Small Hours Society

Στο ερωτηματολόγιο του Mic

Ας ξεκινήσουμε με τις συστάσεις: Ποιοι είστε, τι παίζει ο καθένας, από πού μας έρχεστε και πότε ξεκινήσατε το συγκρότημα;

Είμαστε ένα ροκ κουαρτέτο από τις Σέρρες. Στην κιθάρα και στη φωνή ο Απόστολος, στο πιάνο και στο ακκορντεόν ο Γιάννης, στο μπάσο ο Παναγιώτης, στα τύμπανα ο Γιώργος και είμαστε μαζί από το 2014.

Είστε σπουδαγμένοι μουσικοί ή αυτοδίδακτοι; Είχατε συμμετοχή σε άλλα σχήματα ή αυτό είναι το πρώτο γκρουπ για όλους σας;

Ο Γιάννης και ο Γιώργος έχουν κάνει κάποιες μουσικές σπουδές. Οι άλλοι δύο προσπαθούν να τους κάνουν να ξεχάσουν ό,τι έμαθαν στα ωδεία.

Ανήκετε στην εργατική, τη μεσοαστική τάξη, είστε φοιτητές, εισοδηματίες, άνεργοι;

Ανήκουμε όλοι στο παγκόσμιο λούμπεν προλεταριάτο.

Πιστεύετε ότι η μουσική που ακούμε και μας συγκλονίζει σε μικρή ηλικία, παραμένει αξεπέραστη; Αν ναι, εσάς ποια συγκροτήματα ή δίσκοι σάς "τραυμάτισαν";

Όταν ακούς ένα δίσκο της εφηβείας σου αυτομάτως μεταφέρεσαι εκεί. Και αυτό, μάλλον ναι, είναι αξεπέραστο.
Γιάννης: Ένας τέτοιος δίσκος για μένα ήταν ''Η γεύση του μένους'' των TXC. Ακόμα και σήμερα 14 χρόνια μετά θυμάμαι ακριβώς τι με εκστασίασε και μπορώ να με αναγνωρίσω μέσα στο δίσκο.

Απόστολος: Ο ήχος της εφηβείας μου ήταν το grunge. Η αλήθεια είναι ότι την εποχή εκείνη ενθουσιαζόμουν εύκολα, αλλά πάντα θα ξεχωρίζω το ''Experimental jet set, thrash and no star'' των Sonic Youth. Είναι τόσο ακατέργαστο και κλειστοφοβικό που δεν έμοιαζε με τίποτα απ' όσα γνώριζα. Ακόμα το θεωρώ τον καλύτερο τους δίσκο, αν και το ξέρω, δεν είναι.

Small Hours Society - Hunting SeasonΚρύβεται καμιά ενδιαφέρουσα ιστορία πίσω από την επιλογή του ονόματος και τον τίτλο του νέου δίσκου;

Αγαπάμε τις μεταμεσονύχτιες ώρες. Τους ανθρώπους, τα στέκια και ό,τι συμβαίνει μέσα σ'αυτό το μικρό χρονικό παράθυρο. Μας εμπνέουν.

Το ''Hunting Season'' είναι μια καταγραφή των γεγονότων που συνέβησαν την πενταετία 2010-2015. Δε θα μπορούσαμε να μείνουμε αδιάφοροι απέναντι σε αυτό το έγκλημα. Ακόμα και τώρα μας εκπλήσσει το πώς ο κόσμος το έχει αποδεχτεί όλο αυτό. Ζούμε σε μια περίοδο ιδιότυπου κυνηγιού απέναντι σε κάθε τι ανθρώπινο, μιας εσωστρέφειας και συντηρητισμού που πάντα υπήρχαν βέβαια, αλλά τώρα βρέθηκαν οι κατάλληλες συνθήκες ώστε να βγουν πιο μπροστά. Ανθρώπινα δικαιώματα και ελευθερίες κοντεύουν να γίνουν έννοιες παραβατικές. Ποιος είναι ο παραβάτης όμως; Και ποιος κρατάει το όπλο σ'αυτή την κυνηγετική περίοδο;

Ταξινομώ τους δίσκους μου κατά είδος μουσικής και όχι αλφαβητικά. Δίπλα σε ποιων συγκροτημάτων να τοποθετήσω τον δικό σας;

Εξ αρχής ο δίσκος δεν γράφτηκε σε συγκεκριμένη μουσική κατεύθυνση, οπότε το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να πάρεις δύο κόπιες και να βάλεις την πρώτη κάπου ανάμεσα στους Black Heart Procession και στους Tindersticks, και τη δεύτερη κοντά στους Wipers και στους Lowercase.

Απαριθμείστε με λίγα λόγια τα προτερήματά του νέου δίσκου σας. Υπάρχει πιθανότητα να εντοπίσετε και κανένα μειονέκτημα;

Δεν είναι στον χαρακτήρα μας να περιαυτολογούμε και επίσης δε μπορούμε να είμαστε καθόλου αντικειμενικοί. Δε μπορούμε να φανταστούμε πως ακούγεται ο δίσκος σε άλλα αφτιά. Προσπαθήσαμε να δώσουμε έναν ωμό χαρακτήρα και το αποτελέσμα μας αφήνει απόλυτα ικανοποιημένους. Γενικά δεν είμαστε άνθρωποι που μετανιώνουμε, και αγαπάμε μειονεκτήματα και ατέλειες. Μας κάνουν αυτό που είμαστε.

Το "happy people have no stories" των Therapy? ισχύει; Ποια θέματα σας εμπνέουν να τα κάνετε τραγούδια;

Οι ευτυχισμένοι άνθρωποι έχουν κι αυτοί υπέροχες ιστορίες, αλλά ο κόσμος δείχνει περισσότερο ενδιαφέρον για το δράμα. Πάντως τα πράγματα που σου στερούν τη δυνατότητα να δηλώσεις ευτυχισμένος είναι όντως μία καλή πρώτη ύλη για να φτιάξεις μια κραυγή. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι είμαστε ''δυστυχολάγνοι'' προς όφελος της τέχνης, δεν παρακαλάμε να μην είμαστε καλά για να μπορούμε να γράφουμε τραγούδια. Η θεματολογία μας είναι πάντοτε ανθρωποκεντρική, μέσα σε ένα ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο. Αντλούμε συνήθως από προσωπικές εμπειρίες και από απτά πράγματα που βλέπουμε γύρω μας.

Παραθέστε ένα δείγμα στίχου σας για ορεκτικό. Ένα-δυο κουπλέ, κάνα ρεφρέν...

"Like the voracious creatures
I might call it a feast
Another cunning rapacious
Why do you want to forgive
So dare, shout
Fire on the wall decide
Teach me to steal a life
Lie to deceive the deaf
Shot to a wall of fire''

"For what it is to burn
Burry it unsaid
So no one hears from her
Come again to save the dead
To reign the vulgar herd
To bring about demise
For what it is to learn
Burry it unsaid
So no one knows the threat
Come again and rush to war
Before they see it all
Take chance to cut the wire''

Small Hours SocietyΌταν άκουσα αυτό το τραγούδι αναρωτήθηκα μήπως στα αφτιά των αγγλόφωνων ακούγονται έτσι και τα ελληνικά συγκροτήματα. Τι κερδίζετε εκφραζόμενοι σε μια γλώσσα που δεν είναι η μητρική σας, ενώ παράλληλα απευθύνεστε σε ακροατήριο που (συνήθως) δεν την κατέχει;

Τα αγγλικά σε αντίθεση με τα ελληνικά είναι μία παγκόσμια γλώσσα. Το ότι τραγουδάς στα αγγλικά δε σημαίνει ότι απευθύνεσαι μόνο σε όσους έχουν μητρική την αγγλική. Η ιστορία αυτή με την αγγλική προφορά των Ελλήνων καλλιτεχνών έχει βαθύτερες ρίζες κατά τη γνώμη μας. Μπορείς να φανταστείς μία punk μπάντα στην Ελλάδα να τραγουδάει με ηπειρώτικους ή κρητικούς ιδιωματισμούς; Για παράδειγμα στην Αγγλία ή και στην Αμερική υπάρχουν άπειρες μπάντες με χαρακτηριστική ντοπιολαλιά. Αναφέρουμε μερικές αγαπημένες: Arab Strap, WU LYF, Chain and the Gang, Prolapse. Είναι το κόμπλεξ και ο ελιτισμός ορισμένων που έχει χαρακτηρίσει τους ιδιωματισμούς ''χωριάτικους'' και παρακατιανούς και κατ' επέκταση τις διαφορετικές προφορές ως προβληματικές. Σίγουρα με την επιλογή μας χάνουμε σε αμεσότητα στο ελληνικό ακροατήριο, αλλά είναι πολύ σημαντικό για μας το γεγονός ότι στείλαμε το δίσκο σε φίλους σε Ιταλία, Ισπανία και Γεωργία και μπόρεσαν να καταλάβουν τι λέμε στα τραγούδια μας.

Εκτός από την ευχαρίστηση της ακρόασης που προσπαθείτε να μας προσφέρετε, υπάρχει και κάποιο μήνυμα που επιθυμείτε να μεταδώσετε;

Καταρχήν δεν προσπαθούμε να προσφέρουμε καμία ευχαρίστηση και δη ευχαρίστηση ακρόασης. Περισσότερο θέλουμε να προκαλέσουμε μία ενόχληση. Σ'αυτήν την κυνηγετική περίοδο που διανύουμε δεν είναι εύκολο να διακρίνεις τους θηρευτές από τα θηράματα. Αν θέλουμε να περάσουμε ένα μήνυμα αυτό είναι εκκωφαντικά αντιφασιστικό.

Διασκευάζετε τραγούδια άλλων ή αν όχι, ποια θα σας άρεσε να διασκευάσετε;

Όχι, δεν έχουμε διασκευάσει κάτι, αν ποτέ το κάνουμε θα μας ενδιέφερε να το κάνουμε με κάποιο τραγούδι των Low.

Τι θυσίες κάνει για την τέχνη του ένας έλληνας μουσικός που συμμετέχει σε συγκρότημα;

Μεγαλώσαμε μέσα σε αυτό και το γεγονός ότι μπορούμε ακόμα να το κάνουμε μας δίνει μεγάλη χαρά. Οποιαδήποτε δυσκολία αντιμετωπίζουμε δε μας πτοεί.

Υπάρχουν 20-30 ονόματα της ελληνικής σκηνής που ξεχώρισαν, επηρέασαν, τα τραγούδια τους πέρασαν στον κόσμο και συνεχίζουν να ακούγονται μετά από δεκαετίες. Τι προσόντα νομίζετε ότι πρέπει να διαθέτει ένα γκρουπ για να μπει σ' αυτό το club;

Σίγουρα δε χρειάζεται να έχει διάρκεια. Υπάρχουν μπάντες που αφήσανε το στίγμα τους με μία και μοναδική δισκογραφική δουλειά. Προσωπικά πιστεύουμε ότι ούτε τα ακριβά στούντιο, ούτε η δεξιοτεχνία των μουσικών επαρκούν ώστε να μείνει ένας δίσκος στην ιστορία. Το ζητούμενο για μας είναι η ύπαρξη μοναδικότητας και χαρακτήρα στη μουσική, και δη στη φωνή, του καλλιτέχνη.

Small Hours SocietyΑνήκετε σ' αυτούς που δεν σκέφτονται πέρα από την επόμενη συναυλία/ δίσκο ή στους φιλόδοξους με τα μεγαλεπήβολα σχέδια και τους υψηλούς στόχους; Πού φαντάζεστε ότι θα βρίσκεστε π.χ. σε 5 χρόνια;

Σε μικρότερη ηλικία σίγουρα υπήρξαμε αιθεροβάμονες, αλλά πλέον ζούμε για την επόμενη μέρα και μας αρέσει αυτό. Δε μας απασχόλησε ποτέ που θα βρισκόμαστε σε κάποια χρόνια από τώρα. Σίγουρα θα θέλαμε να συνεχίζουμε να κάνουμε αυτό που αγαπάμε και να κυκλοφορούμε δίσκους. Ήδη δουλεύουμε πάνω σε καινούριο υλικό, μέρος του οποίου παρουσιάζουμε μαζί με το ''Hunting Season'' στις συναυλίες μας.

Σας αρέσει η εποχή και η χώρα στην οποία δημιουργείτε; Αν μπορούσατε να πάτε πίσω στο χρόνο, ποια εποχή και ποια πόλη θα διαλέγατε για εφαλτήριό σας;

Η απάντηση στην ερώτηση δεν μπορεί να είναι μονοσήμαντη. Υπάρχουν πράγματα στην εποχή και στη χώρα που μας αρέσουν και άλλα τόσα που μας φρίττουν και μας βγάζουν έξω από τα ρούχα μας. Σίγουρα υπάρχει όλο αυτό το σκατό που βλέπουμε καθημερινά γύρω μας και ίσως μέσα μας, αλλά είναι σημαντικό το ότι υπάρχουν άνθρωποι με τους οποίους αγαπιόμαστε και με τους οποίους μιλάμε, σκεφτόμαστε, φτιάχνουμε, αλληλοϋποστηριζόμαστε και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε χώρο για να επιβιώσουμε μέσα στο Παράλογο και να το πολεμήσουμε.
Αν μπορούσαμε να πάμε πίσω στο χρόνο θα επιλέγαμε να μείνουμε εδώ που είμαστε και να ξεκινήσουμε από εδώ και από τώρα. Είναι ήδη αργά για να πάμε ακόμα πιο πίσω.

Στα live έχετε βίντεο, καπνούς, ζογκλέρ, γυμνόστηθες χορεύτριες ή τίποτα και απλώς παίζετε τα τραγούδια όπως είναι στο δίσκο;

Όχι, δεν έχουμε τέτοια θεάματα... Αλλά μόλις παραγγείλαμε μία επιδαπέδια ντισκομπάλα. Για να χορεύουν οι φίλοι μας με τα χέρια στο πάτωμα και τα πόδια στο ταβάνι.

Επιρροές από μουσικά είδη της χώρας μας παρεισφρέουν στο ροκ σας ή είναι απευκταίο κάτι τέτοιο και απαγορεύεται δια ροπάλου;

Τίποτα δεν απαγορεύεται. Η αλήθεια είναι ότι το ''Hunting Season'' δεν έχει τέτοιες αναφορές, αλλά είναι κάτι που θέλουμε να δοκιμάσουμε στην επόμενή μας δουλειά, κυρίως στα ρυθμικά μέρη.

Μοιραστείτε μαζί μας κάποια καλά και κάποια άσχημα σχόλια που ακούσατε για τη μουσική σας.

Γενικότερα είμαστε ευχαριστημένοι με την ανταπόκριση που έχει ο δίσκος. Δυστυχώς δύσκολα θα φτάσουν στα αφτιά μας αρνητικά σχόλια από τη μουσική κοινότητα, καθώς κανείς δε θέλει να στεναχωρήσει κανέναν. Όλοι φίλοι.

Ποιοι παράγοντες φοβάστε ότι μπορεί να οδηγήσουν στη διάλυση του γκρουπ σας;

Το πρόωρο γήρας, η πρόωρη επανάσταση και ο πρόωρος θάνατος είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες που δυνητικά θα διαλύσουν τους Small Hours Society.

Με ποιο τραγούδι σας προτείνετε να ξεκινήσει ένας νέος ακροατής την επαφή με τη μουσική σας;

Πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει κάποιο αντιπροσωπευτικό τραγούδι του δίσκου. Θα προτείναμε όμως το "The dare".

Small Hours Society Bandcamp

Φωτογραφίες - Κωστής Παπακωνσταντίνου