Please, smile Mr. Dark!! #11
Το πόσο σημαντικές ήταν οι ηχογραφήσεις που έκαναν οι γερμανοί Contriva τον Αύγουστο του 2000 στην Villa Qrella κανείς μας δεν μπορούσε να εκτιμήσει. Μέχρι τον περασμένο Μάρτη όπου ολοκληρώθηκε η μίξη τους από τον Ralf Hammermeister και κυκλοφόρησαν σε 12'' EP από την βερολινέζικη Lok Musik. Και ανακαλύψαμε ότι πρόκειται για μια σημαίνουσα διασκευή του 'The Things You Said' (των Depeche Mode, σύνθεση M. L. Gore), στην πρώτη πλευρά και μια ακόμη ενότητα τεσσάρων δικών τους συνθέσεων, υπό τον τίτλο 'Four Tunes', στην δεύτερη.
Έκρυβε δε και μερικές αναπάντεχες εκπλήξεις, τις οποίες δεν είχαμε κατά νου ότι θα μπορούσαν να συμβούν. Όπως την συμμετοχή στα φωνητικά του Jeff Tarlton, ο οποίος αφήνεται να αποδώσει, συνοδεία τους φυσικά, το 'The Things You Said'. Φαίνεται ότι μπάντες όπως οι ιστορικοί Viv Akauldren, το συγκρότημα που ο Jeff Tarlton συμμετείχε πίσω στα 80's, βρήκαν βαθιά απήχηση στην γερμανική ιδιοσυγκρασία, ισχυρισμό που έχουμε πάρα πολλά στοιχεία για να αποδείξουμε πλέον. Εξάλλου αν θυμάμαι από τα συνοδευτικά του 'Astral Years' CD album, το πρώτο προσωπικό του στην Delerium Records (το 1995), κάπου στα εκεί μέρη περνάει τον χρόνο του τώρα ο Jeff Tarlton (εκεί δεν είναι το Βερολίνο;), οπότε στατιστικά μια συνεργασία με ένα γερμανικό συγκρότημα (και μάλιστα συντοπίτες) ήταν εντός προγνωστικών. Το ερώτημα ήταν ποιοι θα ήταν αυτοί και τώρα που ξέρουμε την απάντηση, γιατί ήταν αυτοί.
Η διασκευή πάντως κρατεί πολλά και αλλάζει άλλα τόσα από το πρωτότυπο και είναι σπουδαία σε σύλληψη. Γεγονός που χρεώνεται και στους δύο βέβαια.
Στα οργανικά θέματα της δεύτερης πλευράς οι Contriva δίνουν μια πολύ καλή αναθεώρηση του post / kraut rock, με τις αναγκαίες ηλεκτρονικές, μετρονομικές, παρεμβάσεις και την ξερή παραγωγή που προωθεί υπόγεια και στεγνά τα όργανα, με κορυφαία στιγμή το 'The Key'. Έτσι και αλλιώς το κίνητρο για να βρει κάποιος το παρόν είναι χαραγμένο στα αυλάκια της πρώτης πλευράς και λέει πολλά.
Ξέρω ότι οι πρώτες κόπιες του Fractal Press vol.3 issue 128 διατέθηκαν στο καλοκαιρινό Rockwave Festival και από τότε έχει παρέλθει χρόνος μηνών. Μην επιτρέψετε όμως στον εαυτό σας να μείνει χωρίς μια κόπια του 'Underworld d.Tales Vol.13', της σειράς που συνοδεύει τα τεύχη του περιοδικού εδώ και κάμποσα χρόνια και που αυτήν την φορά συνεχίστηκε με ένα εξαιρετικό 7'' single των 2 By Bukowski, με υπότιτλο 'There Are No Friendly Civilians - They Drew First Blood'.
Ο βασικός συνθέτης τους Γιώργος Μαλαμίδης αναφέρει ότι πρόκειται για πρώιμο υλικό του συγκροτήματος, ηχογραφημένο σπιτικά κάπου μέσα στο 2000 και προσθέτω εγώ με όλον τον πειραματισμό που οι 2 By Bukowski έδεσαν με την pop, αναζητώντας ακόρεστα σημάδια από μια άλλη διάσταση. Τα τρία θέματα, με τίτλους : 'Elvis Has Left The Fuckin' Building - I'll See You In Hell', 'Welcome To Biohazard Level 4' και 'Not Even For All The Tea In China, καταγράφονται ως ακόμη ένα στάδιο στην μουσική εξέλιξη αυτού του τόπου και ταυτόχρονα ένα εξαιρετικό δείγμα σύγχρονης γραφής, με ακόμη μεγαλύτερες βλέψεις - εκπληρωμένες, κατά ένα μέρος μόνον από ότι φαίνεται - στο έξοχο φετινό ντεμπούτο CD album τους στην θεσσαλονικιά Poeta Negra. Οι προδιαγραφές που έθεσαν οι 2 By Bukowski στην εγχώρια μουσική πραγματικότητα αποτελούν συνολική πρόκληση, η οποία πολύ δύσκολα θα ξεπεραστεί. Και για να μην αδικούμε (και ξεχνούμε ταυτόχρονα) το πρόσφατο παρελθόν, δώστε την ευκαιρία που δικαιούται στο 'He Knows That In The Shadows Someone Is Making The Elements Bleed', περσινό 12'' EP στην Liquefaction Empire από το Norwich, το οποίο όμως χρειάζεται να κοπιάσετε λίγο για να το αποκτήσετε (πεντακόσιες κόπιες). Μαθαίνουμε επίσης ότι ολοκληρώθηκαν οι ηχογραφήσεις ενός EP με (προσωρινό;) τίτλο 'Marvels And Strange Terrors' (πάλι από την Poeta Negra προς τα τέλη του χρόνου), καθώς και η κυκλοφορία ενός 3'' CD στην Teleran Records (από το Hong Kong), σε πεντακόσιες κόπιες επίσης και με δύο ανέκδοτα τραγούδια, πιθανώς.
(Παρά τον λόγο, η στήλη του Βασίλη Παυλίδη στο Fractal Press - Clinamen - είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες στον εγχώριο τύπο. Και κάποτε έπρεπε να γραφτεί αυτό!).
Η μέχρι σήμερα προσφορά της αθηναϊκής Pop Art Records διακρίνεται από σοβαρότητα, τόλμη, μεράκι και πρωτοπόρες ιδέες. Έτσι δεν μας εξέπληξε, τόσο όσο κάποιους άλλους δηλαδή, η απόφασή της για την έκδοση μιας σειράς από επτά 7'' singles (σε βαρύ βινύλιο), κάτω από τον γενικό τίτλο 'Kontakt Series' - ένα κάθε δύο μήνες.
Το ιδιαίτερο και σημαίνον της επιμέλειας είναι ότι όλα τα 7'' singles είναι split (ένα εγχώριο και ένα ξενόφερτο όνομα), με αποκλειστικές για την περίσταση ηχογραφήσεις - εφόσον βγαίνει έτσι, κυκλοφορούν σε αυστηρά τριακόσια εξήντα πέντε αριθμημένα αντίτυπα και ο κάθε αγοραστής συμμετέχει στο δικό του αποφασίζοντας για το εξώφυλλο που αυτός θέλει να έχει. Πως; Διαλέγοντας από μια φωτογραφική έκθεση που βρίσκεται στον τοίχο του Vinyl Microstore ποια από τις πάρα πολλές φωτογραφίες σε kontakt format 4x6 cm επιθυμεί. Επιλογή ξεχωριστή για τον καθένα, μα καθόλου εύκολη!
Ήδη έχουν βγει τα πρώτα τρία νούμερα της σειράς, τα οποία αποτελούνται από αυτά των Yellow 6/2 By Bukowski, Flowchart/Vel. και Mus/Coti.
Αυθόρμητα δε αναπολήσαμε τις εποχές που ένα 7'' single ήταν μουσικό γεγονός μεγάλης βαρύτητας και σημασίας, τόσο για τα συγκροτήματα - αφού διάλεγαν τα καλύτερά τους κομμάτια για να γεμίσουν τις δύο πλευρές του και γιόρταζαν αναλόγως την έκδοσή του - όσο και για τις εταιρίες που τα έβγαζαν. Άντε τώρα να δώσω σε κάποιον που δεν έζησε κάτι ανάλογο να καταλάβει γιατί μισώ την απρόσωπη και άχρωμη σχέση με τα CD singles, που τα αντικατέστησαν! Η χάρη τους μάλιστα έφτασε μέχρι τα δισκάδικα της Rough Trade στο Λονδίνο (και από το mail order τους σε όλον τον μουσικό κόσμο), γεγονός καθόλου τυχαίο βέβαια.
Ήδη το δια-δίκτυο έχει μπει στο σκόπευτρο της αμφισβήτησης, της κριτικής και των αναλύσεων. Και όντως είναι και δική μου γνώμη ότι έχει αποτύχει σε πάρα πολλά πράγματα και σε άλλα τόσα έχει σταθεί πολύ μικρότερο των προσδοκιών αρκετών από μας. Όμως από την άλλη είναι και επιτυχώς υπεύθυνο για πολλές και σημαντικές γνωριμίες με διάφορα μακρινά πράγματα, άλλοτε δυσπρόσιτα.
Πως αλλιώς θα υπήρχε τόση ευκολία και ανοιχτή επαφή με ιδεολόγους, σαν αυτούς της bumbleBEAR Records, μιας εταιρίας αποθέωσης του Do It Yourself. Και θέλει περισυλλογή για να μετρήσει κάποιος την σημασία σε καιρούς αχαλίνωτης κερδοσκοπίας του να διαβάζει σε ένα μουσικό προϊόν την φράση : music sounds best when it's free, όπως στις εκδόσεις του The Free Label, παρακλάδι της μητρικής εταιρίας. Όσοι μάλιστα ήταν
μιλημένοι και πρόλαβαν μια από τις πρώτες εβδομήντα πέντε κόπιες του αθηναϊκού fanzine Sense 19 (ήταν το καλοκαιρινό του τεύχος), θα είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν την δωρεάν (σε CD-R) συλλογή με τίτλο 'bumbleBEAR friends & family: volume 1'. Για τους υπόλοιπους αρκεί να στείλουν $2 (τα ταχυδρομικά δηλαδή) στην διεύθυνση : bumbleBEAR Records, PO Box 750904, Forest Hills, NY 11375, USA και θα σας την στείλουν. Φτιάξτε επίσης ελεύθερα κόπιες-αντίγραφα και χαρίστε την σε όσους αισθάνεστε φίλους.
Αν πρέπει να γράψω και δύο λόγια για το περιεχόμενό της (σπάνιες ηχογραφήσεις, δοκιμαστικά από επερχόμενες κανονικές κυκλοφορίες, outtakes, κ.α.), τότε θα εκθειάσω τις μουσικές προτάσεις κάποιων άγνωστων ονομάτων - που μέσα σε λίγα λεπτά αποκτούν σημασία και σπουδαιότητα - όπως αυτά των Koko And The Future, Vetran, Fabu, Mike Skinner και Dj Dij.
Στην ιστο-σελίδα της εταιρίας θα βρείτε και επιπρόσθετες πληροφορίες, αλλά και τις κυκλοφορίες όλων των παραπάνω και πάμπολλων ακόμη, σε συμβολικές τιμές. Θα σας συμβούλευα όχι μόνον να την επισκεφτείτε, αλλά να επιδιώξετε και μια επαφή γνωριμίας στην διεύθυνση : www.bumblebear.com
PLAY-LIST στήλης (το βαρόμετρο της έσω εντροπίας μου) :
1. THALIA ZEDEK - Been Here And Gone
2. C17H19NO3 - Terra Null 2CD
3. PETER MURPHY - Alive Just For Love 2CD
4. MOLASSES - Madness (Conversation With My Sanity) CD EP
5. STARSAILOR - Alcoholic CD Single
10/10/2001