God Is An Astronaut

H μετατροπή του θορύβου σε συνθέσεις μοιάζει με γλυπτική

Μετά από καθυστερήσεις και αναβολές οι ιρλανδοί post-rockers ξανάρχονται για συναυλίες στις δύο, ευκόλως εννοούμενες, πόλεις. Της Μαριάννας Βασιλείου


God is Άμα σκεφτεί κανείς ότι το post rock ξεκίνησε ως ένα είδος που σκόπευε να ξεπεράσει τη νόρμα του rock, είναι εντυπωσιακό το πόσο γρήγορα έχει δημιουργήσει (και υποκύψει) στους δικούς του κανόνες: επαναλαμβανόμενοι ήχοι, μικρές αλλαγές προς την κορύφωσή του, τραγούδια μεγάλα σε διάρκεια, φωνητικά σε ρόλο μουσικού οργάνου. Όχι πώς αυτό είναι απαραίτητα κακό-απλά η επιπλέον δουλειά που έχουν να κάνουν τα post rock συγκροτήματα είναι το να ερεθίσουν τη φαντασία σου, εκτός από το να σου παρουσιάσουν απλά τη μουσική τους. Οι God Is An Astronaut έχουν πετύχει αυτό το επιπλέον και η κουβέντα με τον Niels Kinsella (μπάσο, κιθάρες) το αποδεικνύει.

Έστω ότι εγώ δεν έχω ακούσει ποτέ κανένα κομμάτι σας. Τι θα μου πρότεινες να ακούσω για να πιάσω την ουσία της μουσικής σας;
Δύσκολο αυτό που ρωτάς, γιατί ο ήχος του συγκροτήματος έχει επεκταθεί και εξελιχθεί πολύ από το πρώτα μας άλμπουμ. Θα διάλεγα το "Suicide by Star" από το άλμπουμ "All is Violent, All is Bright", που πάντα είναι κομμάτι κάθε συναυλίας που κάνουμε.

Από όσο ξέρω, πήρατε το όνομά σας από το "Nightbreed" του Κλάιβ Μπάρκερ. Ανάμεσα στο Hellraiser και στο Candyman, ποιο θα διάλεγες και γιατί;
Όντως, από εκεί πήραμε την ιδέα για το όνομά μας, όταν βλέπαμε την κινηματογραφική μεταφορά. Όσο για το ποιος θα κέρδιζε ανάμεσα στο Hellraiser και στο Candyman, εύκολα ο Pin Head και ο στρατός του θα ξέσκιζε τον Candyman με τους χαζογάντζους του.

Υπάρχουν δυσκολίες στο να κάνεις μουσική με τον αδερφό σου-δίδυμο ή μη (σ.σ. τον Torsten Kinsella-κιθάρες και πλήκτρα);
Είχαμε από πάντα πολύ καλή μουσική σχέση μιας και πάντα είχαμε μια πολύ παρόμοια άποψη ως προς το που θέλαμε να πάει η μουσική μας. Έχουν υπάρξει κάποιες διαφωνίες για ορισμένα τραγούδια ή στυλ, αλλά στο μεγαλύτερο μέρος της πρόκειται για μια πολύ ενιαία προσέγγιση και από τους δυο μας και στη συγγραφή τραγουδιών, και στη μουσική παραγωγή και στο artwork.


God Οι συναυλίες σας περιλαμβάνουν προβολή υλικού που το έχετε μοντάρει εσείς οι ίδιοι, μαζί με τον κατάλληλο φωτισμό. Ποιος αναλαμβάνει τη δημιουργία τους και πώς επιλέγετε ποια προβολή ταιριάζει με ποιο τραγούδι;
Έχουμε σταματήσει να χρησιμοποιούμε visuals τα τελευταία χρόνια. Ενώ μας αρέσει πάρα πολύ ο συνδυασμός τους με τη μουσική, αποφασίσαμε να εστιάσουμε στις ζωντανές εμφανίσεις μας και στον ζωντανό ήχο για να δώσουμε βάση στα τραγούδια και στις μελωδίες μας. Νομίζω ότι πολύς κόσμος παρακολουθούσε την οθόνη και δεν άκουγε τη μουσική σε κάποιες από τις συναυλίες μας στο παρελθόν. Με όλες όμως τις πρόσφατες συναυλίες μας είχαμε τις καλύτερες αντιδράσεις από το κοινό.

Είστε επίσης και ανεξάρτητοι ιδιοκτήτες δικού σας label, της Revive Records. Σκέφτεστε να την επεκτείνετε και σε άλλους καλλιτέχνες;
Το label το στήσαμε κυρίως για να βγάζουμε τη δική μας μουσική. Έχουμε βγάλει και άλμπουμ των Butterfly Explosion, αλλά πραγματικά δεν έχουμε χρόνο να κυκλοφορήσουμε και δουλειές άλλων καλλιτεχνών, καθώς είμαστε πολύ απασχολημένοι με τους God Is An Astronaut. Σκέψου ότι παραχωρήσαμε τα δικαιώματα για το "Origins" στην Rocket Girl στην Αγγλία για να μπορέσουμε να επικεντρωθούμε στην περιοδεία και στην ηχογράφηση καινούριας μουσικής.

Τα εξώφυλλα δυο συνεχόμενων άλμπουμ ("God is an astronaut" και "Age of the fifth sun") είναι πίνακες του Dave King. Πώς έγινε αυτή η επιλογή;
Μας άρεσε πολύ η δουλειά του Dave King και αισθανθήκαμε ότι ήταν κατάλληλη και για τα δυο άλμπουμ και ταίριαζε στα τραγούδια χωρίς να τους δίνει τον τάδε ή τον δείνα χαρακτηρισμό.

Έχετε δηλώσει σε συνεντεύξεις σας ότι η μεγαλύτερη επιρροή σας είναι το heavy metal-κι όμως, η μουσική σας διαφέρει πολύ από αυτό! Ποια στοιχεία του heavy metal νιώθετε ότι σας έχουν επηρεάσει;
Μεγαλώσαμε ακούγοντας πολύ το trash metal των late 80's, αλλά τα μουσικά μας γούστα κινούνται σε όλο το φάσμα της μουσικής. Η μουσική μας έχει μεγάλο εύρος επιρροών, από το metal ως την electronica και κάθε τι ενδιάμεσο αυτών. Η metal επιρροή ακούγεται σε κομμάτια όπως το "Calistoga" ή το "Age of the Fifth Sun" και είναι πιο εμφανής στις συναυλίες μας.


God is2 Πώς αποφασίσατε να βάλετε φωνητικά και στίχους για πρώτη φορά στο "Origins"; Η αλλαγή στον ήχο σας (για μένα, το "Origins" είναι πιο πειραματικό, με πολλά ηλεκτρονικά στοιχεία και περνάει εύκολα από την ήρεμη στην άγρια πλευρά) έχει σχέση με το γεγονός ότι το ηχογραφήσατε σαν κουιντέτο;
Σε όλη μας τη μουσική είχαμε χρησιμοποιήσει πολλά φωνητικά, αλλά κυρίως σαν στρώματα ήχου. Στο "Origins", απλά αποφασίσαμε να γράψουμε μερικούς στίχους αντί για σκέτους φωνητικούς βόμβους. Θα έλεγα ότι το άλμπουμ αυτό καθαυτό είναι το λιγότερο ηλεκτρονικό άλμπουμ που έχουμε κάνει, με όλους σχεδόν τους ήχους να παράγονται από κιθάρες και από μοναδικά boutique effect πετάλια. Και ο Gazz (σ.σ. Carr, κιθάρες) και ο Jamie (σ.σ. Dean, κιθάρες/συνθεσάιζερ/πλήκτρα) συνέβαλαν στο δίσκο, πράγμα που αναμφισβήτητα επέδρασε σε αυτόν.

Το "Tempus Horizon" έχει ιδιαίτερη συναισθηματική αξία για μένα, οπότε μπορείς να μου πεις κάποια πράγματα για το πώς το γράψατε;
Το γράψαμε τέλη του 2006, από όσο θυμάμαι. Βασικά είναι το μοναδικό άλλο τραγούδι (εκτός από το "Origins" που έχει στίχους, αν και είναι αδύνατον σχεδόν να τους ακούσεις. Το μπάσο για το δίσκο το ηχογραφήσαμε στην σαλόνι των γονιών μας-ακόμα θυμάμαι τη μπογιά να πέφτει από το ταβάνι. Κι ήταν και η πρώτη φορά που χρησιμοποιήσαμε το Ebow στις κιθάρας για να στηρίξουμε τις χορδές.

Ποια ήταν η δημιουργική διαδικασία που ακολουθήσατε για το "Origins";
Στο "Origins" αλλάξαμε την τεχνική με την οποία γράφουμε τραγούδια. Στα προηγούμενα άλμπουμ θα γράφαμε τα τραγούδια στο πιάνο, στην ακουστική ή στην ηλεκτρική κιθάρα και θα προσθέταμε μετά τα άλλες εξώκοσμα στρώματα ήχου. Αυτή τη φορά όμως ξεκινήσαμε με τα τελευταία. Δημιουργήσαμε ενδιαφέροντες θορύβους, ριφ και ηχητικά τοπία με τις κιθάρες, μαζί με ένα σωρό stomp box. Ήταν πολύ ωραίο το να μετατρέπουμε αυτούς τους θορύβους σε συνθέσεις, έμοιαζε πιο πολύ με γλυπτική. Στα πιο νέα μας τραγούδια έχουμε ακολουθήσει μια μικτή προσέγγιση.

Ίσως να είναι νωρίς να το ρωτήσω, αλλά δεδομένης της κυκλοφορίας του "The Last March", θα έπρεπε να περιμένουμε ένα νέο άλμπουμ σύντομα;
Ναι, θα βγάλουμε νέο δίσκο τον Απρίλιο/Μάιο του 2015. Ήδη σε όλες τις συναυλίες μας παίζουμε ένα νέο κομμάτι από το επερχόμενο άλμπουμ, το "Dark Passenger". Ήδη έχουμε γράψει και σχεδόν ηχογραφήσει πλήρως γύρω στα οκτώ τραγούδια.

Τι σκοπεύετε να μας παρουσιάσετε στις 7 Νοεμβρίου;
Να περιμένετε μια συναυλία υψηλής έντασης που δεν θα έχετε ξαναδεί ποτέ. Πραγματικά ανυπομονούμε να ξαναέρθουμε επιτέλους στην Ελλάδα, έστω και έναν χρόνο αργότερα από ό, τι είχαμε σχεδιάσει.
_____

Οι συναυλίες τους στην Ελλάδα: Παρασκευή 7 Νοεμβρίου στο Principal Club Theatre, Σάββατο 8 Νοεμβρίου στο Gagarin 205. Πληροφορίες εδώ.