Όταν κάνουμε κάτι θέλουμε να έχει ουσία και να το εννοούμε
Ο καινούργιος τους δίσκος είναι "ανάσα ύπαρξης στο αγγλόφωνο ελληνικό ροκ", αυτό είχε γράψει σε αυτές τις σελίδες ο Άρης Καραμπεάζης. Η Μαριάννα Βασιλείου επιστρέφει στο θέμα με κάμποσες επιπλέον ερωτήσεις.
Οι Mary's flower Superhead έβγαλαν έναν από τους δίσκους της χρονιάς (τα έγραψε εδώ ο Άρης Καραμπεάζης, να μην επαναλαμβάνομαι) και μιλήσαμε για αυτόν με τον Ηλία Σμήλιο.
Συγχαρητήρια εν πρώτοις για το δίσκο, προσωπικά μπήκε στα καλύτερα μου για το 2018 με την πρώτη ακρόαση. Μπορείτε να μου περιγράψετε τον τρόπο και τις συνθήκες ηχογράφησης;
Σ’ ευχαριστούμε και χαιρόμαστε πολύ που το μαθαίνουμε. Ο δίσκος στην ουσία γράφτηκε πολύ γρήγορα από θέμα συνθέσεων το καλοκαίρι του 2016 και ηχογραφήθηκε live στο studio Polytropon στην Θεσσαλονίκη με πολύ λίγα επιπρόσθετα recordings. Στη συνέχεια τη μίξη και το mastering ανέλαβε ο Χρήστος Μέγας.
Διάβασα ότι ο δίσκος ήταν ουσιαστικά ολοκληρωμένος, αλλά τον πετάξατε το 2015 επειδή δεν σας εξέφραζε και ξαναπιάσατε από την αρχή αυτό που τελικά έγινε το “Wealth”. Πόσο εύκολο είναι να πετάξεις κάτι στο οποίο έχεις επενδύσει χρόνο και έμπνευση; Υπάρχει πιθανότητα να ακούσουμε στο μέλλον κάτι από εκείνο το δίσκο;
Ναι, είχαμε ένα ολοκληρωμένο υλικό, το οποίο όμως δεν το πιστέψαμε. Από εκεί ξεπήδησε και το “Losing Paths” το οποίο μπήκε στη συλλογή “Inn Pop” της Inner Ear. Δεν είναι καθόλου εύκολο να αφορίσεις ένα δικό σου δημιούργημα. Απλά θέλουμε να κάνουμε προσεκτικές κινήσεις σε κάθε μας κυκλοφορία. Δεν είμαστε μπάντα που κυνηγάει να βγάζει δίσκο κάθε δυο χρόνια, οπότε όταν κάνουμε κάτι θέλουμε να έχει ουσία και να το εννοούμε.
Το “Tonight We Sail” έχει ως θέμα του το προσφυγικό, όπως το καταλαβαίνω εγώ. Ενώ οι στίχοι του κουβαλάνε πολύ πόνο και ένταση, η μουσική του είναι χορευτική, μέχρι και χαρούμενη. Η αντίθεση αυτή ήταν μια συνειδητή επιλογή ή απλά «βγήκε» κατά τη δημιουργία του τραγουδιού;
Συνηθίζουμε πρώτα να γράφουμε τη μουσική και μετά να γράφω τους στίχους. Έτσι έγινε και στο “Tonight We Sail”. Η αλήθεια είναι πως με συνεπήρε περισσότερο η επιθετική του αίσθηση παρά η χορευτική του διάθεση. Γενικά πάντως, μας αρέσει όταν συναντάμε τέτοιου είδους αντιθέσεις και αυτός είναι ο λόγος που το επιτρέψαμε να συμβεί.
Το "all" του “All You've Been Waiting” αναφέρεται σε κάτι συγκεκριμένα ή προτιμάτε ο κάθε ακροατής να δίνει τη δική του ερμηνεία σε αυτό;
Σπάνια αναφέρομαι σε κάτι πολύ συγκεκριμένο όταν γράφω στίχους. Περνάν τόσα πολλά πράγματα από το μυαλό μου όταν γράφω, που πολλές φορές ξεκινάω να γράφω για ένα πράγμα και καταλήγω στο τέλος να γράφω για κάτι άλλο. Έτσι και το “All Υou’ve Βeen Waiting” έχει διαφορετική ερμηνεία για όποιον το ακούει.
Σκοπεύετε να βγάλετε βίντεο κλιπ από το νέο δίσκο; Υπάρχει κάποιο σχέδιο που μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας;
Θέλουμε να υπάρξει ένα βίντεο και υπάρχουν διάφορες ιδέες, αλλά ακόμα δεν έχουμε αποφασίσει κάτι για να το μοιραστούμε.
Το 2003 που δημιουργηθήκατε, η σημερινή παντοκρατορία των social media αποτελούσε σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Τα social media και γενικά το διαδίκτυο σας έχουν βοηθήσει στη δημιουργία και στην προώθηση της μουσικής σας; Νοσταλγείτε αλήθεια καθόλου την εποχή πριν το Internet;
Ε, είναι εντελώς διαφορετικό το τοπίο σε σχέση με τότε. Το διαδίκτυο και τα social media έχουν τα θετικά τους και τα αρνητικά τους. Στο θέμα της προώθησης είναι ό, τι καλύτερο. Υπάρχει όμως τόσο μεγάλος όγκος πληροφορίας που τα κάνει όλα αναλώσιμα, και αυτό είναι ό, τι χειρότερο. Κατά κάποιο τρόπο νοσταλγούμε την εποχή πριν το internet, γιατί υπήρχε ένας πολύ ωραίος ρομαντισμός και μια άλλη βαρύτητα σε ό, τι γινόταν τότε. Παρέχει όμως τόσες ευκολίες και ελευθερίες που δεν ξέρω τι θα προτιμούσαμε.
Μετά από 15 χρόνια, πώς βλέπετε να έχει αλλάξει η ελληνική σκηνή και δη η αγγλόφωνη; Δεδομένου ότι τώρα έχει πάρει τα πάνω της η ψυχεδέλεια, θεωρείτε ότι θα επανέλθει στο μέλλον ο indie 90's ήχος;
Μετά από 15 χρόνια φαίνεται πως η αγγλόφωνη σκηνή στην Ελλάδα έχει αλλάξει σε μέγεθος αλλά και σε ποιότητα. Τώρα για τον indie 90’s ήχο …θα επανέλθει κάποια στιγμή, όπως επανήλθαν και άλλα.
Πρέπει να σας πω επίσης ότι λάτρεψα το "MfS across the universe"! Πώς προέκυψε η δημιουργία του και γιατί επιλέξατε τη συνοδεία του με κασέτα; Γενικά, ποια είναι η δική σας σχέση με τα κόμικς;
Η ιδέα του “MfS Across the Universe” ήταν ενός πολύ καλού φίλου, του Σταύρου Κιουτσιούκη. Αυτός μας το πρότεινε και μας φάνηκε ενδιαφέρον και πρωτότυπο. Νομίζω πως δεν θα μας δινόταν ποτέ η ευκαιρία να γίνουμε κόμικ ήρωες! Ειδικά όσο εξελισσόταν η ιστορία του κόμικ και βλέπαμε να μας την παρουσιάζει κυριολεκτικά καρέ καρέ ήταν πολύ συναρπαστικό. Η συνοδεία του με κασέτα έγινε γιατί και τον Σταύρο, αλλά και εμάς μας χαρακτηρίζει μια ρετρολαγνεία, οπότε το στοιχείο της μουσικής το παρουσιάσαμε με αυτόν το τρόπο.
Μια ερώτηση αποκλειστικά προσωπική μου: αγαπώ πάρα πολύ το “She Said”, είναι κομμάτι συνδεδεμένο με όμορφες στιγμές της ζωής μου. Θέλετε να μου πείτε κάποια πράγματα για τη δημιουργία του;
Πάει καιρός και η αλήθεια είναι πως δεν θυμάμαι πολλά πράγματα για τη δημιουργία του... στιχουργικά πάντως έχει να κάνει με έναν άντρα που συνομιλεί με μια νέα κοπέλα και βλέπει τη ζωή του μέσα από τα μάτια της και ξαναζεί το παρελθόν του… ή κάτι τέτοιο. Δεν ξέρω αν σε κάλυψα….
Προτιμάτε το live ή το στούντιο - και για ποιους λόγους;
Και τα δύο. Είναι εντελώς διαφορετικά πράγματα. Στο πρώτο δημιουργείς και στο δεύτερο το επικοινωνείς άμεσα. Και τα δύο εξίσου σημαντικά.
Στήστε το φεστιβαλικό line up των ονείρων σας. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως χρονικός και χωρικός περιορισμός.
Κάτι που να περιλαμβάνει Jimi Hendrix, Joe Strummer, Kurt Cobain, Alan Vega, Lemmy Kilmister και David Bowie στον παράδεισο .. ή και στην κόλαση.
Ποια είναι τα πλάνα σας μετά το “Wealth” - βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα;
Τα βραχυπρόθεσμα είναι οι παρουσιάσεις του “Wealth” σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη 4 και 19 Μαΐου αντίστοιχα. Μετά το καλοκαίρι θα ακολουθήσουν και σε άλλες πόλεις εντός και εκτός συνόρων.