The kid & eye
"Τον γνωρίσαμε σχετικά πρόσφατα (από τα live του και το διαδίκτυο) με το όνομα Flight36-B. Παρόλο που λίγο μετά την επιβίβαση εγκατέλειψε το όνομα και υιοθέτησε το Kid Flicks, που τον εκφράζει καλύτερα, η πτήση του Hearts Of Gold, μετά από μικρή καθυστέρηση, είναι έτοιμη να απογειωθεί". Αντιγράφω (εν γνώσει της τεμπελιάς μου) απ' το δελτίο τύπου και πατώντας το play αισθάνομαι να εφορμούν κατά πάνω μου δεκάδες πειραγμένες μελωδίες, γόνιμες πειραματικές ιδέες κι αυτοσχεδιασμοί που ελίσσονται χαριτωμένα γύρω από τραγούδια που στραγγαλίζουν την τυπική έννοια της ποπ μουσικής. Ένα ενδιαφέρον, πολύχρωμο πρώτο δείγμα του Kid Flicks, που κυκλοφορεί από την Inner-Ear εδώ και λίγους μήνες και το οποίο στάθηκε αφορμή για να στήσουμε το δημιουργό του στο ατελιέ των ερωταπαντήσεων.
To "Hearts Of Gold" είναι το πρώτο σου ουσιαστικά άλμπουμ ως Kid Flicks. Είσαι ικανοποιημένος από το τελικό αποτέλεσμα; Αν σου δινότανε η ευκαιρία να αλλάξεις κάτι θα το έκανες;
Διαβάζοντας την ερώτηση, μου ήρθε στο μυαλό το τραγούδι του Σαββόπουλου "Νέο Κύμα", που λέει "δεν τα υποφέρω τα τραγούδια μου και προπαντός όταν μου μοιάζουν". Ότι λέει στο κομμάτι - εκτός απ' το "τον εαυτό μου αντιπαθώ" - ισχύει και σε μένα, με τη μόνη διαφορά ότι περνάω μια μεγάλη περίοδο που λατρεύω αυτό που έχω γράψει και το ακούω, κάποιες φορές και σα να είναι ξένο κι εγώ απλά ακροατής, αλλά γράφοντας καινούρια πράγματα δυσκολεύομαι ν' ακούσω τα παλιότερα. Αλλά πάντα τ' αγαπώ και θα μου ήταν δύσκολο να μπω στη διαδικασία να τ' αλλάξω. Είναι σαν τα παιδικά σου ρούχα! Δεν τα πετάς κι ας μη σου κάνουν πια. Ποτέ όμως δε θα έμπαινες στον κόπο να τροποποιήσεις το ρούχο αυτό, ώστε να το ξαναφορέσεις. Άλλος ένας λόγος είναι ότι τα κομμάτια μου γράφονται επί τούτου. Σπάνια ξεκινάω με μια έτοιμη ιδέα. Και για λίγο καιρό προσθέτω/αφαιρώ λεπτομέρειες μέχρι να τα νιώθω να με καλύπτουν.
Τι σημαίνει ποπ για σένα;
Ποπ για μένα σημαίνει, είναι η μουσική που θα μπορούσε να ακούσει και κάποιο απαίδευτο αφτί.
Εάν η μουσική σου επιλεγότανε να ενδύσει μια ταινία επιστημονικής φαντασίας, ποια θα ήτανε αυτή και γιατί;
Δεν πιστεύω ότι θα ταίριαζε η μουσική μου σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας, κι όποια ταινία μου έρχεται στο μυαλό αυτή τη στιγμή δε θέλω να τη χαλάσω βάζοντάς της τη μουσική μου μέσα!
Η βιβλιοθήκη του Χίτλερ, περιελάμβανε - μεταξύ άλλων - το "Δον Κιχώτη", την "Καλύβα του Μπαρμπα-Θωμά", τα "Ταξίδια του Γκάλλιβερ", τον "Ροβινσώνα Κρούσο". Στη δική σου βιβλιοθήκη τι - αναπάντεχα - ενδιαφέρον μπορεί να βρει κανείς;
Έχω πολλά λογοτεχνικά βιβλία παρμένα από τη βιβλιοθήκη της μητέρας μου, η οποία είναι φιλόλογος. Έχει βιβλία τέχνης και design και πολλά comics (τεύχη και paperbacks). Σαν highlights της βιβλιοθήκης μου θα βάλω δύο σπάνια βιβλία για τον Timm Ulrichs, μια μεγάλη μονογραφία του Jeff Koons, δυο συλλεκτικές εκδόσεις του περιοδικού DADDY, ένα τεράστιο catalogue raisonne του CY Twombly και κάποια συμπληρωμένα mini-series από τα πρώτα Hellboy.
Τρία δισκάκια που σ' εντυπωσίασαν μες στο 2011 και θα δώριζες απλόχερα σ' όλο το κόσμο;
Κτίρια Τη Νύχτα - Σημειώσεις Άλυτων Θεμάτων
Soft Moon - Soft Moon
Peaking Lights - 936
Με εξαίρεση τον πρώτο, δεν κόλλησα πολύ φέτος, με κανένα δίσκο του 2011.
Η σχέση σου με τη γραφιστική και τα εικαστικά θεωρείς ότι επηρεάζει τον τρόπο που αντιλαμβάνεσαι τη μουσική; Πιστεύεις ότι εάν επαγγελλόσουνα κάτι διαφορετικό, η συνθετική και εκτελεστική σου πορεία θα οριζότανε διαφορετικά;
Ναι, φυσικά. Είναι αλληλένδετα. Πιστεύω ότι ο νέος τρόπος να φτιάχνεις μουσική, από το σπίτι σου, ηχογραφώντας στον υπολογιστή σου είναι πιο "εικαστικός". Ο μουσικός δεν είχε ποτέ πριν την ευκαιρία να δουλέψει τελείως μόνος του στο "εργαστήρι" του, χωρίς τη βοήθεια κανενός άλλου. Κι έπειτα, δεν είμαστε ακαδημαϊκοί μουσικοί όπως ο Stravinsky ή ο Webern. Είμαστε αυτοδίδακτοι, οι περισσότεροι κι έχουμε ανάγκη από αυτο-ικανοποίηση και αυτο-ψυχανάληση. Θυμάμαι, ο Pollock στην ομώνυμη ταινία έλεγε για τον Gene Crupa και έπαιζε air drums. Αν υπήρχε φθηνός τρόπος ηχογράφησης έναν αιώνα πριν, ίσως είχε πάρει ένα drum kit! (και τώρα σκέφτηκα πόσα χρώματα θα είχε πάνω το kit και πόσο θα κόστιζε τώρα!!!)
Πώς βλέπεις την ελληνική μουσική σκηνή αυτή τη περίοδο; Ονόματα που ξεχωρίζεις χωρίς δεύτερη σκέψη;
Το πρώτο θα απαντηθεί μόνο του 5 με 10 χρόνια μετά.
Ονόματα: Άγγελος κυρίου, Κτίρια Τη Νύχτα, Trashycod, Larry Gus, The Boy, Big Fat Lips, Καραμανωλάκης, Social End Products, Bazooka, Acid Baby Jesus (χωρίς δεύτερη σκέψη).
Εάν η μουσική σου ήτανε σχέδιο τι θ' απεικόνιζε;
Νομίζω ότι είναι ήδη. Αν δει κανείς τις εικαστικές μου δουλειές, πιστεύω ότι χωρίζονται σε κατηγορίες αντίστοιχες με τη σύνθεση των κομματιών που γράφω. Για παράδειγμα κάποιοι πίνακές μου με αρκετά abstract και τυχαία/συναισθηματική σύνθεση διακόπτονται από σημειώσεις, δοκιμές χρωμάτων και μεγάλες ακαθόριστες φόρμες, που φέρνουν σε αυτές του Jean Arp ή του Dubuffet (πολύ θα 'θελα!), μοιάζουν με τις συνθέσεις κομματιών μου όπως το "Anhkein", το πρώτο του δίσκου.
Το πιο τρελό πράγμα που έχεις κάνει μέχρι τώρα στη ζωή σου;
Δε μπορώ να σου πω, γιατί θα με συλλάβουν!
Ποιό είναι το ιδανικό, ευχάριστο Σαββατοκύριακο για σένα;
Ένα τυχαίο Σαββατοκύριακο που δε θα κανονίσω τίποτα, αλλά τελευταία στιγμή θα βρεθώ σε άλλη πόλη ή σε άλλη χώρα!