Micture 01

Downliners Sekt, Hana, Matthew Dear

Η νέα μας στήλη που θα παρουσιάζει - προτείνει δίσκους (και όχι μόνο) από την ηλεκτρονική + dance σκηνή. Του Άρη Μπούρα



DownlinersDownliners Sekt
Meet The Decline

(Creative Commons Attribution)

Τους Downliners Sekt τους ανακάλυψα τυχαία, σουλατσάροντας στους αχανείς, δαιδαλώδεις διαδρόμους του internet, και αστραπιαία μου κέντρισε το ενδιαφέρον η αινιγματική, ιδιοσυγκρασιακή τους στάση και αισθητική. Υιοθετώντας το όνομά τους - κατά κύριο λόγο - από το "Down The Line" του Roy Orbison, κομμάτι του 1956, και εδρεύοντας στην αξιολάτρευτη Βαρκελώνη, το ντουέτο των Downliners Sekt, απελευθερώνει τέσσερις ιδιαίτερες συνθέσεις, που κινούνται στην ευρύτερη πλευρά του πειραματικού - ως επί το πλείστων - ηλεκτρονικού ήχου. Κλειστοφοβικοί, αλλά πιο φωτεινοί από παραγωγούς όπως ο Burial, με αργόσυρτα beat που άλλοτε μου φέρνουν στο μυαλό hip hop παραγωγούς - τύπου Alias - αποδομώντας κάθε τυπική έννοια τοιαύτης της μουσικής, αφήνουν να διαρρεύσουνε ζεστές μελωδίες, την ώρα που επιδίδονται σε πάσης φύσεως πειραματισμούς. Παραμορφωμένα, διακοπτόμενα φωνητικά που αναβλύζουνε μια γλυκιά και συνάμα απόμακρη παιδικότητα, λουπαρισμένες κιθάρες, ambient ατμόσφαιρες, post rock επιρροές που μου θυμίζουν από Mogwai έως Giardini Di Miro. Αφαιρετικοί και θεατρικοί, νομίζω θα αρέσουν και στους πιο σκληροπυρηνικούς, που περνάνε ώρες ολάκερες, χαμένοι στους απόκοσμους ήχους σχημάτων όπως οι Autechre ή οι Pan Sonic. Κάπου στο βάθος νομίζω ότι ακούω τη μετενσάρκωση της Tracey Thorn, ένα τρένο ξεκινάει, αφήνοντας πίσω του εικόνες, μνήμες. Για όσους ενδιαφέρονται, το συγκεκριμένο EP προσφέρεται σε ψηφιακή μορφή - χωρίς αντίτιμο - από το site του σχήματος, ενώ για τους λάτρεις του βινυλίου, κυκλοφορεί - παράλληλα - και το αντίστοιχο 12". (7)

www.downliners-sekt.com



HanaHana
Hana

(Granny Records)

Το ντουέτο των Hana, δηλαδή οι Thanasis Papadopoulos και Thanos Bantis, αμφότεροι μέλη των Good Luck Mr Gorsky, ανήκουνε στα 4-5 ελληνικά σχήματα που τους τελευταίους μήνες τυγχάνουν ιδιαίτερης αποδοχής από τον - μουσικό - τύπο. Ορμώμενοι από τη Θεσσαλονίκη και κυκλοφορώντας το πρώτο επίσημο LP τους (το ep ίσως φωτογραφίζει καλύτερα ετούτη εδώ την κυκλοφορία, με τις πέντε συνθέσεις να τρέχουν στ' αυλάκια του 12"), αγκαλιάζουνε σπασμωδικά τον dance ήχο, χωρίς όμως να λησμονάνε τις πειραματικές προεκτάσεις των παράλληλων δραστηριοτήτων τους. Άλλωστε, αυτός - ίσως - να ήτανε κι ένας από τους λόγος που τους οδήγησε θριαμβευτικά, με το "Tate", στο εικοστό πέμπτο tapper του περίφημου Wire. Από κει κι έπειτα, έχω γυρίσει αρκετές φορές - θα έλεγα - το βινύλιο των Hana στο πικάπ μου, και αυτό που διαισθάνομαι, είναι ότι η μουσική τους, από τη μια θα δυσκολέψει ιδιαίτερα τους φίλους της καθαρά χορευτικής μουσικής, που επιθυμούνε κάτι πιο στρωτό και μελωδικό, και από την άλλη είναι αρκετά πιθανό να κουράσει, όσους εστιάζουνε σε πιο mid tempo πειραματικά ακούσματα, απέχοντας από επαναλαμβανόμενα beats per minute. Αφαιρετικοί, με αρκετά minimal προσέγγιση, φέρνουνε στο προσκήνιο αναλογικά συνθεσάιζερ, δείχνουν ιδιαίτερη συμπάθεια στη λουπαριστή techno αλά Richie Hawtin, καθώς και σε ηχητικές ασκήσεις τύπου Output Recordings. Το σέξι εξώφυλλο το βρίσκω ολίγον παράταιρο, αλλά παρόλα αυτά πετυχαίνει - μάλλον - απόλυτα το σκοπό του. (7)

hana-melodie.blogspot.com



DearMatthew Dear
Slowdance EP

(Ghostly International)

Ο Matthew Dear είναι από εκείνες τις δυσεύρετες περιπτώσεις καλλιτεχνών, όπου τυγχάνει ιδιαίτερης αποδοχής απ' ολόκληρο σχεδόν τον μουσικό κόσμο, χάρη στις - πάντα - προσεγμένες, ευέλικτες και - κατά καιρούς - ευφάνταστες κυκλοφορίες του. Εξαιρετικός DJ, πολυπράγμων μουσικός παραγωγός και άνθρωπος που διαποτίζει τη μουσική του με αρκετές δόσεις ρομαντισμού, και δη σκοτεινότροπου (βλέπε και gothic), ισορροπεί ανάμεσα στην rock και την techno, τη disco και την punk, στραγγαλίζοντας την pop τόσο, ώστε να κυλήσει στις φλέβες σου δίχως περαιτέρω δισταγμούς.

Έχει τώρα λίγες ημέρες, όπου μετά το αρκετά καλό - αλλά κατώτερο ίσως των προσδοκιών - "Black City", συγκεντρώνει διάφορα - κατά κύριο λόγω - remix, δίνοντας την ευκαιρία σ' ένα all star team, να παρουσιάσει τη δική του οπτική, σε κομμάτια του περσινού του άλμπουμ. Έτσι, το Slowdance EP, που μόνο ep δε θυμίζει με τα δέκα του κομμάτια και την 55λεπτη ανάπτυξή του, ξεκινά με ένα μεθυστικό αργόσυρτο νανούρισμα, και ευθύς αμέσως σε βάζει στο ρυθμό και το -νοητικό - dancefloor, με τον Mark E (χωρίς το Smith), να πλάθει απλοϊκά, αλλά ουσιαστικά, το "Little People (Black City)", μετατρέποντας το σ' ένα αργόμπιτο house θρίαμβο, και χαρίζοντάς στον Βρετανό παραγωγό ένα συμβόλαιο, για το επερχόμενο - πρώτο του - άλμπουμ στη Ghostly International του ιδίου του Matthew Dear. Η ποιο αδιάφορη ίσως στιγμή έρχεται νωρίς, με το dub remix του Sascha Dive στο προαναφερθέν κομμάτι και με την λουπαρισμένη - γερμανικής σχολής - techno του να δίνει πάσα στο υπέροχα σαγηνευτικό "Slowdance", όπου εκτός από την αυθεντική του version, υπάρχει και στην παιχνιδιάρικη, τιγκαρισμένη στα lsd εκτέλεση των Μπρουκλινέζων Bear In Heaven. Έπειτα, προσγειώνεσαι στον μελαγχολικό και γκρίζο κόσμο των How To Dress Well, και σε μια νωχελική εκτέλεση του "Slowdance", όπου τα δάκρυα, οι απόκοσμες φωνές και κραυγές, συμπλέουν με τον άκρατο ερωτισμό και λυρισμό του νεαρού που πέρσι, μας ξάφνιασε - θετικά - με το ντεμπούτο άλμπουμ του.

Γαλλική house και disco πινελιές από τον Todd Edwards για τη συνέχεια, ο οποίος τραβάει την κουρτίνα λιγάκι, αφήνοντας να περάσει φως και μια - αλά Avalanches - μελωδική ευθυμία, φανκίζουσα disco από ένα αγαπημένο παιδί της Ed Banger, τον Παριζιάνο Breakbot. Κλείνοντας, το μεγάλο αστέρι της παγκόσμιας dance σκηνής, ο πιτσιρικάς Nicolas Jaar, προσφέρει ένα μάλλον κατώτερο των προσδοκιών remix, καθότι μας έχει συνηθίσει σε εκπληκτικές κυκλοφορίες, ενώ το δικό μου προσωπικό high light, έρχεται από ένα outsider και το ντουέτο των Photocall από το LA. Το "You Put A Spell On Me" μετατρέπεται σ' έναν electro house δυναμίτη, με τα συνθεσάιζερ να φέρνουν ανατριχίλες στη ραχοκοκαλιά και τα φωνητικά του Matthew να με κάνουν ν' αναρωτιέμαι, ποιος τελικά θα έπρεπε να είναι το support act στην φετινή περιοδεία των Interpol. (8)

http://matthewdear.com