Φabrikated Trio for Sonic (Wasted) Youth Arts + Culture

Συνέντευξη με το τρίο που είναι υπεύθυνο για τη μουσική της ταινίας Wasted Youth. Του Κώστα Καρδερίνη


Φ a b r i k aΣπαταλημένη νιότη, ξόδεμα και δόσιμο. Μια πόλη, το κλεινόν άστυ, ζωγραφισμένη με το μεταμοντέρνο τίτλο Wasted Youth. Τρεις μουσικοί ορίζοντες, με μάτια κι αυτιά που περιστρέφονται τρακόσες εξήντα μοίρες και ψάχνονται τηλεσκοπικά, την έντυσαν με τους ήχους της. Η Φ a b r i k a που έστησαν έκανε αισθητή την παρουσία της στο περασμένο 7ο Synch Festival του 2010 [In Synch with Knowledge! Workshop με θέμα To Sound Design και η σημασία του στη σημερινή εποχή]. Κι αν όλ' αυτά μοιάζουν αινιγματικά, γεμάτα γρίφους, διαβάστε παρακάτω την εξήγησή τους.

MiC:: Που οφείλει το όνομά της η Φ a b r i k a Sonic Arts; Στις Φάμπρικες του Τσιτσάνη, σ' αυτήν του Μαρκόπουλου, στην ελληνική ταινία του '60 [Η Κόμησσα της Φάμπρικας, 1969, με τη Φόνσου και τον Ληναίο] ή στις καταλήψεις βιομηχανικών χώρων [φάμπρικα υφανέτ];

Φ:: Το όνομά μας οφείλεται στο ότι είμαστε έναν πολυδιάστατο δημιουργικό στούντιο με μεγάλο εύρος εργασιών, από τη δημιουργία και παραγωγή original μουσικής για διαφορετική χρήση, την παραγωγή και εύρεση καλλιτεχνικών concepts για φεστιβάλ και events, multimedia εφαρμογές για θεάματα, executive production για διάφορους καλλιτέχνες από διαφορετικά μουσικά πεδία. Είναι ξεκάθαρο τώρα ότι είμαστε μία δημιουργική Φ a b r i k a.

MiC:: Πότε και πώς βρεθήκατε μαζί οι τρεις σας [Στέφανος Κωνσταντινίδης, Δημήτρης Παπαϊωάννου & Νάσσος Σωπύλης]; Είναι παράλληλο σχήμα; Ποιος ο μουσικός ρόλος του καθενός στο γκρουπ. Έχετε άλλες μουσικές ασχολίες ο καθείς ξεχωριστά;

Φ:: Όλοι μας γνωριζόμαστε εδώ και πολλά χρόνια και είχαμε και πολλές κοινές εργασιακές εμπειρίες, πράγμα που μας ώθησε να φτιάξουμε τη Φ a b r i k a πριν 2 χρόνια. Δεν είμαστε ένα μουσικό συγκρότημα με τη συμβατική έννοια, δηλαδή ο ένας παίζει πλήκτρα, ο άλλος κιθάρα κτλ. Ο καθένας έχει τις δικές του "αρετές" και τις απλώνουμε διάπλατα στο τραπέζι για κάθε πρότζεκτ που ασχολούμαστε.

Ο Νάσσος Σωπύλης είναι ο μαέστρος, πολύ ταλαντούχος πιανίστας και arranger, με μεγάλη άνεση στη χρήση τεχνολογικών μέσων.

Ο Στέφανος Κωνσταντινίδης είναι ο ιθύνων νους πίσω από το ηχητικό αποτέλεσμα των παραγωγών της Φ a b r i k a. Ιστορικό πρόσωπο στη Dance κουλτούρα της χώρας μας σαν Electroware, μέλος των Groove Machine και επίσης μέλος των Drog_a_Tek.

O Δημήτρης Παπαϊωάννου είναι ο manager και executive producer της Φ a b r i k a, δεινός συλλέκτης βινιλίων, ένας εκ των δύο δημιουργών του Synch Festival και συνιδιοκτήτης του ΘΡΙ ΣΙΞΤΙ Independent Recordstore.


Wasted YouthMiC:: Τι μουσική παίζει η Φ a b r i k a; Πώς θα τη χαρακτηρίζατε και θα την περιγράφατε; Δώστε μας ένα στίγμα κι ένα δείγμα ηχητικό!

Φ:: Το εύρος μας κυμαίνεται από μουσική για musicals, ποπ μουσική, experimental techno και παράξενες ηλεκτροακουστικές συνθέσεις με προσθήκη αφρικανικών τεχνοτροπιών στα κρουστά και μια τζούρα από τον μεγάλο Baris Manco. Πραγματικά αντιμετωπίζουμε την κάθε πρόσκληση με τη δέουσα προσοχή χρησιμοποιώντας το background μας και το γεγονός ότι δεν είμαστε κολλημένοι σε ένα είδος μας κάνει να νιώθουμε πολύ άνετα, με τους εαυτούς μας πάνω απ' όλα.

MiC:: Και πώς αποφασίσατε να γράψετε μουσική για την ταινία Wasted Youth των Αργύρη Παπαδημητρόπουλου & Jan Vogel; Ήταν ιδέα της παραγωγού εταιρίας; Είχατε παρουσία στα γυρίσματα; Ποιά η εμπειρία σας από μια τέτοια "περιπέτεια";

Φ:: Η πρόσκληση από τους παραγωγούς και σκηνοθέτες ήταν τιμή για εμάς. Όταν είδαμε την ταινία ενθουσιαστήκαμε και με το θέμα αλλά πάνω απ' όλα με την κινηματογράφηση και το θάρρος τους να χρησιμοποιήσουν μη επαγγελματίες ηθοποιούς σαν πρωταγωνιστές.

Αυτό που θέλαμε να κάνουμε συμβάδιζε απόλυτα με αυτό που είχε η παραγωγή στο μυαλό της και το γεγονός ότι χρησιμοποιήθηκαν και κομμάτια άλλων ελλήνων καλλιτεχνών όπως οι The Callas, Larry Gus, Electroware κάνουν το μουσικό κομμάτι της ταινίας άκρως ενδιαφέρον!

MiC:: Έχετε σχέδια για κυκλοφορία του σάουντρακ ή για ζωντανές εμφανίσεις;

Φ:: Για ζωντανές εμφανίσεις θα πρέπει να περιμένετε λίγο ακόμα, όσο για το soundtrack κάτι πλανάται στον αέρα αλλά δε μπορούμε ακόμα να πούμε κάτι στα σίγουρα. Ελπίζουμε πάντως.


WastedYouthMiC:: Πως σας φαίνεται που μια ελληνική ταινία ξεκινάει από το Ρότερνταμ πριν προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες; Πιστεύετε πώς το θέμα της αφορά ένα παγκόσμιο κοινό;

Φ:: Εννοείται! Η γενεαλογική κρίση της κοινωνίας είμαι ένα παγκόσμιο φαινόμενο και το Wasted Youth προβάλει αυτό το θέμα με έναν καταπληκτικά όμορφο και συνάμα σκληρό τρόπο. Επίσης το γεγονός ότι το έργο είναι ένας ακατέργαστος οδηγός μιας πόλης-χώρας που βρίσκεται στα όρια νευρικού κλονισμού και κατάρρευσης σε συνδυασμό με την έξοχη σκηνοθεσία του Αργύρη και του Jan κάνει το Wasted Youth έναν καμβά που παρουσιάζει το τώρα της Ελλάδας, χωρίς περιττά σχόλια και φαμφάρες. Πιστεύω ότι θα έχει μεγάλη παρουσία στα φεστιβάλ ανά την υφήλιο και πραγματικά προτείνω σε όλους στην Ελλάδα να αναζητήσουν την ταινία και να τη δουν.

MiC:: Υπάρχει εξωστρέφεια στην κινηματογραφική και τη μουσική μας παραγωγή ή είναι το Wasted Youth ένα μεμονωμένο φαινόμενο;

Φ:: Όπου υπάρχει ταλέντο, αλληλεγγύη, ρίσκο και όρεξη για πραγματική δουλειά τότε όλα παίρνουν το δρόμο τους στην παγκόσμια αγορά. Και ο κινηματογράφος και η μουσική ανήκουν σε βιομηχανικά πρότυπα ανάπτυξης και πολλές φορές πολλοί από τους κρίκους ανάπτυξης λείπουνε στη χώρα μας. Ας μη χάνουμε χρόνο γκρινιάζοντας γιατί και πως, αλλά ας προσπαθήσουμε να τους δημιουργήσουμε εμείς και όλα θα πάρουνε το δρόμο τους. Αυτή είναι η καλύτερη εποχή για δημιουργία και ας μην ξεχνάμε ότι τα σκατά χρησιμεύουν και ως λίπασμα.

MiC:: Η πολυδύναμη Φ a b r i k a ανταποκρίθηκε στο "δίκαιο αίτημά" μας για ένα-δυο ηχητικά ντοκουμέντα και μας έστειλε τα παρακάτω αποσπάσματα. Κλείνουμε έτσι ιδανικά αυτήν την πρώτη μας γνωριμία μαζί τους.

Route Overload
Collateral
Το τρέιλερ