Harry Elektron
Ερωτήσεις για μια ηλεκτρονική συνομιλία. Απαντήσεις με πολύ πάθος και φόβο μην κοπεί πάλι το ρεύμα και μείνει το κείμενο στη μέση. Αργά το βράδυ οι ιδέες κατεβαίνουν καλύτερα. Η ωραία Ταϊλάνδη [μακριά απ' τα τσουνάμια] γέμισε μπαταρίες κι ανέβασε εμπειρίες. Ο άνθρωπος ορχήστρα θα παίξει με χάρη διασχίζοντας μια έντονα ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα. Συγχρονιστείτε.
Mic:: Πώς αποφάσισες να στραφείς στη λεγόμενη ηλεκτρονική μουσική; Χρειάστηκε να απαρνηθείς την προηγούμενη μουσική σου παιδεία ή ήρθε ως φυσική εξέλιξη;
Harry:: Πάντοτε πρέπει να θυσιάσεις κάτι για να πετύχεις κάτι άλλο. Αυτός εξάλλου είναι και ο νόμος της εξέλιξης. Εξαρτάται βέβαια, τι άποψη έχουμε για τη "θυσία" και αν είναι επαρκές το δυναμικό μας. Δηλαδή αν για παράδειγμα
α) θεωρούμε απάρνηση ή θυσία το να μη χρησιμοποιούμε σε όλα τα κομμάτια ηλεκτρική κιθάρα, μπάσο, τύμπανα
β) παίζουμε σε ένα συγκρότημα για να καλύψουμε τις αδυναμίες μας ή γιατί κάποιοι "φίλοι" μας συμβουλεύουν ότι έχει πιο πολύ ενδιαφέρον να είμαστε πολλοί και τέτοιες "κοινωνικές" μικροπρέπειες - κοινώς μπούρδες
γ) έχουμε ως πεποίθηση ότι μπορούμε να ξεγελάμε τον Εαυτό μην προσφέροντας αυτό που του αρμόζει και συνεχίζουμε να Τον ταΐζουμε "συντηρητικά",
τότε σαφώς είναι δύσκολο να απαλλαγούμε από τέτοιου είδους προσκολλήσεις και να απαρνηθούμε τη μουσική "παιδεία" μας, αλλά... θεμιτό!
Η μουσική, όμως, Παιδεία μας είναι πάντα μέσα μας, είτε παίζουμε με κιθάρες, είτε με υπολογιστές, είτε και με τα δύο... Απλά πρέπει να ΑΚΟΥΣ.
Mic:: Περιέγραψέ μας τον/τους "μηχανισμούς" ή τρόπους σύλληψης και σύνθεσης ενός τέτοιου έργου.
Harry:: Ο βασικός τρόπος σύλληψης είναι ένας και ομοούσιος: Έμπνευση.
Κατά τα άλλα διάφοροι παράγοντες ή παράμετροι που παίζουν ρόλο, είναι συνειρμικού χαρακτήρα, αρκετές τυχαίες δοκιμές (αν και δεν πιστεύω στο τυχαίο με τη γνωστή έννοια), προσήλωση σε μια ιδέα και διάσπαση της στα επιμέρους συστατικά ή και το αντίστροφο (εξέλιξη - ενέλιξη).
Mic:: Πώς βλέπεις την καθιέρωση του Synch, ενός ελληνικού φεστιβάλ ανάλογου του Sonar; Είναι θετική η εμφάνιση νέων μουσικών δίπλα στους διάσημους συναδέλφους;
Harry:: Δεν πιστεύω σ' αυτήν την αντιμετώπιση: -'Είναι έλληνας και χρειάζεται να παίξει δίπλα σε "ξένους" για να "ανέβει"'. Όπως έχουν τα πράγματα για τα επόμενα χρόνια και εννοώ μέχρι το τέλος (που δεν αργεί) της εποχής του σιδήρου, όπου βρισκόμαστε εδώ και περίπου 7 χιλιάδες χρόνια, αυτή που θα επωφελείται είναι... η εμπορική μουσική. Και δεν το λέω γκρινιάζοντας, απλά ως γεγονός. Ο κόσμος πάντοτε αρέσκεται στο εύκολο άκουσμα, γιατί είναι... εύκολο. Αλλά όπως ιστορικά είπε ένας πολύτιμος φίλος: -"Χάρη, το ποσοστό της βλακείας και της εξυπνάδας, είναι το ίδιο παγκοσμίως!!!" Οπότε διαμάντια και σκουπίδια βρίσκονται μέσα είτε στο εμπορικό, είτε στο "underground" τοπίο.
Και για να επιστρέψω στο θέμα της ερώτησης, είναι αδιαμφισβήτητα θετικό το ότι άνθρωποι ξοδεύουν χρόνο, χρήμα και διοργανώνουν τέτοιου είδους παγκοσμίου εμβέλειας γεγονός, για να μπορέσουμε κι εμείς με τη σειρά μας να παρουσιάσουμε το έργο μας.
Mic:: Πώς βλέπεις τη δική σου συμμετοχή σε μια τέτοια, διεθνούς εμβέλειας, γιορτή της μουσικής;
Harry:: Ανυπομονώ να γνωρίσω από κοντά, μουσικούς που δεν έχουμε κοινά ενδιαφέροντα!!! Γιατί με τους άλλους πιστεύω να συναντηθούμε... εκτός αν μας πιάσουν οι ντροπές...
Κι όπως λέει μια παροιμία: όποιος ντρέπεται, κακώς πορεύεται!
Mic:: Ετοιμάζεις κάτι καινούργιο, ειδικά σχεδιασμένο για το Synch; Οπτικό; Ακουστικό; Δώσε μας μια ιδέα; Θα έχει κάποια σχέση με τους Nortke le Sirrah;
Harry:: Κάτι καινούργιο εξ ολόκληρου, όχι. Απλώς τη θέση ενός κομματιού με daiko (γιαπωνέζικα κρουστά), πήρε ένα από τα παλαιοτέρα και πιο δυναμικά. Οι VJs έχουν προσθέσει κάποιες εικόνες. Επίσης η διάρκεια έχει αλλάξει. Από 2 ώρες και 20 λεπτά που ήταν όταν πρωτοπαρουσιάσθηκε στο Μύλο (Φεβ 2005), σε 50 λεπτά. Έτσι λοιπόν: ο Nortke le Sirrah presents 4 instead of ... 7.
Mic:: Υπάρχουν σχέδια για εμφάνιση σε άλλα ανάλογα φεστιβάλ ή για κάποιο ανεξάρτητο live set;
Harry:: Στο προσεχές μέλλον δεν έχει σχεδιασθεί κάποια εμφάνιση. Ίσως κάποια εξαφάνιση... εν ώρα live, θα είχε ενδιαφέρον.
Mic:: Δισκογραφικά ετοιμάζεις κάτι; Να περιμένουμε κάτι σύντομα;
Harry:: Υπάρχει υλικό για τριπλό cd. Από αυτό τα δυο τρίτα είναι ηχογραφημένα. Το μόνο που απομένει είναι να βρεθεί κάποιος με την ίδια τρέλα για να το εκδώσει και να το προωθήσει... Που είναι λοιπόν; Εγώ πάντως θα είμαι εκεί, στο Synch Festival στη 1 Ιουλίου. Προς το παρόν (και για αυτούς που ψάχνουν αρκετά) μπορείτε να αρκεστείτε με το "Ιερόδουλος σοβαρή στη δίκη" (Lyra), που κυκλοφόρησε πριν από έξι χρόνια και περιέχει 5 επισκευές ρεμπέτικου τραγουδιού...
Mic:: Σ' ευχαριστώ και καλή επιτυχία.
Harry:: Τα λέμε!