Αυτόγραφο

Travel Mind Syndrome - East Acton To Saint Friday

Τα ερεθίσματα και οι ιστορίες πίσω από τα τραγούδια και τους τίτλους σε... απευθείας μετάδοση. Επιμέλεια - Παναγιώτης Σταθόπουλος



TMS

 

Ανάμεσα στις stadium rock εκτάσεις των U2 όπου απλώνονται οι αντηχούσες κιθάρες του Edge, την μελωδική μεγαλοπρέπεια των Coldplay υπό το ευφορικά ανεπτυγμένο αισθητήριο της pop γραφής, τα synth riffs των Pulp ακολουθούμενα από μια Britpop πιστότητα, τον δυναμικό λυρισμό των Muse και το γρέζι των Pearl Jam συναντάς τους γηγενείς Travel Mind Syndrome. H χρυσή τομή των καταβολών τους αφήνει παρακαταθήκη για το μέλλον τους το EP East Acton To Saint Friday και σαφέστατα πάσης φύσεως υποσχέσεις. Η συνολική τους αντίληψη περί μουσικότητας πηγάζει κατά κύριο λόγο απ' την διαφορετικότητα των μελών τους, μερικά εκ των οποίων συμμετέχουν και σε άλλα άξια αναφοράς εγχώρια projects όπως οι Afformance και Tango With Lions. Μετά από ένα διετές πέρασμα και απ' τα ποτισμένα με ηχητική ιστορία βρετανικά χώματα, το πενταμελές σχήμα εγκαταστάθηκε πλήρως στα καθ' ημάς δρώμενα. Ο λόγος για τη συνέχεια, λοιπόν, στους ίδιους και στα όσα έχουν να μας εκμυστηρευτούν για τον δίσκο τους και την εν γένει δραστηριότητά τους. Πιέστε το play... - Π.Σ.

 

 

Το 'East Acton to Saint Friday' EP πήρε τον τίτλο του θέλοντας να περιγράψουμε την διαδρομή απ' το East Acton στην Αγία Παρασκευή. Από εκεί που ξεκίνησαν να γράφονται μερικά από τα κομμάτια μέχρι εκεί που ολοκληρώθηκαν και ηχογραφήθηκαν. Είναι ένας DIY δίσκος αφού όλη την διαδικασία της ηχογράφησης την κάναμε μόνοι μας σε ένα σαλόνι στην ουσία. Η περίοδος των ηχογραφήσεων ήταν μια από τις αξέχαστες στιγμές της μπάντας. Με αυτή την κυκλοφορία, αν και πρώτη για την μπάντα, έκλεισε ένας μεγάλος κύκλος.

Τα τραγούδια

"Breeze of Light":
Με το εναρκτήριο κομμάτι του ΕΡ δείχνουμε την μελωδική πλευρά μας. Ατμοσφαιρικό και συνάμα δυναμικό, το κομμάτι πρωτογράφτηκε στο Λονδίνο, αλλά ολοκληρώθηκε στην Αθήνα, καλοκαιράκι, σε μια βεράντα στην Αγ. Παρασκευή, εκεί που ηχογραφήσαμε και το εν λόγω ΕΡ. Το κομμάτι μιλάει για το τι συμβαίνει στο μυαλό ενός ατόμου κατά την διάρκεια ενός ονείρου, όπου ύστερα από μια ηλεκτρική εκκένωση, κοινώς - flash, ανακτά μνήμες ενός παλιού έρωτα και αυτό τον οδηγεί σε μια διαρκή αναζήτηση αυτού του προσώπου. Το κομμάτι κορυφώνεται, όπως και οι καταστάσεις στο όνειρο του ατόμου...

"Sex, Drugs and Alcohol":
Η ώρα περασμένες 1:00 am, σε κάποιο προβάδικο, τζαμάρουμε και μας βγαίνει το κομμάτι. O Φίλιππος ανάμεσα σε πρόχειρους στίχους, επαναλαμβάνει sex and drugs and alcohol are the best things in the world... Αργότερα μας καθησυχάζει, ότι αν και φτάνει στην κρίσιμη ηλικία των 27, δεν έχει κάποια εξάρτηση, αλλά θυμάται την εξάρτηση των Άγγλων σ' αυτό το τρίπτυχο κάθε Παρασκευή και Σάββατο.. 9-5 δουλειά, πίεση, ρουτίνα, εξάρτηση, ξέσπασμα.

"It Feels so Right":
Τρίτο κομμάτι για το ΕΡ, με ωραίο groove το οποίο εναλλάσσεται με πιο ατμοσφαιρικά περάσματα. Η επαφή ενός μουσικού με τον ακροατή και το αντίστροφο μπορεί να γίνει έντονη και η συγκίνηση που νιώθει ο μουσικός όταν παίρνει την ανάλογη ενέργεια από το κοινό, δεν μπορεί παρά να τον κάνει να νιώθει πάρα πολύ καλά, πάρα πολύ 'σωστά'.

"Back in the Hole":
Το πιο 'άγριο' κομμάτι του ΕΡ. Με δυνατό ρυθμό και πλήκτρα να δεσπόζουν, το κομμάτι 'βαράει' και σε προκαλεί ακόμα και για headbanging. Τουλάχιστον στα live ίσως είναι το κομμάτι που βοηθάει τη δημιουργία αυχενικού συνδρόμου.. τελικά, πολλά τα σύνδρομα που μαζεύονται. Είναι οργισμένο κομμάτι και τα έχει βάλει με όλους αυτούς που θέλουν να σου προξενούν προβλήματα, που δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους, που σου τρώνε την ενέργεια, τον χρόνο και εν τέλει κανείς δεν τους χρειάζεται...

"For Your Love":
Αυτό το κομμάτι από την αρχή ήταν ξεχωριστό. Bossa nova στοιχεία, χαλαρό και αεράτο καταλήγει σε ένα πολύ δυνατό και συναισθηματικά φορτισμένο κομμάτι. Ένας ανεκπλήρωτος έρωτας ή μια ερωτική απογοήτευση είναι κάτι το οποίο ενέπνευσε, εμπνέει και θα εμπνέει καλλιτέχνες σε όλες τις μορφές τις τέχνης και είναι κάτι που όλοι έχουν βιώσει.

"Under the Moonlight":
Και το ΕΡ κλείνει με ένα ήσυχο κομμάτι, μελωδικό και ατμοσφαιρικό, κυριολεκτικά γραμμένο κάτω από το φως του φεγγαριού. Γράφτηκε στο ίδιο μπαλκόνι που έγινε και η περισσότερη δουλειά για το 'East Acton to Saint Friday'. Τελευταίο κομμάτι, αφού περιγράφει ένα καινούριο ξεκίνημα, την ολοκλήρωση ενός κύκλου και την αρχή μιας νέας περιόδου...σαν τον κύκλο της σελήνης.



East Acton

 

Και οι ερωταπαντήσεις

Ποια αντιμετώπιση ψάχνει ένα νεοφερμένο γκρουπ στην σύγχρονη καλλιτεχνική πραγματικότητα της Ελλάδας;

Με δύο λέξεις, τη σωστή. Οι μπάντες που το κοιτούν σοβαρά, πίστεψέ με κάνουν πολύ μεγάλη προσπάθεια να αποδώσουν το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα και αυτό θα πρέπει να αναγνωριστεί κάποια στιγμή. Η καλλιτεχνική πραγματικότητα της Ελλάδας, ιδιαίτερα για αγγλόφωνες μπάντες και καλλιτέχνες είναι λίγο απογοητευτική.

Πως μπορούν οι εντός συνόρων στόχοι να επεκταθούν και να ενταχθούν σε μια ομαλή μετάβαση στην ταυτόχρονη δραστηριοποίησή σας στην αλλοδαπή;

Με καλό προγραμματισμό και με επιμονή. Το ίντερνετ βοηθάει πολύ σε αυτό βεβαίως.. Και έπειτα, με μια πηγή εσόδων.. σπόνσορες, Υπ. Πολιτισμού, τοκογλύφους, δάνεια, Προ-πο, Κίνο, παράνομες δραστηριότητες.. ότι μπορεί να βρει ο καθένας.

Γιατί και μέσα από ποια διαδικασία επιλέχθηκε το artwork του EP σας; Tι είδους μήνυμα φέρει;

Με την διαδικασία ότι ήταν το μοναδικό που είχαμε και το επιμελήθηκαν τα παιδιά από την Catch The Soap, όπου τρέχουν και ένα πολύ ικανό γραφιστικό τμήμα. Δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο μήνυμα, είναι μια νοσταλγική εικόνα από το Λονδίνο, για το γεγονός ότι περάσαμε 2 χρόνια εκεί, παίξαμε, γνωρίσαμε νέα πράγματα, γράψαμε κάποια κομμάτια, μερικά από τα οποία είναι και στο δίσκο.

Πόσο δύσκολο είναι να μεταφερθεί επί σκηνής το υλικό του δίσκου σας; Παίρνουν άλλη τροπή τα κομμάτια στην ζωντανή παρουσίασή τους ή μεταφέρονται αυτούσια όπως τα συναντάμε στο ηχογράφημα;

Δεν είναι καθόλου δύσκολο. Τα γράψαμε και με αυτή την φιλοσοφία. Δεν είναι υπερφορτωμένα και διαφέρουν σε λεπτομέρειες στα live. Η μεγάλη διαφορά είναι ότι στα live είναι πιο δυνατά, με πολύ ενέργεια, πιο ροκ και αυτό λόγω του ότι είναι εντελώς άμεση η επαφή με τον ακροατή.

Συμμερίζεστε την άποψη που υποστηρίζει ότι "το καλό συγκρότημα φαίνεται πάνω στη σκηνή";

Ναι! Μόνο στην σκηνή φαίνεται το καλό συγκρότημα...