εξελίσσεται σε πανηγυρική ατμόσφαιρα, στίχος που μάλλον συνοψίζει το πνεύμα του Tribute, καθώς φαίνεται ότι είναι φτιαγμένο από fans που έχουν "ξεκοκκαλίσει" ολόκληρη την δισκογραφία των Pavement. Έτσι, παρότι το εύρος της δισκογραφίας των Pavement εκπροσωπείται ικανοποιητικά είναι φανερή η ιδιοσυγκρασιακή επιλογή των τραγουδιών, καθώς η πλειοψηφία (περισσότερα από τα μισά) επικεντρώνεται στα πρώτα χρόνια και τα δύο πρώτα τους lp ("Slanted and Enchanted" και "Crooked Rain, Crooked Rain"), με τραγούδια παρμένα ακόμη και από τα σχεδόν άγνωστα και οπωσδήποτε δυσεύρετα πρώτα singles τους ("Slay Tracks", "Demolition Plot J-7" και μερικά που δεν περιλαμβάνονται ούτε και στις επίσημες δισκογραφίες τους), αλλά και από την παράλειψη προφανών επιλογών για χάρη άλλων (αντί για το "Stereo" επιλέγεται το b-side του single, "Winner Of The").
Στις 35 διασκευές ξετυλίγεται ολόκληρη παλέτα, από την φωτεινή electro-pop των Solex στον κιθαριστικό θόρυβο των Fivehead, από την 60's ψυχεδέλια των Comet Gain στους πιστότερους Garlic, από τα ορχηστρικά κρεσέντο των Boxstep στους ψυχεδελικούς πειραματισμούς των Quickspace, τον πειραματικό electro θόρυβο των Fonda 500 και την σκοτεινή εκτέλεση των Sparesnare, εκτελέσεις λιγότερο ή περισσότερο πιστές που συνήθως βρίσκονται ανάμεσα στους Pavement και το ιδιαίτερο ύφος καθενός χωριστά, μερικές μπορεί να ξενίσουν (C Kid, Scream C Baby) και άλλες να απογοητεύσουν (Air-port Girl) τους fans, με το δεύτερο cd να υπερέχει στα σημεία και τις διασκευές των Fu-ture Pilot Aka vs Colditz (στα ινδικά), Trumans Water, Fuck, Appendix Out, Silkworm οπωσδήποτε να ξεχωρίζουν.
Συνολικά ένα project ενδιαφέρον και με καλές προθέσεις που διατηρεί μια περίεργη συνοχή, ενώ καταφέρνει να αναδείξει και άλλες διαστάσεις στα τραγούδια των Pavement. Αρνητικό σημείο είναι οπωσδήποτε ο μεγάλος όγκος που οδηγεί αναπόφευκτα και στον πλατειασμό με αδιάφορες εκτελέσεις να απειλούν να θάψουν τις καλύτερες στιγμές, υπερβολική προσφορά που μπορεί και να κουράσει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι τρείς (!) εκτελέσεις του "Here" (Number One Cup, Tindersticks, Lunch-box), διαφορετικές και ιδιαίτερες όλες, πλην όμως πλεονασμός. Ίσως εδώ να ισχύει η φράση του Keith Richards: ξέρω ότι έχω γράψει ένα καλό τραγούδι όταν υπάρχουν περισσότεροι από ένας τρόποι να το παίξω.