Frank(ie) Goes to... Greece!
Συνέντευξη του Frank Popp, των Frank Popp Ensemble, στην Ελευθερία Ιωαννίδου
Οι Frank Popp Ensemble αφήνουν για λίγο τη Γερμανία και έρχονται με τον άκρως καλοκαιρινό τους ήχο για δύο συναυλίες στις 6 και 7 Ιούλη, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντίστοιχα. Ο Frank Popp, ο άνθρωπος πίσω από το project των Frank Popp Ensemble, δένει σφιχτά τη γραβάτα του, χτενίζει προσεχτικά την φράντζα του και απαντάει στις ερωτήσεις με την ιδιότητα του αμετανόητου DJ και Mod..
Συνδυάζεις sixties με μοντέρνα ακούσματα, βάζοντας στο μπλέντερ κυρίως soul, garage και funk ήχους. Θα ήθελα να μάθω πώς προέκυψε αυτό το πείραμα. Λατρεύω τον 60s ήχο, ανεξάρτητα από το είδος μουσικής. Η σύνθεση και το μέγεθος της παραγωγής ήταν εκπληκτικά. Για μένα αποτέλεσε μια δημιουργική μουσική επανάσταση, όλη η μουσική σήμερα βασίζεται σ' εκείνη τη δεκαετία. Σχημάτισα τους Frank Popp Ensemble μέσα στο 2000 γιατί μου αρέσουν οι προκλήσεις.. και αυτή ήταν μια πρόκληση να παντρέψω τον σύγχρονο χορευτικό ήχο με 60s soul/rock. Κατάλαβα ότι ο κόσμος έχει ανάγκη να χορεύει με ολοκληρωμένα κομμάτια παρά με απροσδιόριστους ήχους χωρίς αρχή και τέλος. Το 2002, μετά την τεράστια αποδοχή του "Hip Teens" στην Ιταλία, δημιούργησα και την ζωντανή εκδοχή των Frank Popp Ensemble οπότε και ξεκινήσαμε να κάνουμε συναυλίες.
Ποιο από τα δύο υπερισχύει στο τέλος... ο φυσικός ή ο τεχνητός ήχος; Και τα δύο είναι σημαντικά. Για να δουλέψεις με samples και beats χρειάζεσαι έναν υπολογιστή, για να ηχογραφήσεις με κιθάρες ή έγχορδα χρειάζεσαι τη βοήθεια μουσικών.
Στο site σου αναφέρεται ότι δίνεις στον μοντερνισμό ένα καινούριο νόημα.. θα μπορούσες να μου το εξηγήσεις αυτό καλύτερα; Ο όρος 'μοντερνισμός' σημαίνει για μένα να έχεις ανοιχτό μυαλό, να είσαι ανοιχτός σε νέες επιρροές. Να βασίζεσαι στα 60s αλλά να έχεις το βλέμμα στραμμένο στο παρόν! Πολλοί εκπρόσωποι της Mod σκηνής αγνοούν τις σύγχρονες μορφές μουσικής.. όλα πρέπει να προέρχονται από τα 60s, διαφορετικά δεν αξίζουν.. αυτό είναι ανόητο! Ο όρος 'Mod' έχει να κάνει με τον μοντερνισμό και με εκφράζει, ωστόσο μερικές φορές ντρέπομαι να αυτοαποκαλεστώ έτσι καθώς μερικοί Mods είναι φασίστες όσον αφορά στον τρόπο σκέψης τους.. ειδικά στη Γερμανία.
Ο νέος δίσκος "Touch and Go" περιλαμβάνει περισσότερα φωνητικά και ορχηστρικά θέματα σε σύγκριση με τον προηγούμενο "Ride On". Πώς επήλθε αυτή η εξέλιξη; Αποφάσισα να προχωρήσω ένα βήμα παραπάνω προς τη μουσική κατεύθυνση που μου αρέσει. Ακούω κυρίως indie rock και 60s soul, οπότε ήθελα περισσότερο 'πραγματικά τραγούδια'. Ηχογραφήσαμε τον νέο δίσκο τον Φεβρουάριο του 2004 στην Ισπανία. Το σχέδιό μου ήταν να ολοκληρώσω την ηχογράφηση μέσα σε έναν μήνα ούτως ώστε να υπάρχει συνοχή ανάμεσα στα κομμάτια, σε αντίθεση με το "Ride On" που περιελάμβανε τραγούδια τριών χρόνων. Οπότε πήγα στην Ισπανία με τον συμπαραγωγό μου Dave, την τραγουδίστρια Sam, τον κιθαρίστα Lele και τον Juergen που με βοηθάει σε οτιδήποτε χρειαστώ μέσα στο στούντιο, και ηχογραφήσαμε δέκα κομμάτια ενώ το μιξάρισμα το έκανα αρχές του 2005. Η ποσότητα του programming είναι η ίδια, απλά αυτή την φορά δούλεψα πολύ για να κάνω τα κομμάτια να ακούγονται ορχηστρικά.. πχ. δεν υπάρχουν ντραμς, είναι όλα στον υπολογιστή. Προτιμώ τον νέο δίσκο γιατί για μένα έχει περισσότερη ποιότητα και δυναμική.
Το κομμάτι "High Voltage" παίχθηκε στην ταινία 'Password Swordfish' ενώ πολλά άλλα χρησιμοποιήθηκαν σε διαφημιστικές καμπάνιες εταιριών όπως είναι οι BMW, Coca Cola, T-Mobile, Lux, Pringles; υπάρχουν κάποιες στιγμές που αισθάνεστε ότι δημιουργείτε μουσική για τη βιομηχανία της διαφήμισης παρά για εκείνη της μουσικής; Η διαφήμιση είναι κάτι ξεχωριστό. Δεν έχω πρόβλημα με αυτό, αρκεί να μην γίνεται πολύ συχνά. Τα πρακτορεία επιλέγουν τη μουσική μου και πληρώνουν γι' αυτό, οπότε έχω ένα εισόδημα και κατά συνέπεια τη δυνατότητα να προμοτάρω αυτό που δημιουργώ στα Μ.Μ.Ε. Με την πειρατεία στη μουσική σήμερα, μικρά συγκροτήματα σαν εμάς δεν μπορούν να επιβιώσουν από τις συναυλίες και τις πωλήσεις δίσκων.
Το "The World is Waiting" είναι το πρώτο single από το νέο δίσκο... είχατε μέχρι τώρα προτάσεις να χρησιμοποιηθεί σε διαφημίσεις; Όχι, δεν είχαμε μέχρι τώρα προτάσεις για κανένα από τα κομμάτια του νέου δίσκου.
Πώς είναι να είσαι πλέον μέρος μια πολυεθνικής εταιρίας (Universal UK); Μια χαρά.. αρκεί να μην γίνονται ανοησίες και να μην προωθείται η μουσική μου με λάθος τρόπο. Εάν αυτό ισχύει, υπάρχει μια κοινή λογική πάρε δώσε - εγώ χρησιμοποιώ τη δύναμή τους και αυτοί χρησιμοποιούν τη μουσική μου.
Ποιες διαφορές υπάρχουν στο line-up της συναυλίας και της στούντιο ηχογράφησης; Όταν παίζω ζωντανά έχω έξι μουσικούς μαζί μου: Sam Leigh-Brown (φωνητικά), Lele Lugosi (κιθάρα), Roman Aul (κιθάρα), Tino Stoschek (μπάσο), Stephan Mohr (πιάνο & Hammond Organ), Alex Jezdinsky (νραμς) και είμαι κι εγώ με μια φαρφίσα και ένα laptop. Στο στούντιο είμαι μόνο εγώ με την Sam, κάποιες φορές ο Lele, ο συμπαραγωγός Dave, κάποιοι μουσικοί στα έγχορδα ή ακόμη ο Juergen που παίζει μερικές φορές πιάνο.
Γνωρίζω πως είσαι DJ εδώ και μια δεκαετία. Εάν είχες να επιλέξεις ανάμεσα στο project των Frank Popp Ensemble και στο DJing ποιο από τα δύο θα επέλεγες; Οπωσδήποτε θα ήμουν DJ. Ήμουν πάντα DJ και συλλέκτης δίσκων. Αυτό είναι που αγαπώ περισσότερο.