Η Γλώσσα δεν είναι αυτοσκοπός - εξαρτάται από τις αισθητικές ανάγκες του κομματιού
Πέμπτος δίσκος πια για τον δημιουργό, αφορμή -αν όχι για ..."Αυτοψυχανάλυση"- τουλάχιστον για μια συνέντευξη. Της Μαριάννας Βασιλείου
Κοντεύει το τέλος (και) του 2023 και η εποχή ταιριάζει στους αναστοχασμούς και στις αναγεννήσεις. Για τέτοια πράγματα μιλάει το "New World Boi", για τέτοια πράγματα μιλήσαμε και με τον Prins Obi.
Ας υποθέσουμε ότι είμαι κάποια που πρώτη φορά ακούει το όνομα Prins Obi. Πώς θα μου περιέγραφες το ποιος είσαι και τι κάνεις;
Θα χρησιμοποιήσω την φράση του αγαπημένου μου Paddy McAloon: “Music is a princess, I’m just a boy in rags”.
Αν μπορούσες να στήσεις το φεστιβαλικό line up των ονείρων σου, ποιο θα ήταν αυτό; Δεν υπάρχει κανένας απολύτως χρονικός και χωρικός περιορισμός.
Θα διάλεγα την «κολασμένη» μπάντα του Miles Davis στα τέλη των 60’s, τους King Crimson circa 1973-1974 (βλέπε το box set: “The Great Deceiver”) και τους Talking Heads των early 80’s (βλέπε “Live in Rome”).
Σε κάποια συνέντευξή σου είχα διαβάσει ότι όταν ήσουν μικρός ήθελες να γίνεις υπερήρωας - ποιοί είναι σήμερα οι τρεις αγαπημένοι σου υπερήρωες και γιατί;
Nightcrawler (γιατί είναι απλά γαμάτος και τηλεμεταφέρεται όπου γουστάρει), Daredevil (γιατί ζει μια πολύ σκληρή και σπαρτιάτικη ζωή και βοηθάει ως δικηγόρος αμερόληπτα φτωχούς ανθρώπους που έχουν ανάγκη) και Superman (γιατί όταν είδα παιδάκι τον Marlon Brando ντυμένο στα λευκά - με το οικόσημο των Ελ στο στήθος - να στέλνει τον μονογενή υιό του στη Γη, άλλαξε η ζωή μου άπαξ δια παντός).
Ποιά είναι η δημιουργική διαδικασία που ακολουθείς όταν δημιουργείς μουσική; Ξεκινάς από τον ήχο και γράφεις στίχους που να δένουν με αυτόν; Το αντίστροφο; Ή κάτι τελείως διαφορετικό;
Κάθε κομμάτι είναι ένα μικρο-σύμπαν που απαιτεί τη δική του μεταχείριση, οπότε καταλαβαίνεις ότι οι επιλογές και οι προσεγγίσεις είναι εν δυνάμει απεριόριστες. Όπως πολύ σωστά λέει ο μέγας Robert Fripp: «ο μουσικός στην υπηρεσία της μουσικής». Συνήθως, ξεκινάω πρώτα με τη μουσική αλλά δεν θέλω επ’ ουδενί να υποτιμήσω τα lyrics. Όταν ακούω για παράδειγμα δίσκους του Leonard Cohen για πρώτη φορά, βουτάω στο lyric sheet με ευλαβικότητα και απόλυτη συγκέντρωση.
Το artwork του δίσκου είναι βασισμένο σε δικό σου concept - θέλεις να μου πεις λίγα λόγια για αυτό και για την μεταφορά του σε εικόνες;
Αυτό που ήθελα ήταν να μεταφράσω οπτικά μια προσωπική μου ξανά-γέννηση, που έλαβε χώρα τη στιγμή που αποφάσισα να δοθώ ολοκληρωτικά στη μουσική και άφησα πίσω την ζωή μου ως φαρμακοποιός για τα καλά. Στο κάδρο βλέπουμε έναν άφυλο γεννήτορα ενός αλληγορικού Ιησού που έχει ο καθένας μέσα του. Στόχος του εξωφύλλου αυτού είναι μια άχρονη προσευχή στη μεταμόρφωση, την αναγέννηση και την πίστη, ανοιχτή στο πως ο κάθε άνθρωπος έχει ανάγκη να την εκλάβει με βάση τη δική του πορεία.
Ποιους δίσκους άκουγες κατά την ηχογράφηση του άλμπουμ και πώς νομίζεις ότι συνέβαλαν αυτοί στη δημιουργία του;
Άκουγα πολύ Prefab Sprout, Beach Boys, Στέρεο Νόβα, Scritti Politti, Lee Perry, Nas και Frank Ocean. Ειδικά τα “Steve McQueen” και "Jordan: The Comeback” των Prefab (με την παραγωγάρα του Thomas Dolby) υποδαύλισαν την επιθυμία μου να ανεβώ σε skills, τόσο σε επίπεδο songwriting όσο και production.
Έχοντας κάνει και την παραγωγή του δίσκου, πόσο εύκολο είναι να αποστασιοποιηθείς από τη μουσική που έχεις ήδη δημιουργήσει για να κάνεις όλες τις αναγκαίες ενέργειες της παραγωγής;
Είναι από τη μία πολύ δύσκολο και σκληρό γιατί δεν έχεις να συνομιλήσεις με κανέναν για τις αποφάσεις που πρέπει να παρθούν (οπότε η διαλεκτική ως δημιουργική διαδικασία καταργείται), αλλά από την άλλη, είναι πολύ απελευθερωτικό γιατί όλα περνάνε από το χέρι σου και νιώθεις ότι αυτό που θα καταθέσεις είναι αμιγώς προσωπικό. Έχω στήσει ένα πλήρως λειτουργικό home studio (Bee Thousand) και απολαμβάνω τη δυνατότητα του να είμαι αυτόνομος, δίχως να εξαρτώμαι από κανέναν.
Ένιωσες να υπάρχει κάτι διαφορετικό στον τρόπο που δημιούργησες και ερμήνευσες τα ελληνόφωνα "Αυτοψυχανάλυση" και "UFO από άλλο πλανήτη" σε σχέση με τα αγγλόφωνα τραγούδια σου; Γιατί επελέγη εδώ ελληνικός και όχι αγγλικός στίχος; -
Η γλώσσα δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά εξαρτάται από τις αισθητικές ανάγκες του εκάστοτε κομματιού… Για το “UFO” ήθελα να δημιουργήσω ένα ελληνόφωνο track με μια διάθεση pastiche από trash-pop sci-fi από προηγούμενες δεκαετίες (με την παραγωγή να είναι φουλ επηρεασμένη από Trevor Horn) και όσον αφορά στην «Αυτοψυχανάλυση», σε μία δύσκολη περίοδο της ζωής μου έγραψα πολύ γρήγορα (σχεδόν αυτόματη γραφή) ένα κείμενο αυτοβοήθειας (προφανώς στη μητρική μου γλώσσα) και αργότερα μου ήρθε η ιδέα να το τοποθετήσω μέσα σε ένα τρόπον τινά τελετουργικό μουσικό πλαίσιο (να μια περίπτωση που οι στίχοι προηγήθηκαν της μουσικής).
Σκοπεύεις να βγάλεις βίντεο κλιπ από το νέο δίσκο; Υπάρχει κάποιο σχέδιο που μπορείς να μοιραστείς μαζί μας;
Τέλος, η φίλη μου η Μάρω, από DaDive Studio, ετοιμάζεται να μετατρέψει το “UFO” σε ένα 8-bit-o geek dream (Video Clip) και ο φίλτατος Jay Glass Dubs θα αποδομήσει το “Ninja Assassin” με τις προχωρημένες dub τεχνικές του (Rework).
Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σου - μακροπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα;
Live gigs με τους Dream Warriors ή σόλο (με ένα πιάνο και ένα μικρόφωνο φωνής), να ασχοληθώ εκτενέστερα με τη σύνθεση κινηματογραφικής μουσικής και ετοιμάζουμε έναν ελληνόφωνο-πειραματικό-λαϊκό δίσκο με τον Γιώργο Καρναβά από τη Heretic.
Το "New World Boi" κυκλοφορεί από την Inner Ear.