Να μιλήσουμε για περουβιανό salsa surf;
Αφήστε το για άλλη φορά. Πείτε μας π.χ. πώς συνεργάζονται Δανοί με Γάλλους και κυκλοφορούν cd σε ελληνική εταιρεία. Της Εύας Κουσιοπούλου
Ένα κουαρτέτο από τη Δανία, ένα τρίο από τη Γαλλία και μία δισκογραφική εταιρία από την Ελλάδα. Οι Halasan Bazar, οι Tara King th. και η Melotron Recordings. Η ανεξάρτητη δισκογραφική ανήκει στον Κώστα Γιαζλά, παλιού γνώριμου πίσω από τον πάγκο του δισκάδικου (και όχι απλά δισκοπωλείου) "Λωτός". Ως άλλος πρωταγωνιστής του ελληνικού "High Fidelity" διαλέγει μέχρι σήμερα μουσικές σε bar του κέντρου και ... τολμά να διοργανώνει συναυλίες, που αργά αλλά σταθερά απέκτησαν το δικό τους κοινό.
To έναυσμα για τη διαδικτυακή συζήτηση μας με τον Fred Rollum Eckoff (Η.Β.), τη Beatrice Morel-Journel (Τ.Κ.), και τον παραγωγό Arnaud Boyer είναι ένας δίσκος psycho-pop, το "Unreleased from 8 ep" με ακυκλοφόρητο υλικό και remixes που κυκλοφόρησε από τη δισκογραφική της Θεσσαλονίκης στα τέλη Οκτωβρίου.
Κάπου εκεί ανάμεσα χώρεσαν η υπέροχη και αρκούντως απομονωμένη Ωβέρνη, ένα καλά κρυμμένο μυστικό της Γαλλίας, το ντουέτο δύο σχημάτων (!), οι groupies των Alla-Las και αισθαντικές φωτογραφήσεις που θυμίζουν παλιοκαιρισμένες καρτ-ποστάλ.
- Το "Unreleased from 8 ep" είναι το υλικό που δεν περιλαμβανόταν στο προηγούμενο άλμπουμ σας "8". Δε θα μπορούσα να μη ξεκινήσω ρωτώντας για τις ηχογραφήσεις και τη συνεργασία σας με τη Σαλονικιώτικη Melotron Recordings.
Beatrice: Tο μεγαλύτερο μέρος των ηχογραφήσεων κράτησε μια βδομάδα τον Ιανουάριο του 2014. Είμαστε όλοι στην πανέμορφη Ωβέρνη, σε μία αρκετά απομονωμένη περιοχή της κεντρικής Γαλλίας, σε ένα τοπικό nightclub των 70'ς με ντισκομπάλες κτλ, το "La Gargouille". Χιόνιζε και εμείς χορεύαμε και γράφαμε μουσική. Mετά χρειαστήκαμε 9 μήνες δουλειάς, ο καθένας μόνος του στο home studio. Ηχογραφήσαμε τα περισσότερα από τα κομμάτια για το νέο EP, εκτός του "Dreaming on" που γράφτηκε μετά. Με τους έλληνες φίλους είμαστε σε επαφή για πολύ καιρό και πλέον συνεργαζόμαστε κιόλας!
Fred: Το "Dreaming on" είναι ένα πείραμα που κάναμε όταν κυκλοφόρησε το "8" και προσπαθούσαμε να γράψουμε ένα τραγούδι μέσω... email! Στο αρχικό αρχείο οι Tara King th. πρόσθεσαν ένα beat, εμείς προσθέσαμε κιθάρες, φωνητικά, πιάνο και το ξαναστέλναμε πίσω. Πρόσθεταν πλήκτρα, τα φωνητικά της Beatrice, ηλεκτρικό μαντολίνο και ξανά πίσω. Ο μπασίστας μας ο Hank έφτιαξε ένα απόκοσμο, ανατριχιαστικό ξέσπασμα στη μέση και ο Henry the Rabbit πρόσθεσε κοντραμπάσο. Το αρχείο... ταξίδεψε πίσω μπρος 5-6 φορές και έτσι ολοκληρώθηκε η σύνθεση.
- Είχατε ένα συγκεκριμένο ήχο/στυλ που θέλατε να κινηθείτε όταν αρχίσατε να δουλεύετε το υλικό;
Beatrice: Είχαμε στο νου μας κάτι σαν... ντουέτο δύο σχημάτων. Αποδείχτηκε καλή ιδέα. Αναμείχθηκαν οι ιδιαιτερότητες του κάθε γκρουπ και έτσι είναι σαν να πρόσθεσες κιθάρες στους Tara King και organ στους Halasan Bazar.
Fred: Ήμουν σίγουρος πως το αποτέλεσμα θα είχε ενδιαφέρον. Έχοντας πάντα στο μυαλό μου τους Nancy & Lee, τον Serge αλλά και ένα twist των Βroadcast, Stereolab κτλ. Τελικά μας βγήκε vintage hippie rock και μας αρέσει! Θέλαμε να αναμειχθούν διάφορα συστατικά της μουσικής μας και να ακούσουμε τι θα προκύψει. Είμαστε αμφότεροι fans της άλλης μπάντας και τελικά συνεργαστήκαμε και το αποτέλεσμα ήταν καλύτερο από ότι περίμενα!
- Πότε αρχίσατε να γράφετε μουσική;
Fred: Στα 17-18 έγραφα καθημερινά 100 άχρηστα τραγούδια. Το να γράφεις τραγούδια δεν είναι μόνο δημιουργία, χρειάζεται να είσαι μεθοδικός και να μπορείς να κάνεις τις ιδέες σου να δουλέψουν. Αυτό μάλλον μου πήρε τον περισσότερο χρόνο.
- Ποια διαδικασία ακολουθήσατε γράφοντας τα τραγούδια σε αυτή την ομαδική δουλειά; Ήταν διαφορετικά από αυτό που κάνετε ως γκρουπ;
Beatrice: Στέλναμε ο ένας στον άλλο μέρος των κομματιών πριν συναντηθούμε. Μετά τα δουλεύαμε κάθε μπάντα ξεχωριστά, παίζαμε, φροντίζαμε τις ενορχηστρώσεις και τα ηχογραφούσαμε. Στους Tara King th., πάντα δουλεύουμε όλοι μαζί ό,τι φέρνει ο καθένας μας. "Χτίζουμε" τα τραγούδια σιγά σιγά μέσα από αυθόρμητες σκέψεις και ιδέες.
Fred: Η μέθοδός μας με τους Halasan Bazar είναι αρκετά διαφορετική. Φτιάχνω πάρα πολύ λεπτομερή demos και τα προβάρω με τη μπάντα για εβδομάδες μετά, πριν να τα ηχογραφήσουμε τελικά. Με τους Tara King διαπιστώσαμε ότι δουλεύαμε πολύ διαφορετικά και ήταν εντυπωσιακό να βλέπεις πώς φτιάχνονται τα τραγούδια με έναν πιο "ανοιχτό" τρόπο.
- Πώς θα περιγράφατε την αισθητική σας; Μου αρέσουν ιδιαίτερα οι μάλλον vintage φωτογραφήσεις σας.
Arnaud: Είναι σαν από ένα παράλληλο σύμπαν. Σαν κάποιος να φανταζόταν στα '60ς ένα διαφορετικό μέλλον. Φουτουριστικό ρετρό!
Fred: Nαι μοιάζουν σαν παλιοκαιρισμένες καρτ ποστάλ από περιοδεία κάποιου σουηδικού γκρουπ στα '70ς. Στην πραγματικότητα πρόκειται για φωτογραφίες που βγάλαμε στη Γαλλία όταν απλώς περνούσαμε καλά με τους Tara King th.
- Έχετε παίξει με τους Allah-Las. Τους αγαπάμε πολύ στην Ελλάδα. Τι θυμάστε από την περιοδεία μαζί τους;
Fred: Καθόμασταν έξω από το κλαμπ και οι Allah-Las μέσα έκαναν sound check. Πέντε έξι κοπέλες μας ρώτησαν αν είμαστε οι Allah-Las. Είπαμε την αλήθεια. Έπρεπε να πούμε "ναι είμαστε". Έχουν άπειρες groupies σε σχέση με εμάς! Για να σοβαρευτώ, με τους Allah-Las μοιραζόμαστε την ίδια μουσική φιλοσοφία. Ήταν τέλειο να παίζουμε μαζί. Λατρεύω τα mixtapes τους στο Reverberation radio. Είμαστε όλοι "σπασικλάκια της μουσικής" και δε μπορείς να βρεις κάθε μέρα κάποιον να μιλήσεις για το περουβιανό salsa surf. Με αυτούς μπορείς. Eίναι σπουδαίοι, σεμνοί. Θέλουμε σίγουρα να ξαναπαίξουμε μαζί τους!
- Υποθέτω σας αρέσουν τα gigs και οι περιοδείες. Κάποιες στιγμές/ φάσεις που θα ξεχωρίζατε;
Beatrice: Τα gigs ήταν η ευκαιρία να ξανασυναντηθούμε και να γνωριστούμε καλύτερα, μας άφησαν ωραίες αναμνήσεις. Ήταν απλά υπέροχο να παίζουμε live τα κομμάτια μας και να μοιραζόμαστε το feedback.
Fred: Κάθε φορά που περιοδεύουμε όλοι μαζί είναι ευλογία και τα shows είναι σούπερ. Θα ξεχώριζα αυτό στην Γκρενόμπλ, σε ένα διαμέρισμα γεμάτο αντίκες και λούτρινα ζωάκια και τις τρεις μέρες που παίξαμε στο Παρίσι. Και το ότι ταξιδέψαμε στη Σουηδία, στο ψυχεδελικό φεστιβάλ Psykjunta, στο οποίο είμαι guest από τον πρώτο χρόνο.
- Ποια θα λέγατε ότι είναι η πιο μεγάλη ανταμοιβή αλλά και το πιο ενοχλητικό πράγμα στο να είσαι καλλιτέχνης;
Arnaud: Ανταμοιβή είναι ότι δημιουργείς, μοιράζεσαι και συναντάς απίστευτους ανθρώπους. Ενοχλητικό είναι το γ***νο το οικονομικό θέμα, που κάνει μερικά πράγματα που θέλεις να κάνεις αδύνατα.
Beatrice: Συμφωνώ. Ανταμοιβή είναι το να δημιουργείς όμορφα πράγματα. Ενοχλητική είναι η συνεχής αίσθηση ή το ερώτημα "μήπως θα μπορούσα να το είχα κάνει καλύτερα;"
Fred: Ο Αrnaud το είπε όπως θα το έθετα. Χαίρομαι τόσο που έχω γύρω μου ανθρώπους που με βοηθούν με το όραμα μου. Νιώθω πραγματικά ευγνώμων για τους μουσικούς που παίζουμε μαζί, τόσο για τη μπάντα μου όσο και για τα μέλη των Tara King.
Οι απογοητεύσεις είναι πολλές. Το πιο άσχημο είναι να αισθάνεσαι ότι δεν έφτασες αρκετά μακριά με τη μουσική σου, να μην έχεις τα χρήματα να κάνεις αυτό που θες και να νιώθεις ότι δε μπορείς να κάνεις ακριβώς αυτό που θέλεις με τη μουσική σου. Όχι σχετικά με την ποιότητα ή το ταλέντο σου, αλλά κυρίως το να κάνεις πράγματα που να φτάνουν στον κόσμο. Ακόμη και αν έχουμε γνωρίσει μια σχετική επιτυχία, είμαστε ακόμη μια μικρή μπάντα και αυτό με ενοχλεί κάθε μέρα.
- Σκέφτεστε να ηχογραφήσετε νέο υλικό σύντομα;
Arnaud: Ήταν ένα υπέροχο "ταξίδι" και συζητάμε για μια επόμενη συνεργασία, μια νέα κυκλοφορία. Για την ώρα όμως δουλεύουμε διαφορετικά πράγματα. Με τους Tara King th. δουλεύουμε το νέο δίσκο, μια συνέχεια του "Hirondelle et Beretta". Επίσης το νέο υλικό των Halasan μιξάρεται αυτό το διάστημα. Θα κυκλοφορήσουν και τα δυο το 2016.
Fred: Είμαστε συνεχώς σε επαφή, σχεδόν καθημερινά και πάντα σχεδιάζουμε να κάνουμε κάτι μαζί. Αν και όταν το επαναλάβουμε θα είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Θα πρέπει να είναι κατάλληλες οι συνθήκες και η μουσική να είναι "εκεί". Ο καιρός θα δείξει...