Ο αφρός των ημερών #3
Για αρχή να σας στείλω σ' ένα διαδραστικό τραγουδάκι (κάντε κλίκ σε κάθε «μουσικό» μόλις συμπληρωθεί το κουαρτέτο), και αφού χορέψετε με τον Μπούς στη συνέχεια μπείτε στο site του Amon Tobin και παίξτε τις λούπες του άλμπουμ "Supermodified" με όποιον τρόπο θέλετε.
Πρώτα πρέπει να παραδεχτείτε, ακόμα και οι κολλημένοι ροκάδες, ότι η μουσική ωφελήθηκε προσαρτώντας την τεχνολογία σαν βοήθημα στις εξερευνήσεις της. H ζωγραφική, λογοτεχνία, ποίηση, λιγότερο. Ο κινηματογράφος, η video art πολύ, αλλά η μουσική τα μέγιστα. Η ίδια η οργάνωση της δομής της μουσικής αλλάζει λόγω της δυνατότητας του υπολογιστή να ανασυνθέτει, να παίζει ολόκληρα κανάλια ανάποδα, να χρησιμοποιεί θορύβους και ήχους του περιβάλλοντος. Χρόνια λοιπόν τώρα ηλεκτρονικά μουσικά φεστιβάλ τύπου SONAR (Βαρκελώνη) παράλληλα με τις μουσικές εκδηλώσεις διοργανώνουν σεμινάρια, στρογγυλά τραπέζια, εκθέσεις πού αφορούν τις νέες τεχνολογίες. Κάτι λοιπόν που είναι πάγια κατάσταση στο εξωτερικό, γίνεται επιτέλους στην Θεσσαλονίκη, έστω κι αν αυτό αφορά τον κινηματογράφο.
Οι εκδηλώσεις του e-magic, διοργανώνονται στο πλαίσιο του 43ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (12 - 16 Νοεμβρίου 2002 στο Μύλο [αίθουσα Ξυλουργείου] από τις 11πμ έως τις 11μμ, όπως και στις εγκαταστάσεις του λιμανιού. Θα παρουσιάσουν το φάσμα της καλλιτεχνικής δημιουργίας που αναπτύσσεται στο διαδίκτυο, με έμφαση στους τομείς των οπτικοακουστικών και interactive εφαρμογών.
Όπως λένε οι διοργανωτές του, το e-magic 2002 θα επιχειρήσει να φέρει σε επαφή το κοινό του Φεστιβάλ με τα οπτικοακουστικά δρώμενα στον κυβερνοχώρο και να ανοίξει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, διάλογο για τις αναπτυσσόμενες νέες μορφές εκφραστικών και επικοινωνιακών μέσων.
Κύριο θέμα του τα υπερ-μέσα (hypermedia). Ο όρος προήλθε από δύο άλλους, υπερ-κείμενο (hypertext) και πολυ-μέσα (multimedia). Σημαίνει μια ανοιχτή δομή μη γραμμικά διασυνδεδεμένων κείμενων στα οποία έχουν προστεθεί στοιχεία πολυμέσων, όπως ήχος, εικόνα, video. Αυτό που διαφοροποιεί τα υπερ-μέσα από τα πολυμέσα είναι ακριβώς η ανοιχτή τους δομή και τα πρακτικά απεριόριστα διαδραστικά τους χαρακτηριστικά που απορρέουν από το γεγονός πως υπάρχουν και λειτουργούν στο περιβάλλον του διαδικτύου.
Αυτά με λίγα λόγια, περισσότερα στο site του Φεστιβάλ. Θα τους τσεκάρουμε επί του έργου ελπίζοντας σε συνέχεια και στα της μουσικής.