Dope on plastic 5
File Under: strange electro sounds
Επιστροφή μετά από αρκετό καιρό στις ιδιόμορφες ηχητικές απολαύσεις της στήλης Dope On Plastic. Και αυτή τη φορά την τιμητική του έχει ο... υπόγειος ηλεκτρονικός ήχος, μιας και επιμένει να μας... ξεκουράζει από την παρατεταμένη ανία της μουσικής πραγματικότητας. Αυτές είναι οι τελευταίες μας ηχοπροτάσεις, αλλά και μια πρώτη γνωριμία με μερικά σημαντικά ονόματα του χώρου.
Beroshima: Pornography Of Performance (2001 Muller Records)
O Frank Muller ξεκίνησε το project των Beroshima στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 90, οπότε και ίδρυσε το πρώτο του label με το συμπαθές όνομα 'Acid orange'. Γρήγορα κατάφερε να πάρει πρώτη θέση στο αναπτυσσόμενο ακόμη τότε γερμανικό techno και όταν πια ίδρυσε την Mueller Records, τα club της πατρίδας του είχαν πολλές φορές δονηθεί από underground dance hits με τη δική του υπογραφή. Το 'Pornography Of Performance' LP κυκλοφόρησε τους πρώτους μήνες του 2001 και είναι ένα έξοχο δείγμα 100% χορευτικού ήχου με DIY άποψη και επαγγελματικού επιπέδου αποτέλεσμα. Κατά βάση ένας techno δίσκος που τρέχει σε γρήγορες ταχύτητες και κερδίζει άπειρους πόντους από την επαφή του με το electro feeling των 80ς (πάλι;), όπως το καθόρισαν κυρίως οι μεγάλες σκοτεινοβιομηχανικές μπάντες της εποχής. Το P.O.P. είναι ένας σκληρός χορευτικός δίσκος που υπενθυμίζει τη διαφορά ανάμεσα στον αυθεντικό techno club ήχο και στην ποσότητα της σαβούρας που κατά καιρούς φτάνει στα αυτιά μας. Η πορνογραφική διάθεση των δημιουργών του ξεκινάει από τον τίτλο και συνεχίζεται στην ονομασία τους, αλλά και την αίσθηση που προκαλούν ορισμένα από τα κομμάτια. Κορυφαία στιγμή του το αποκαλυπτικό dance anthem 'World-wide-whore', που δίνεται σε δύο διαφορετικά remix και περιέχει το κάτωθι δίστιχο «I want you to stay, but you want me to pay'. Μια ηλεκτρονική ερωτική μπαλάντα για το πληρωμένο τηλεπικοινωνιακό sex. Ο κύριος Muller έχει αγγίξει κορυφή σε αυτό το σημείο! Σημαντική λεπτομέρεια: κάπου στο εσώφυλλο αναγράφεται η φράση «Gentlemen take polaroids»... (δίσκος μνημείο των Japan!). Κάτι τέτοια είναι που σε λιώνουν! Intelligent δονήσεις για... περίεργα γούστα! (7/10)
Barbarella: The Art Of Dance (Warner 1992)
Ιστορικής σημασίας ηχογράφηση από τα early 90s, που επιτέλους επανακυκλοφόρησε πέρσι (καθώς το είχαμε χάσει για χρόνια) και επιτέλους αξιωνόμαστε να το παρουσιάσουμε. Πίσω από το όνομα Barbarella κρύβεται φυσικά ο εργατοπατέρας του γερμανικού techno, Sven Vath, που αποφάσισε μερικά χρόνια πριν να αφιερώσει ένα αθάνατο dance έπος στην Jane Fonda, που ήταν η Barbarella στην θρυλική ομώνυμη ταινία. Για έναν τέτοιο σκοπό δεν απαιτείται οποιοδήποτε κομμάτι και ο Vath τα κατάφερε να δημιουργήσει το κατάλληλο. Το 'Barbarella' είναι ένας πανέξυπνος συνδυασμός της electro disco αισθητικής που πρεσβεύει η ταινία, με τον κιτσάτο φουτουρισμό και τις μετρονομικές επιταγές του techno, αλλά μάλλον πρέπει να το ακούσετε για να καταλάβετε καλύτερα. Κομμάτι απόλυτα αντιπροσωπευτικό της εποχής του, κρύβει μέσα του (στις διάφορες εκδοχές του που θα βρείτε εδώ μαζεμένες) ότι έγινε και δεν έγινε στον χορευτικό ήχο την τριετία 90-93. Ένα απόλυτο must για το dance τμήμα της δισκοθήκης σας, που αν μου το φέρετε σε βινύλιο πληρώνω όσο όσο! Τιμή και δόξα στον Sven Vath!!! (9/10)
Various: Future Groove Collection (mixed by Force Mass Motion) (Future Groove/ Mute 2001)
Πόσο γαμημένα έξυπνος, προχωρημένος, καλόγουστος και γάτα είναι ο Daniel Miller, το αφεντικό της Mute Records δηλαδή; Απαντώ: όσο δε μπορούμε να φανταστούμε εμείς οι κοινοί θνητοί (πήρε και τον Kid 606 στην ομάδα του!). Αν ένας άνθρωπος αποφασίσει να ακούει και να αγοράζει μόνο δίσκους που έχουν να κάνουν με τη Mute να είστε σίγουροι ότι θα έχει μια άψογη δισκοθήκη και πως δεν θα αισθάνεται καμιά έλλειψη. Ακόμη μια απόδειξη για αυτό είναι η Future Groove Records, η τελευταία επινόηση του... ομίλου Mute. H Future Groove είναι και επισήμως το club τμήμα της Mute. Η Novamute και η Plus8 φροντίζουν να μας φέρνουν σε επαφή με την ερευνητική άποψη της ηλεκτρονικής σκηνής η Future Groove υπόσχεται να μας χορέψει για τα καλά. Μαζεύοντας υλικό από δεκάδες dance labels ανά τον πλανήτη μέσα σε ένα μόλις χρόνο κατάφερε να δημιουργήσει αίσθηση με τις κυκλοφορίες της. Κύριος σκοπός της εταιρίας είναι να φέρνει στην επιφάνεια τα underground dance trax που ακούμε, αλλά ποτέ δεν βλέπουμε και αγοράζουμε (εκτός κι αν είμαστε επαγγελματίες DJs και δη απόλυτα εξειδικευμένοι.). Για τον καταναλωτή είναι ότι πρέπει μιας και η αγορά δωδεκάιντσων από κάθε απίθανο dance label της γης, με ίδια έξοδα μεταφοράς μάλλον γρήγορα θα σας οδηγήσει σε οικονομική κατάρρευση. Μια εταιρεία που δημιουργήθηκε αρχικά για να κυκλοφορήσει ένα samling record πάνω σε υλικό των Yazzo και μαζεύει τώρα τις πρώτες της κυκλοφορίας σε μία συλλογή. Από τα δύο πρώτα releases στα τέλη του 1999 (Aircom και Τungsten), έως τις αρχές του 2001 με την κυκλοφορία του εκπληκτικού 'Lucid' από τον Bristol-ιανής καταγωγής house DJ Grayson Shipley η Future Groove έδειξε διάθεση για άνοιγμα σε διαφοροποιημένα ηχητικά μονοπάτια. Πάντα στα πλαίσια βέβαια της μουσικής των club... για αυτό και καλά είναι να πλησιάσουν οι μυημένοι και μόνο (και όταν λέμε club μουσική δεν εννοούμε τα remix στο 'Silence' και τη Βανδή, έτσι; Ούτε καν τον Rui Da Silva). Μιλάμε για ανελέητο under the ground clubbing... μωρά μου! (7/10)
K.Hand: "Detroit-History" Part 1 (Tresor 2001)
Με αναρίθμητες κυκλοφορίες σε αντιστοίχου αριθμού labels η γλυκούλα Keli Hand -από το Detroit- ούτε χθεσινή είναι, ούτε προσφέρεται για αρπαχτές στο αυθαίρετο club που έχετε στήσει σε κάποιο χωράφι της Χαλκιδικής. Έχει περάσει από Maffia Records, K7, Astralwerks, Warp, Tresor, Distance... και αλλού και τώρα την συναντάμε και πάλι στο νούμερο 168 του καταλόγου της Βερολινέζικης εταιρείας. Για πάνω από δέκα χρόνια στηρίζει και προωθεί την techno-house φήμη του τόπου της και έρχεται να το επισφραγίσει με αυτή την πανηγυρική κυκλοφορία. Στα b.p.m. αυτού του δίσκου γιορτάζεται με μαθηματική ακρίβεια η ιστορία της σκηνής του Detroit, με αφετηρία έμπνευσης το Detroit Electronic Music Festival και ειδικότερα το σαββατοκύριακο εκείνο του έτους 2000, που πάνω από 1,5 εκατομμύριο κόσμος μαζεύτηκε στους δρόμους της Motor City. Η Keli Hand καταγράφει τη μουσική ιστορία της πόλης της μέσα από καινούργια κομμάτια που συνοψίζουν το ότι έγινε και προγεύονται αυτό που έρχεται. Techno, house, tech-house, funk, electro και ambient βρίσκονται παρόντα στα πλατό και τα μηχανήματα της Keli και το 'Detroit History Part 1' ανταποκρίνεται ιδανικά στον τίτλο του. Ισορροπώντας ανάμεσα στον εγκέφαλο και το σώμα η μουσική της Keli Hand την υποστηρίζει απόλυτα όταν μας καλεί να... «stay inderground" (8/10)